Förr i tiden beskrev man samma saker med andra ord, tex efterbliven, omogen, klent begåvad, svaga nerver osv.Bra sagt.
En annan grej som tillkommit den senare tiden är alla diffusa hjärnskador som folk "lider" av, damp, adhd, asperger och allt vad det heter. När blev det populärt och varför?
Och där kom den väntade gråtvalsen. Fi fan. Som en hojbroder brukar säga: Kräktes lite i munnen när jag läste det.
Jag borde egentligen inte skriva något men efter att ha läst mammans uttalanden i Expressen är jag inte förvånad över att grabben tog ett par korkade beslut. Äpplet faller inte långt ifrån trädet.
Hon påstår att han drabbats av panik.
Som höll i sig i 45 minuter och som ändå gjorde att han kunde komma överens med tjejen om vart de skulle dumpa hojen?
Han hade inget körkort men var försiktig och hade respekt.
Hur fan kan man låta sin son köra hoj utan körkort och sen tycka att det är någon annans fel när han dör?
Fungerar inte inspelningsenheterna så att de kopplas på när fordonet startas och spelar in hela tiden tills man stänger av fordonet.Tyvärr kommer spekulationerna frodas ytterligare nu när det framkommer att tekniskt fel på video inspelningen på helikoptern gjort att ingen film finns,
Någonting konstigt har hänt med befolkningen i Sverige sista åren.
Numera kan man avsäga sig allt sitt egna ansvar för o skylla på någon/något annan/annat...
Vad lätt allt skulle vara om man kunde göra så i alla situationer som blev fel.
Mycket snack om moral i tråden.
ALLA på detta forumet lovar jag har brutit mot lagar både en o två gånger. Säkert varje gång ni är ute o kör en runda med hojen, för inte fasen ligger ni och puttrar i 70 på bulten eller i 90 på Nynäsvägen.
Så sluta och snacka om moral och dubbelmoral för allt är inte svartvitt.
Det är en hel gråskala mellan att köra för fort, eller köra totalt idiotiskt.
Kör snabbt, men kör klokt!
Tycker några punkter lyser igenom hela tråden:
Stanna på polismans tecken. Detta är ju ungefär det första du får lära dig o skolan, behöver ju inte vara Einstein för och förstå.
Polisen arbete. Att upprätthålla lag och ordning i samhället.
men dom får inte jaga hojåkare, för då blir dom stressade..
Ta ansvar för dina egna handlingar. Vare sig dom är rätt eller kanske blev fel.
Skyll inte på dålig uppväxt, fattigdom eller någon annan.
Sen att ligga i sjuksängen o säga att polisen tog min pojkväns liv är ju bara patetiskt
Fungerar inte inspelningsenheterna så att de kopplas på när fordonet startas och spelar in hela tiden tills man stänger av fordonet.
Tycker några punkter lyser igenom hela tråden:
Stanna på polismans tecken. Detta är ju ungefär det första du får lära dig o skolan, behöver ju inte vara Einstein för och förstå.
Polisen arbete. Att upprätthålla lag och ordning i samhället.
men dom får inte jaga hojåkare, för då blir dom stressade..
Ta ansvar för dina egna handlingar. Vare sig dom är rätt eller kanske blev fel.
Skyll inte på dålig uppväxt, fattigdom eller någon annan.
Sen att ligga i sjuksängen o säga att polisen tog min pojkväns liv är ju bara patetiskt
Tyvärr kommer spekulationerna frodas ytterligare nu när det framkommer att tekniskt fel på video inspelningen på helikoptern gjort att ingen film finns, där måste Polisen skärpa sig, hur f-n kan det komma sig att sådant inträffar, resurs brist kan inte var förklaringen..
/BoA
Oväntat att Adde(Onkel-Tom) är inne och försvarar någon som gör sig skyldig till brott
Sen att sitta som VT och gråta ut över att polisen tagit "min pojkväns liv" ser jag inte som annat än gravt patetiskt (läs: omoget) då det till trotts grov hets i från polisens sida under jaktens gång var han själv som på grund av okunskap att hantera situationen/motorcykeln gjorde att han krockade med bomen och avled: dock tycker jag att hon skall vara mer än förbannad på han över att hon inte blev avsläppt av innan jakten startade/urartade om han nu brydde sig så mycket om henne som det sägs: inget annat!!
Foliehatt på. Känns inte som ett sammanträffande att filmen försvunnit efter att polisen hävdat att dom inte gjort några som helst fel trots att flera sett saker som tyder på motsatsen. Känns som att det är så man gör i poliskåren.
Här i stan som smällde en polisbil med en annan trafikant i hög fart då han var kallad som förstärkning till ett förföljande av rattfyllerist. Snuten i fråga var alltså inte inblandad i jakten och körde som en galning varpå han krockade. Då hävdas det att han körde med blåljus och sirener men ingen i området där dom krockade har hört några sirener. En kåranda att röja undan spåren efter sina misstag och skylla ifrån sig/blåneka allt? Kanske, kanske inte...
jag förvarar inte någon utan belyser att denne kille mist sitt liv och nu är det ett sorgarbete som pågår i detta nu. Hur skall jag kunna förvara någon som mist sitt liv?
Du är ju totalt empatilös.
i detta fall så har jag INGEN empati ja kan inte ha de iome att han utsatt andras liv för fara sen att tjejen går ut med att polisen tog hanns liv är ren skitsnack han kan inte vart omedveten om konsekvenser av att köra som han gjorde så nej har ingen empati alls i detta läge
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|