Diskussion olyckor 2011

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
De avbröt ju insatsen och försökte inte stoppa honom utan bara observerade, var är problemet med det?

Vad tycker du polisen borde gjort annorlunda?

vad tror du om att redan på väg in mot stan från haninge/tyresö insett att detta är inte värt att lägga ner resurser avsluta jakten

Killen saknade spärrar och visade det ganska tydlig genom att vrida ännu mer på rullen då fler enheter anslöt sig i jakten.

Omfallsplanering. Vad händer om vi (polisen)fortsätter kontra om vi ger upp detta.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är ingen som påpekat att han förtjänar att dö. Han gjorde alltför många dåliga val den kvällen och jag anser inte att det är polisens fel att han omkom. Tycker du jag har fel eller ska du hota mig en tredje gång?

Oj!

Det måste finnas minst 100 inlägg i den här tråden där folk utrycker sin nöjdhet över att han dog.

Dom kan vi spara tills minneslunden.
 

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
Oj!

Det måste finnas minst 100 inlägg i den här tråden där folk utrycker sin nöjdhet över att han dog.

Dom kan vi spara tills minneslunden.

Knåpa ihop en lista med citat på medlemmar som uttryckt sig explicit att dom är nöjda över att han omkom.
Jag har en regel. Användaren får inte ha registrerat sig dom två senaste dygnen.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
vad tror du om att redan på väg in mot stan från haninge/tyresö insett att detta är inte värt att lägga ner resurser avsluta jakten

Killen saknade spärrar och visade det ganska tydlig genom att vrida ännu mer på rullen då fler enheter anslöt sig i jakten.

Omfallsplanering. Vad händer om vi (polisen)fortsätter kontra om vi ger upp detta.

Du menar alltså att polisen ska låta killen gasa vidare, landa helikoptern och ansluta med de andra poliserna och äta munkar?

Alltså, på riktigt?

Nu svarade du ju inte på mina frågor men jag kan ställa en väldigt enkel fråga, tror du föraren ville bli jagad av polisen?
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Oj!

Det måste finnas minst 100 inlägg i den här tråden där folk utrycker sin nöjdhet över att han dog.

Dom kan vi spara tills minneslunden.

Jag tror uppriktigt sagt ingen är nöjd. Det är en tragedi och konsekvens av ett ANTAL dåliga beslut som kunde förhindrats genom ett enda bra beslut.
 

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
Vad händer om vi (polisen)fortsätter kontra om vi ger upp detta.

ärligt nu. vad är din koppling till det hela?
sluta göm dig bakom jag får inte jag kan inte.
säger man A får man säga B eller enbart hålla käften från början å sluta spela viktig.

och varför jagar du som ett troll mot alla som tycker olika dig och inte känner det du känner? vad vinner du på detta eg?

tror du på fullaste allvar att 25+ kommer hjälpa mot sånt här?
vi har juh beviset mitt framför oss. killen hade ingen lapp, han körde en hoj som inte stod på honom själv. englit uppgift även oskyltat.
(kan fortsätta i all evighet)
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
finns inget att hyckla om o man behöver varken vara dum eller ha lågt iq. han gjorde fel val redan 59min innan han krasha. HANS val. Visst är det tragiskt att han fick sätta livet till för att han inte tänkte till en gång extra innan han stack. men som det verkade så var de ju ute efter att bli jagade. ja då är det nog inte många som har nån större empati för paret.

Vart finns den faktan om att han medvetet ville ha polisen efter sig och även om det var så är han då inte värd att leva och får skylla sig själv?

Känner du ingenting för att han har mist sitt liv? Seriöst, rycker du på axlarna och tycker att han bäddade för det här.

Resonerar du så om missbrukare också? han har ett heroinmissbruk och tog överdos, hans fel och han får skylla sig själv. Finns alltid bakomliggande faktorer till varför en människa handlar destruktivt. Denne hojförare gjorde fel var 22 år och vem vet hur hans syn på sig själv var. Kanske vilsen och med dåligt självförtroende.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Du skrev nyss att du var för amerikansk hållning?

Var du värd en polisgrill i fejjat där? :va

Det hade jag aldrig fått. Däremot hade jag fått smaka både batong och plåt om jag bröt ytterligare några paragrafer samt får för mig att fly på min moppe som maxar 120 :rolleyes: Tar hellre mitt straff än låter snoppen ta över förnuftet.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Vart finns den faktan om att han medvetet ville ha polisen efter sig och även om det var så är han då inte värd att leva och får skylla sig själv?

Här:
- Körde mot rött inne i stan
- Körde mot enkelriktat inne i stan

Svara nu på frågan, tror du att han ville ha polisen efter sig?

Edit: och enl rykte ska han även "|' åt polisen.
 
Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Du menar alltså att polisen ska låta killen gasa vidare, landa helikoptern och ansluta med de andra poliserna och äta munkar?

Alltså, på riktigt?

Nu svarade du ju inte på mina frågor men jag kan ställa en väldigt enkel fråga, tror du föraren ville bli jagad av polisen?

Nej tror inte den verklige killen i hans innersta ville bli jagad av polisen. Tror grupptrycken i kombination med hur våra onsdagskvällar ser ut gjorde att han ville spänna musklerna. Att han saknade omdöme vet vi redan om, han är avliden.

Jag sitter och funderar på hela stukturen kring varför detta hände och inte då bara på personnivå utan mer på samhällsnivå.

Anledningen till mina inlägg i denna tråd är just för att denne 22 årige kille är precis som alla nadra ungtuppar här. Och nu sitter dessa ungtuppar och har helt plötsligt fått någon form av moral. Om en vecka kommer det med största sannorlikhet komma upp en tråd om hur man bästa åker ifrån en polis. Det är det som stör mig

Han föll offer vår vad många håller andra håller på med på onsdagsträffarna

Här:
- Körde mot rött inne i stan
- Körde mot enkelriktat inne i stan

Svara nu på frågan, tror du att han ville ha polisen efter sig?

Edit: och enl rykte ska han även "|' åt polisen.

Är det onormalt för en sporthojförare? vad kör du för hoj?
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Här:
- Körde mot rött inne i stan
- Körde mot enkelriktat inne i stan

Svara nu på frågan, tror du att han ville ha polisen efter sig?

Edit: och enl rykte ska han även "|' åt polisen.

Han blev väl uppmärksammad när han plocka upp donnan på enkelriktat och flydde mot rött?

Sen enligt bilderna på FB så verkar han kört en hel del bana (någon här lägger upp bilder) , så han borde ju aldrig kraschat..
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Nej tror inte den verklige killen i hans innersta ville bli jagad av polisen. Tror grupptrycken i kombination med hur våra onsdagskvällar ser ut gjorde att han ville spänna musklerna. Att han saknade omdöme vet vi redan om, han är avliden.

Jag sitter och funderar på hela stukturen kring varför detta hände och inte då bara på personnivå utan mer på samhällsnivå.

Anledningen till mina inlägg i denna tråd är just för att denne 22 årige kille är precis som alla nadra ungtuppar här. Och nu sitter dessa ungtuppar och har helt plötsligt fått någon form av moral. Om en vecka kommer det med största sannorlikhet komma upp en tråd om hur man bästa åker ifrån en polis. Det är det som stör mig

Han föll offer vår vad många håller andra håller på med på onsdagsträffarna



Är det onormalt för en sporthojförare? vad kör du för hoj?

Okej, du tror alltså inte att han på ghostrider-maner bröt mot trafikregler inne i stan för att han ville bli jagad av polisen - okej.

En enkel fråga till:
Tycker du att hans beteende i trafiken, köra mot rött, köra mot enkelriktat borde leta till ett ingripande från ordningsmakten? Eller är det något som "är okej" om man känner för det?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
hur ser du på ditt inlägg?

?...

Jag ser det som en hycklare, har jag missat någon ironi? :va

Okej, du tror alltså inte att han på ghostrider-maner bröt mot trafikregler inne i stan för att han ville bli jagad av polisen - okej.

En enkel fråga till:
Tycker du att hans beteende i trafiken, köra mot rött, köra mot enkelriktat borde leta till ett ingripande från ordningsmakten? Eller är det något som "är okej" om man känner för det?

Nu ändrar jag min åsikt som från början var att han får skylla sig själv.

Hade han dödat eller skadat någon utan polisens "ingripande" ?
-Troligen inte.

Hur gick det efter ingripandet, han dog.

Hur kunde det gått, i värsta fall, tjejen dött och han levt, hade det varit en succe för polisen?
 
Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Okej, du tror alltså inte att han på ghostrider-maner bröt mot trafikregler inne i stan för att han ville bli jagad av polisen - okej.

En enkel fråga till:
Tycker du att hans beteende i trafiken, köra mot rött, köra mot enkelriktat borde leta till ett ingripande från ordningsmakten? Eller är det något som "är okej" om man känner för det?

Självklart skall han bli straffad för vad han gjort sig skyldig till men inte med sin död.

?...

Jag ser det som en hycklare, har jag missat någon ironi? :va



Nope, riktade mitt inlägg mer till denne peter som skryter om sina 300 meter på götgatan.

Peter är du stolt över dina framgångar i wheelies?
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
En liiten parantes bara:
Det är inte olagligt att köra på ett hjul om du gör det kontrollerat i laglig hastighet.
Ok. Götgatan kan nog polisen se som ett olämpligt ställe, och då kalla det vårdslöshet i trafik.
:)
 

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Nej tror inte den verklige killen i hans innersta ville bli jagad av polisen. Tror grupptrycken i kombination med hur våra onsdagskvällar ser ut gjorde att han ville spänna musklerna. Att han saknade omdöme vet vi redan om, han är avliden.

Jag sitter och funderar på hela stukturen kring varför detta hände och inte då bara på personnivå utan mer på samhällsnivå.

Anledningen till mina inlägg i denna tråd är just för att denne 22 årige kille är precis som alla nadra ungtuppar här. Och nu sitter dessa ungtuppar och har helt plötsligt fått någon form av moral. Om en vecka kommer det med största sannorlikhet komma upp en tråd om hur man bästa åker ifrån en polis. Det är det som stör mig

Han föll offer vår vad många håller andra håller på med på onsdagsträffarna



Är det onormalt för en sporthojförare? vad kör du för hoj?

Hmm...jag är inte ungtupp...och inte en ung höna heller. Som dig så gillar jag inte att häcka vid Skogis pg a allt pådrag och just som du skriver de hetsas en del. MEN då gör jag MITT val att inte åka dit.
Om du avstår så kanske fler gör det och till slut är de kanske inte många kvar.

De jag tycker man glömmer helt å hållet är, vad har föräldrarna för ansvar? Av de som framkommit så var han inte ägare av hojen, utan hans pappa. Hans egen pappa måste ju ha vetat att han inte hade körkort? Eller har vi slutat känna våra barn helt? Har vi ingen som helst insyn i deras liv längre?

Jag personligen tycker det är så himla tragiskt att det slutade som det gjorde, men jag tänker inte för den skull försvara hans beteende. Jag försvarar inte heller hennes beteende. När man är så pass i åldern, måste man ha lärt sig grunderna i vad som är rätt och fel!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top