Diskussion olyckor 2011

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
1). klart vi alla gärna vill visa våra hojkompisar att vi kan köra. slanga osv(samma med allt här i livet. hur kul skulle du tex ha om du hade obegränsat med pengar o köpa vad du ville, men inte hade nån att visa det för? samma sak med allt annat.)
2). ungtupp är det sista jag är, som för övrigt är ett par år äldre än dig(om man utgår ifrån ditt alias.)
3). o varför skulle hans innersta jag inte vilja bli jagad av polisen, det var ju det det hela verkade gå ut på.

o till nåt helt annat. var ett jäkla tjafs om helikopterfilmen. om det här nu var en sån där åka o locka med sig polisen för att dra dom grej så känns det som om det borde finnas en o annan go-pro eller liknande kamera med material på då.

Håll dig till måleri:tummenupp. vi lägger ner för vi kommer aldrig komma fram till nått
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
finns det inte parkerade bilar på götgatan som du kan damma in i? kanske sätter eld på fordonet och förbipasserad blir bränskadad och avlider. Läs FB tråden jag la upp. han wheeella och tappade kontrollen. Men det skulle ju aldrig hända dig, eller hur
såg det där när det publicerades i aftonblaskan. och även då som nu så handlade det om ett val han gjorde. som han kunde ha gjort annorlunda.

på den punkten är jag inte bättre själv trots min ålder. har precis lärt mig att få upp hojen på bakhjulet och gör det i både tid o otid för att öva. men jag väljer ju hellre en tom raksträcka, utan mötande trafik och helst ingen bakom mig. men skulle jag gå omkull så kommer jag att skylla på polisen, hade ingen lokal, depression osv mm etc :D
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Okej, sålänge ni åker motard eller cross så kan man fronta en barnfamilj utan problem?

Är det verkligen så fysiskt?

:confused:

Ni snackar skit och det vet ni om,
men ni mår väl bättre av att förneka det?

Nu tappade du tråden ...

Att fronta i 50 är ju precis som att fronta i 250............................

Som sagts tidigare i tråden. det är skillnad på buskörning och buskörning.

Ingen normal mc-åkare har följt lagen prickfritt
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
G) Jag gör som alla andra, vrider på rullen, polisbilen har ingen chans mot min litehoj. Så tror jag tyvärr han tänkte, har säker hängt på Skogis som 18åring och titta på alla "tuffa" sporthojförare

Nä men kom igen nu, allvar, jag frågar ju seriöst. Även om det är på en låg nivå så ge mig ett svaaaaaar! :)

Om du nu tänker dej in i killens situation och har polisen efter dej för att du kört mot rött och enkelriktat men inget allvarligare vad tror du killen skulle tro vara det mest troliga scenariot för framtiden:

a) Jag försöker smita genom att köra fort, polisen kommer försöka följa efter
b) Jag försöker smita genom att köra fort, polisen kommer stanna
c) Jag stannar, polisen kommer stanna
d) Jag stannar, polisen kommer fortsätta, ty det är rea på munkar

?

Ska vi enas om a?
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Att han dog på slangen är väldigt beklagligt men samtidigt hyser jag mer sympati för ett sådant beteende än det vi diskuterar i tråden. ÄR jag empatilös?

Det som skiljer dessa två tragiska fall är ju att polisen var efter. Kan meddela dig att två minuter efter killen på götgatan damma in i bilen gick en person över gatan. hade du tänk annorlunda om denna whhelie kung körde över killen som gick över gatan. Du kanske tror han hade med det i beräkningen, precis som när du kom på slangen på götgatan.
Du har en så sjuk dubbelmoral, vet du om det?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
"Gundlagar" var av mig ett jävligt kasst uttyck. Räknade sekunderna efter jag läst igenom mitt postade svar tills det skulle påpekas. Du vann.

S
Anser mig inte som "finare" kanske dock "mer eftertänksam" då jag inte ligger hyvlad utmed vägbanan. Än så länge. Men jag kan lova att det inte kommer ske med snutjag i hasorna...

Nej jag tackar ( i lugnets lugna vrå) nej till snutjag,
men just då när du kommer över ett krön och ser laserpickan,
då har du 0.5 sekunder på dig att välja stanna eller flykt, har du väl valt flykt så är det bara att hålla i dig (med dina 2 bara armar som i debattartikeln), tyvärr är flykt-beteendet betingat sen tusentals år, så du ändrar dig inte mitt i , såsom du tror, utan har du valt flykt så är det flyktl

Vad tycket du om att killen som dog var en banräv då?

Det brukar ju du gilla..
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Nä men kom igen nu, allvar, jag frågar ju seriöst. Även om det är på en låg nivå så ge mig ett svaaaaaar! :)

Om du nu tänker dej in i killens situation och har polisen efter dej för att du kört mot rött och enkelriktat men inget allvarligare vad tror du killen skulle tro vara det mest troliga scenariot för framtiden:

a) Jag försöker smita genom att köra fort, polisen kommer försöka följa efter
b) Jag försöker smita genom att köra fort, polisen kommer stanna
c) Jag stannar, polisen kommer stanna
d) Jag stannar, polisen kommer fortsätta, ty det är rea på munkar

?

Ska vi enas om a?

Tror både du och jag har erfarenhet av vad en polisbil utgör för hot om man vill fortsätta åka vidare trots blåljus.

Tar du fram bevis på att killen ville filma det hela tror jag dig men det förändrar inte att jag tycker det är tragiskt att han blev hetsad in i det sista
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Det som skiljer dessa två tragiska fall är ju att polisen var efter. Kan meddela dig att två minuter efter killen på götgatan damma in i bilen gick en person över gatan. hade du tänk annorlunda om denna whhelie kung körde över killen som gick över gatan. Du kanske tror han hade med det i beräkningen, precis som när du kom på slangen på götgatan.
Du har en så sjuk dubbelmoral, vet du om det?

Ligger man i 50 så tar det ungefär 1 sekund för mig att få stopp på eländet.....det skulle vara om Usain Bolt fick för sig att....

Finns ingen dubbelmoral och det vet du själv :krama
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Tror både du och jag har erfarenhet av vad en polisbil utgör för hot om man vill fortsätta åka vidare trots blåljus.

Tar du fram bevis på att killen ville filma det hela tror jag dig men det förändrar inte att jag tycker det är tragiskt att han blev hetsad in i det sista

Absolut, det är tragiskt för alla! Rosor är röda och 4-1 låter bäst, men för om försöker avsluta denna meningen:

Svaret på din fråga är:

(och sen a,b,c,d)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ligger man i 50 så tar det ungefär 1 sekund för mig att få stopp på eländet.....det skulle vara om Usain Bolt fick för sig att....

Finns ingen dubbelmoral och det vet du själv :krama

Näääe, för när du kör bakhjul (nybörjarvis) i centrum och en unge hoppar fram mellan bilarna, så tar det hur många meter för att få stopp?

Sluta skit i din egen brevlåda..
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ett jävla praktexempel på svenskt tänk:

"Det är inte fel på mig utan alla andra!"

"Jag har bara rättigheter och inga skyldigheter."

Nu måste jag gå och spy.

Eller:

Vi är efterblivet ensidiga och ser inte helheten.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Eller:

Vi är efterblivet ensidiga och ser inte helheten.

Helheten i att någon:

Kört mot rött.
Kör gorvt vårdlöst i trafik.
Kört utan körkort.
Kört med "pappas" hoj.

Etc, etc.

Vad finns det att försvara?

"Röstera" fick mig att köra?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top