captain slow
Ny medlem
i bland fattar man bra beslut i bland dåliga beslut i dett fall fattades det några riktigt korkade beslut.
Det är väl inge konstigt att det finns rövhål med uniform. Men efter den här filmen så kommer det finnas ytterligare en anledning till att gnälla över polisen när man flyr.
Skumt?
Samt första artikeln på tidningen idag "Polisen dödade min pojkvän"
=
FAIL! från båda sidorna!
Nej, jag syftade på hojföraren.
I såna här trådar brukar det trilla in inlägg om oskyldiga barnfamiljer som i stort sett lemlästas till höger och vänster om dem nu råkar befinna sig i samma riktnummerområde som Brassaren. SH är lite som en trasig skiva på det viset.
Ang helikoptern, borde inte transponderdata från dessa lagras hos LFV? Dom måste ju trots allt vara synliga för flygledare och vad jag vet loggas allt som händer på deras skärmar.
såga att lilla damen har en blogg http://temel.blogg.se/ lite roligt att hon vill bli blå.
Jo visst lagras det. Det är till och med så förnämligt att när det gäller Stockholmsområdet så lägger man även ut radardatan på internet (med ett par timmars fördröjning).
Så för den som är intresserad så går det att gå in på
http://webtrak.bksv.com/arn
Sätt datum till den 20/7 och starttiden till 19:37 (UTC-tid).
Då ser man ett ljusgrönt flygplan som lyfter från Arlanda som är döpt till beacon 546. Det är polis 946.
Höjden som visas är höjden över havet men när det gäller Stockholm så skiljer det normalt bara 20-30 meter så inte mkt att orda om.
Så vitt jag kan se så tycks de flyga mellan 350-450 meter hela tiden (jag har dock inte detaljgranskat det hela).
Det saknas en del av inspelningen när de är längst ner i söder och vänder och är då utanför radartäckningen.
Bara för att jag ser "Die hard 76" med Herr. Willis så går inte jag ut på gatorna och avrättar dem som jag ogillar: gör du det??
Ja jävlar, är det helikoptern man ser så låg den aldrig så nära. Gör som instruktionerna så kan man återspela upp datat.Här ska det man kunna se hur polisen flyger under kraschen. Så dom flyger inte på låg höjd som dom säger.
https://www.flashback.org/sp31801990
Ja jävlar, är det helikoptern man ser så låg den aldrig så nära. Gör som instruktionerna så kan man återspela upp datat.
Om ni dessutom går in på länken och matar in rätt tid så stämmer det lite bättre.
Hkp startade ca: 21.40 Bromma och kraschen inträffade ganska precis 22:15.
Fick inte skiten att funka, kan du summera?
"Micke" som troligen jobbar inom polis myndigheten vet nog även mycket väl att et flygande objekt faller ur radarn när det understiger en viss höjd: och om jag inte förstått det helt fel så är den magiska gränsen just 300m!!
Jo, jag förstår. Försökte skoja till det om moralen på Piketstyrkan bara.
Gick ju inget vidare.
Södertäljerundan:
21:40 HKP 546 start bromma åker 73an söderut mellan 180-320 m
21:47 vänder ut utmed 260an vid Haninge 199m
21:50:38 vänder ut mot tyresö 269m
21:52:22 vänder tillbaka mot 229an 281m
21:55:02 Gubbängen kör in på 73an mot stan 292m
21:56:00 svänger av 73an mot E4 vid enskede 293m
21:58:00 Västberga mot södertälje 202m stigande
21:58:56 Fruängen 285m
21:59:36 Kungens kurva 231m
22:00:48 Fittja 292m
22:02:29 Salem 278m
22:05:21 Södertälje/225 295m
22:06:13 Vänder inne i Södertälje 296m
22:06:59 Södertälje/225 mot Stockholm 284m
22:14:36 Västberga 291m
22:14:41 Avbryter och börjar snurra vid Västberga 292 meter
Höjder = MSL dvs meter över havet.
Södertälje till Stockholm:
Sträcka: 29,5 km
Tid: 00:07:42 = 0,13 timmar
Snitthastighet: 29,5/ 0,13 = 226,92 km/h
Men vittnen hävdar ju att helikoptern var så nära som 5-10 meter över motorvägen?? Poliskonspiration??
Om ni dessutom går in på länken och matar in rätt tid så stämmer det lite bättre.
Hkp startade ca: 21.40 Bromma och kraschen inträffade ganska precis 22:15.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|