Du menar att man ska få köra i 250 blås i trafiken utan att någon ska lägga sig i? Eller vad menar du?
Nej, inte på något sätt har jag antytt det. Jag är av åsikten att det daltas på tok för mycket från plisens sida.
Du menar att man ska få köra i 250 blås i trafiken utan att någon ska lägga sig i? Eller vad menar du?
Han menar att endast scoutkåren får rycka in.
Nej, inte på något sätt har jag antytt det. Jag är av åsikten att det daltas på tok för mycket från plisens sida.
Killen bröt mot massa lagar, körde ifrån polisen & kraschade.....HAN gjorde en jävla massa fel & höll på att ta med sig en annan människa med sig i graven, ge fan i att försöka försvara detta & begrav tråden.....tag lärdom!
Ha ha antagligen. Dagens 80-talister. Snart blir väl deras integritet krängkt om de bilr filmade av polisen.
Sen ska man nog inte tro att polisen agerar med "reptilhjärnan" det är med största säkerhet flera personer som är inblandade i besluten.
Så vad menar du då?
"Situationen ska inte behöva uppstå."
Killen bröt mot massa lagar, körde ifrån polisen & kraschade.....HAN gjorde en jävla massa fel & höll på att ta med sig en annan människa med sig i graven, ge fan i att försöka försvara detta & begrav tråden.....tag lärdom!
Vi som inte tycker att man förtjänar att dö för att man kör för fort tycker att det är onödigt att pressa någon till en dödsolycka. Det är bara acceptera.
Förstår hur du tänker, men du tänker fel (även polisen håller med mig i denna fråga, iaf officiellt)..
Du tänker inte så långt va. när blev du sist filmad?
Host, finns en bra video där en polis inte tar order från ett befäl i just en mc-jakt.
Situationen där någon omkommer.
Det sunda förnuftet jag hoppas existerar hos var förare att stanna i dessa situationer. Alternativt skarpare och snabbare slut på en insats där detta (att någon omkommer) inte blir utgången.
"I höst ska Stockholmspolisen försöka hitta nya sätt att heja de värsta MC-marodörerna."
Polisen ändrar sig helt.
Nu kommer de stå i fotokurvan och heja på
Alternativt skarpare och snabbare slut på en insats där detta (att någon omkommer) inte blir utgången.
Vad skulle du föredra för alternativ till gårdagens insats?
Vad dillar du om?
Precis.
De skulle pepprat skarpt med tjänstevapnen direkt efter rödljuskörningen.
Hade de då fått stopp på maskin genom punktering eller kylvatten/oljeförlust
och endast icke dödliga skottskador på förare och passagerare hade de hamnat på plus i min bok.
En icke död människa.
Frågan är bara hur rubrikerna då sett ut?
Särskilt efter att den skottskadade föraren i kvällspressen
talat ut om att han insett sitt misstag i samma ögonblick
han passerade ljuset och var på väg in till vägkanten när
Kling och Klang tömmer 2 magasin mot dem.
För att rädda hans liv enligt Kling.
För att vi vet hur de brukar köra enligt Klang.
Ridå.
Jag är glad att jag varken är polis eller idiot.
Stackars jävlar: Poliser, idioter och samtliga kombinationer av de båda.
Hur de än gör blir det fel.
/e
En snabbare insats utan dödlig utgång.
Hade jag varit bra på att konstruera sådana ingripanden hade jag sannolikt jobbat med det.
Vad har det med denna saken att göra? Polisen backar av, killen gör det inte.
Ingen spikmatta?
Tar du pengar från trafikpolisen lär det bli laglöst på vägarna och fler fyllon, Ghostjaiders och annat patrask kommer visa upp sina talanger.
Jo, men kanske mindre knivskärningar i korvkön, mindre personrån i parker, källarinbrottstjuvar som sitter inne, men det skulle ju vara en mardröm.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |