Diskussion olyckor 2011

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Jag har en stor portion empati, men jag vet inte VART i den här incidenten jag ska placera den. Flickvännen visar ganska tydligt med sin intelligens att det verkade OK att göra allt detta ISTÄLLET för att stanna och ta konsekvenserna. Ett liv togs ur bruk och nu ska min empati läggas på denna dam kanske? Det var trots allt polisens fel att det slutade med pannkaka :rolleyes:

Ha denne tråd i huvudet då du slangar och leker i jordbro. glöm absolut inte bort denna tråd då du eller din polare får polisjagen på jorbrorakan och din polare eller du väljer att fly och kanske frontar med en bil!!
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
I princip allt småflyg och helikoptrar flyger VFR (dvs de navigerar med sin egen sikt istället för instrument). Då krävs sällan transponder överhuvudtaget (förrens man börjar flyga högt eller ska in i kontrollerat luftrum, t ex runt flygplatser).

Jag minns inte de exakta reglerna (jobbade på flygledningen tidigare), men jag vet att det förekommer att flyg utan transponder kommer för nära flygplatserna ibland (pg a att de är klantarslen). Då dyker de upp på primärradar (där transponder inte behövs för att synas) och blir ivägdirigerade.

Men jag håller med, polishelikoptern har förmodligen någon form av transponder åtminstone. Ska kolla om jag får tag på någon som vet för skojs skull.

Det sitter en transponder med mode C (höjd rapportering) i EC135. Den höjd som rapporteras är tryckhöjd (höjd i förhållande till 1013hPa) och används för att avgöra hur nära olika luftfarkoster är varandra i vertikal led.

Transpondern visar ingen höjd från radarhöjdmätaren och kan inte säga hur högt helikoptern är över marken men någon vidare nogrannhet. Så transponderdata är nog tyvärr rätt ointressant att kolla på i det här fallet.
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Enligt detta vittne uppfattade han ingen Polishelikopter samt Polisbilarna fanns på plats ca 2-3minuter senare, vilket tidigare i tråden framräknats att dom befann sig minst sju kilometer i från olycksplatsen om de hållit hastigheten 150km/h vid larm om olyckan från helikoptern.

2-3 minuter, då var ju polisen så långt efter att han hade hunnit lägga in en pisse-paus och dessutom släppt av passageraren för säkerhets skull innan han fortsatt färden.
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=5283904#post5283904

Så här resonerar minst 60 % av folket här. Kolla efter själv. Tycker du det finns belägg att spy skit på denne döde 22 åring då?

Jag tror inte det är 60%, det är betydligt färre.

22-åringen valde (ja han valde) att utsätta sig själv, sin tjej och andra i trafiken för livsfara på det sätt han körde. Inget kan liksom ändra på det. Det var ett idiotiskt beteende, det tycker jag. Det betyder inte att jag saknar empati.
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Jag tror inte det är 60%, det är betydligt färre.

22-åringen valde (ja han valde) att utsätta sig själv, sin tjej och andra i trafiken för livsfara på det sätt han körde. Inget kan liksom ändra på det. Det var ett idiotiskt beteende, det tycker jag. Det betyder inte att jag saknar empati.

Absolut, jag försvar inte honom för vad han har gjort. Han hade inte turen på sin sida denna kväll och hans val blev hans död.
Det som jag vill belysa är att personer som spyr skit på honom gör precis likadant.
Tycker du det är okej att handla så och skriva att idioten är död osv?
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Ha denne tråd i huvudet då du slangar och leker i jordbro. glöm absolut inte bort denna tråd då du eller din polare får polisjagen på jorbrorakan och din polare eller du väljer att fly och kanske frontar med en bil!!

Alla mina vänner är poliser så det kommer aldrig hända. Varför tror du jag gömmer mig i en grusgrop i jordbro? Jag är kass på allt och det är nog lika bra så du slipper oroa dig att jag ska gå i samma fotspår som... :)
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Alla mina vänner är poliser så det kommer aldrig hända. Varför tror du jag gömmer mig i en grusgrop i jordbro? Jag är kass på allt och det är nog lika bra så du slipper oroa dig att jag ska gå i samma fotspår som... :)

Du förstår nog vart jag vill komma. Poliser är inget bekymmer för mig, jobbar dagligen mycket nära polisen och ibland i väldigt krävande situationer. Handen på hjärtat så blev det bara en soppa av denna kväll och jag tror absolut inte polisen är nöjd med sin insats.


Man skall faan inte spy skit över någons beteende när man själv inte kan följer lagar och paragrafer. dessa SH medlemmar är verkligen WT
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Det hade kunnat vara du som låg död där. Om du säger något annat så ljuger du!!

22 bast gammal och precis i början av vuxenlivet. Förtjänar han att du skriver detta. Har du ingen respekt mot han anhöriga.

Klassar du in människor i fack och utfrån det känner din empati?
Om en människa gör ett misstag är han stämplad för livet?

Ett misstag? Ja han stämplade sig själv för livet, synd för hans anhöriga.


Sent from Iphone 4 via Tapatalk.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Du förstår nog vart jag vill komma. Poliser är inget bekymmer för mig, jobbar dagligen mycket nära polisen och ibland i väldigt krävande situationer. Handen på hjärtat så blev det bara en soppa av denna kväll och jag tror absolut inte polisen är nöjd med sin insats.


Man skall faan inte spy skit över någons beteende när man själv inte kan följer lagar och paragrafer. dessa SH medlemmar är inte vatten värda

Din affekt är så hög att du börjar stamma:D
 

Smagatusk

Guest
såga att lilla damen har en blogg http://temel.blogg.se/ lite roligt att hon vill bli blå.

Hon verkar snäll den där tjejen. :)

"Måste få skriva av mig så nu skall alla få höra, era bajsätare!

Jag har noterat dina sjuka åsikter och kommit fram till att du lider av grava sinnessjukdomar!! Detta baseras på det faktum att du uppvisar samma beteende som en störd lobotomerad apa.

Jag vill faktiskt påstå, att vad du än gör så gör en apa det bättre! Det besvär du orsakat mig är lika fasansfullt som ditt utseende. Därför tycker jag att du förtjänar ett rejält kok stryk, efter att ha fått alla sjukdomar som finns. Emellertid hoppas jag att du innan dess fått mjältbrand både här och där.

Jag, och många med mig, skulle skratta om du invalidiserades. Du skulle göra allt levande på jorden en tjänst om du hoppade fallskärm utan fallskärm!

Med hatfyllda hälsningar, din bödel
Veronica"
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top