Diskussion olyckor 2011

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Ja jösses...
Skittråkigt att det gick som det gick.

MEN: Grabben, ingen annan, tar beslutet att försöka köra ifrån polisen. Tyvärr fick han ta konsekvensen av sitt dåliga beslut, livet brukar funka så.
Hur jakten gått till kommer säkert spekuleras om länge, lite konstigt bara att polisens filmutrustning krånglade just nu. Tyvärr har jag lite svårt att tro på det.

Jag är hojåkare och visst bryter jag mot trafiklagen lite då och då (även med bilen).
MEN att försöka dra från polisen finns inte på denna jord.
Har jag tagit ett mindre begåvat beslut får jag stå för det, oavsett om det blir kostsamt eller leder till att jag får leta fram trampcykeln och busskortet igen eller till och med skaka galler en stund.
Det är bättre än att riskera mitt och andras liv
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ang helikoptern, borde inte transponderdata från dessa lagras hos LFV? Dom måste ju trots allt vara synliga för flygledare och vad jag vet loggas allt som händer på deras skärmar.

Jo det gör den.

Dock så rapporterar inte alla transpondrar höjd, en del skickar bara hastighet och kurs. (vet inte vilken som sitter i polishelikoptern).
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det hade kunnat vara du som låg död där. Om du säger något annat så ljuger du!!

22 bast gammal och precis i början av vuxenlivet. Förtjänar han att du skriver detta. Har du ingen respekt mot han anhöriga.

Klassar du in människor i fack och utfrån det känner din empati?
Om en människa gör ett misstag är han stämplad för livet?

Och då hade han, enligt egen utsago, inte förtjänat någon empati.
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
*ler stort*

Pratade med en polisman igår som jag känner och då diskuterade vi just detta med den sk filmen i helikoptern och varför jag sa jag att denna gång blir det svårt för dina kollegor att klara sig ur situationen med tanke på alla information i från allmänheten om lågflygande jakt: svaret kom lika snabbt som överraskande: tror du själv på fullaste allvar att filmen i från helikoptern fanns kvar efter det att dom landat?? Och så skrattade han och fortsatte sitt arbete.....:rolleyes:

Alla myglar om så behövs och möjlighet finns.
Intressant om detta uttalande hamnar i media från en som det oftast brukar säga "pålitlig källa".

Nu står deras ord mot vittnens. Vem ord väger tyngst?
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Jo det gör den.

Dock så rapporterar inte alla transpondrar höjd, en del skickar bara hastighet och kurs. (vet inte vilken som sitter i polishelikoptern).

Rimligen borde polisens transpondrar logga även höjd, med tanke på att dom främst rör sig i tätbebyggda områden, ibland flera samtidigt och tillsammans med ex vis ambulanshelikopter. Borde vara en ren säkerhetsaspekt.
 

pyle

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 07a Suzuki DRZ 400 SM 07a
Det hade kunnat vara du som låg död där. Om du säger något annat så ljuger du!!

22 bast gammal och precis i början av vuxenlivet. Förtjänar han att du skriver detta. Har du ingen respekt mot han anhöriga.

Klassar du in människor i fack och utfrån det känner din empati?
Om en människa gör ett misstag är han stämplad för livet?

ja de kunde ha vart jag eller någon och då hade jag vetat vad ja gett mej in på man vet vad som kan ske av att köra på de viset sen att han fortsätter att försöka köra ifrån gör inte saken bätre han hadde lååååång tid å måååånga möjligheter att fundera på att stanna
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
....Har följt den här tråden lite från och till, nu "förföljde" den mig när jag satt på lunchen i form av förstasida ! ......

Du kan ju inte uppvisa sånt där förstånd på SH fattar du väl. I det här forumet är det fuckot som har rätt. Den förståndiga majoriteten skall hålla med, eller hålla tyst.

Inom Sporthojs- religionen finns några 'budord' du aldrig får ifrågasätta, oavsett hur korkade de än är.

1. Klotar du så är det fel på däcken. Inte körskickligheten.

2.Stanna aldrig för Polisen.

3.Det är coolt att dra från Polisen.

4. Misslyckas ett MC- fucko i en polisjakt så är det Polisens fel. Eftersom vi på SH är experter på att tolka polisens tjänstreglemente, så vet vi hur allting är, för det har en kompis sagt.

5. 600 CC är till för tjejer. 1000 CC är till för grabbar. Detta är minsta storlek för nya körkortstagare och folk utan körkort.

6. Idiotkörning inom tätbebyggt område skall filmas för allmän visning på Youtube. Flest rödljus- körningar vinner. Snutjag ger extrapoäng.

7. Filmerna i punkt 6 skall beundras i lämplig diskussionstråd. Nya ungtuppar bakom styret måste ju lära sig vad som krävs för att bli accepterad. Folk som misstycker skall kallas 'Moralkärringar' och uppmanas att hålla tyst.

8. Bilister har alltid fel. Att jag kör i dubbla hastighetsgränsen spelar ingen roll.

7. Polisen är idioter, ända tills min hoj blir stulen. Då finns det för få

10. Det är bristen på racerbanor som gör att MC- fuckon kör som idioter inne i städerna "Vi har ju ingen lokal....."

Vad kan gå fel om vi alla lever efter dessa budord??:va :näsblod
 
Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Om majoriteten förespråkade att "inte köra ifrån polisen" eller sitta och beundra mc-piloter som har efterfölje i ett you-tubeklipp skulle jag aldrig ta upp om denna äckliga dubbelmoral som finns på SH.

Hur skall ni ha det. Är det tufft eller inte? Dessutom har en kille död men det verkar majoritet fullständigt skita i. Att dessutom hans anhöriga läser tråden verkar inte spela någon roll.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
jag förvarar inte någon utan belyser att denne kille mist sitt liv och nu är det ett sorgarbete som pågår i detta nu. Hur skall jag kunna förvara någon som mist sitt liv?

Du är ju totalt empatilös.
Håller med dig,skulle heller inte förvara någon som mist sitt liv :tummenupp
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Om majoriteten förespråkade att "inte köra ifrån polisen" eller sitta och beundra mc-piloter som har efterfölje i ett you-tubeklipp skulle jag aldrig ta upp om denna äckliga dubbelmoral som finns på SH.

Ordet "dubbelmoral" används om en och samma person har motstridiga begrepp om moral. På SH finns säkert en del som tycker det är tufft att dra från snuten, det finns också många som inte tycker det. Du kan inte vänta dig att hela forumet skall ha en enad och samma moral. Du som individ måste bygga upp din egen moral.
 
Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Lästa road-ragge,s inlägg och tänkte att dom Ev betendena som påtalas där kan vara orsaken till att denna moppe killen blev ikull körd med berått mod, Mc förare kan utsätta andra senare Pga sin manliga körstil.

http://allehanda.se/blaljus/olyckor/1.3737687-bilist-jagade-moped-och-smet

mvh

Tycker smitningsolyckor förtjänar fan så mycket mer resarch, snokning och uppmärksamhet än vad som babblas om just nu i denna tråd. Det är väl fan så mycket mer intressant att snoka fram vem som smet än att älta en kille som inte gjorde ett endaste rätt innan han förolyckade sig själv. Sorgligt
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Ordet "dubbelmoral" används om en och samma person har motstridiga begrepp om moral. På SH finns säkert en del so mtycker det är tufft att dra från snuten, det finns också många som inte tycker det. Du kan inte vänta dig att hela forumet skall ha en enad och samma moral. Du som individ måste bygga upp din egen moral.

men om en person sitter och spyr skit i denne tråd, samtidigt som han i en annat tråd skriver om att tävla mot andra bilar osv, vad kallar du det?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Rimligen borde polisens transpondrar logga även höjd, med tanke på att dom främst rör sig i tätbebyggda områden, ibland flera samtidigt och tillsammans med ex vis ambulanshelikopter. Borde vara en ren säkerhetsaspekt.

I princip allt småflyg och helikoptrar flyger VFR (dvs de navigerar med sin egen sikt istället för instrument). Då krävs sällan transponder överhuvudtaget (förrens man börjar flyga högt eller ska in i kontrollerat luftrum, t ex runt flygplatser).

Jag minns inte de exakta reglerna (jobbade på flygledningen tidigare), men jag vet att det förekommer att flyg utan transponder kommer för nära flygplatserna ibland (pg a att de är klantarslen). Då dyker de upp på primärradar (där transponder inte behövs för att synas) och blir ivägdirigerade.

Men jag håller med, polishelikoptern har förmodligen någon form av transponder åtminstone. Ska kolla om jag får tag på någon som vet för skojs skull.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Du är ju totalt empatilös.

Jag har en stor portion empati, men jag vet inte VART i den här incidenten jag ska placera den. Flickvännen visar ganska tydligt med sin intelligens att det verkade OK att göra allt detta ISTÄLLET för att stanna och ta konsekvenserna. Ett liv togs ur bruk och nu ska min empati läggas på denna dam kanske? Det var trots allt polisens fel att det slutade med pannkaka :rolleyes:

Road-Ragge -> Glöm inte att det är statens fel att det här beteendet har uppkommit. För höga skatter och annat jobbigt gör den gemene människan till ett :arsele
 
Last edited:

qemboad

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW K1300R 2009
Vittnes uppgifter gör gällande följande på FB.

"Något jag funderar på fortfarande är varför det fanns en stålvajer invirad i hans hals som sedan gick till MCn även där intrasslad. Det såg ut som om mcn dragit med honom"

https://www.flashback.org/sp31793239

På denna bild ser man dessa vajrar, http://kartor.eniro.se/m/aGBOK.

Kan bara ana skadorna man erhåller av dessa i halsen enligt vittnet i ovan inlägg..

Enligt detta vittne uppfattade han ingen Polishelikopter samt Polisbilarna fanns på plats ca 2-3minuter senare, vilket tidigare i tråden framräknats att dom befann sig minst sju kilometer i från olycksplatsen om de hållit hastigheten 150km/h vid larm om olyckan från helikoptern.

Flickvännens uppgift att dom var där på 30sek kan nog förklaras med att hon varit omtöcknad ev. avsvimmad..

Hon skall skatta sig lycklig att hon lever, lika gärna hon som blivit ett huvudkortare..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top