Diskussion olyckor 2011

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
30 sidor på ett dygn, där många tycker att det är polisens fel & lika många som tycker det är förarens fel att han dog


är det inte dags att lägga ner, för vi verkar iaf inte komma någon vart.

folk kommer i framtiden ändå köra som dem vill, oavsett vad någon annan säger, eller vad dom läser på nätet/ tidningarna

jag hoppas att NÅGON har tagit sig till allt som skrivits & kanske tänker efter en gång extra, innan dom kör mot rött, enkelriktat, kör en bombrepa eller försöker köra ifrån polisen.


hoppas att det räddar något liv iaf.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Vart finns den faktan om att han medvetet ville ha polisen efter sig och även om det var så är han då inte värd att leva och får skylla sig själv?

Känner du ingenting för att han har mist sitt liv? Seriöst, rycker du på axlarna och tycker att han bäddade för det här.

Resonerar du så om missbrukare också? han har ett heroinmissbruk och tog överdos, hans fel och han får skylla sig själv. Finns alltid bakomliggande faktorer till varför en människa handlar destruktivt. Denne hojförare gjorde fel var 22 år och vem vet hur hans syn på sig själv var. Kanske vilsen och med dåligt självförtroende.

Som du säkert inte missade så skrev jag att det var tragiskt att han fick sätta livet till, men att han redan 59min innan olyckan hade kunnat göra valet att stanna o ta konsekvenserna.

Ska jag vara helt ärlig, så nä jag känner inte speciellt mycket faktiskt. det är tråkigt att han gjorde de val han gjorde som i sin tur resulterade i att han fick sätta livet till. min empati går enbart till hans anhöriga.

En missbrukare har väl också gjort ett val en gång i tiden. eller? Nu jobbar ju garanterat du som sjuksyrra/ambulanssjukvårdare och ja då är det kanske inte så lämpligt att ha den synen på saker o ting som jag har. så det är väl rätt uppenbart att vi tänker olika.

Sist men inte minst så är det knappast försvarbar hojåkning från dennes sida bara för att han hade dassigt självförtroende och var allmänt vilsen.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
De jag tycker man glömmer helt å hållet är, vad har föräldrarna för ansvar? Av de som framkommit så var han inte ägare av hojen, utan hans pappa. Hans egen pappa måste ju ha vetat att han inte hade körkort? Eller har vi slutat känna våra barn helt? Har vi ingen som helst insyn i deras liv längre?

Han kanske sa att han ville övningsköra med hojen?

Känns fel att skälla ut farsan för att hans son är död.
*Har aldrig känts så mer punktvärdigt än nu*
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Självklart skall han bli straffad för vad han gjort sig skyldig till men inte med sin död.

Okej, så du tycker att polisen ska ingripa om man kör emot rött och mot enkelriktat. okej.

Om du nu tänker dej in i killens situation och har polisen efter dej för att du kört mot rött och enkelriktat men inget allvarligare vad tror du killen skulle tro vara det mest troliga scenariot för framtiden:

a) Jag försöker smita genom att köra fort, polisen kommer försöka följa efter
b) Jag försöker smita genom att köra fort, polisen kommer stanna
c) Jag stannar, polisen kommer stanna
d) Jag stannar, polisen kommer fortsätta, ty det är rea på munkar

?
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Är det onormalt för en sporthojförare? vad kör du för hoj?

Ja. Att bryta mot grundlagarna i trafiken är fel och inget de flesta sporthojsförarna sysslar med.

Själv kör jag en Ducati Multistrada 1200S. Innan det körde jag en SS, innan det en 999:a. Sen har jag haft diverse timmar på R1or, GixXrar och diverse "dödsredskap". Dock med behörighet hela tiden så ingen varit tvungen att försvara mig om jag kört ihjäl mig olagligt.

Nu får du för övrigt ge dig. Har följd tråden i 48 timmar och den ende som "äcklar mig" är du. Spökryttarens egna inlägg undantaget då han bevisligen är för inteligensbefriad från att egentligen få yttra sig.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Okej, så du tycker att polisen ska ingripa om man kör emot rött och mot enkelriktat. okej.

Om du nu tänker dej in i killens situation och har polisen efter dej för att du kört mot rött och enkelriktat men inget allvarligare vad tror du killen skulle tro vara det mest troliga scenariot för framtiden:

a) Jag försöker smita genom att köra fort, polisen kommer försöka följa efter
b) Jag försöker smita genom att köra fort, polisen kommer stanna
c) Jag stannar, polisen kommer stanna
d) Jag stannar, polisen kommer fortsätta, ty det är rea på munkar

?

Om vi nu utgår efter din världsbild, så låg koptern på 300meter, han hade full koll på vart hojen var, hur svårt att sätta dit han efter pause?

Det finns direktiv om att notera klädsel och att sätta dit i efterhand av en anledning.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Det var väl inga bilar på den avstängda vägen med stålvajer heller?:va

Nej och vägen var precis som du påpekade....avstängd. Det har inget med saken att göra och att kalla mig hycklare utan underlag var lite olyckligt men jag tänker inte hota dig...du är för söt :krama
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
En liiten parantes bara:
Det är inte olagligt att köra på ett hjul om du gör det kontrollerat i laglig hastighet.
Ok. Götgatan kan nog polisen se som ett olämpligt ställe, och då kalla det vårdslöshet i trafik.
:)

Hur framför du en motorcykel kontrollerat på ett hjul i lagligt hastighet. Vart vill du komma?

Här kommer en länk om lite bakhjulsåkning på götgatan. Kunde varit du Peter

https://www.flashback.org/t1275300
 

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Han kanske sa att han ville övningsköra med hojen?

Känns fel att skälla ut farsan för att hans son är död.
*Har aldrig känts så mer punktvärdigt än nu*

De handlar inte om att skälla ut någon överhuvudtaget. Jag lider med hans föräldrar nåt fruktansvärt kan jag säga.
Har egna barn som traskat på fel sida om vägen allt för många gånger.
Utan det var mera ur samhälls synpunkt, som Adde skrev.
Och som jag skrev, känner vi våra barn? Har vi den insynen i deras liv?

Om min son kom hem och ville låna bilen för att övningköra med någon skulle jag kräva papper av den han skulle övningköra med, så jag visste allt var ok. Kontrollfreak? Ja de är möjligt jag är.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Om vi nu utgår efter din världsbild, så låg koptern på 300meter, han hade full koll på vart hojen var, hur svårt att sätta dit han efter pause?

Det finns direktiv om att notera klädsel och att sätta dit i efterhand av en anledning.

Vad vet du om min världsbild? Det räcker med 5 saker.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ja. Att bryta mot grundlagarna i trafiken är fel och inget de flesta sporthojsförarna sysslar med.

Själv kör jag en Ducati Multistrada 1200S. Innan det körde jag en SS, innan det en 999:a. Sen har jag haft diverse timmar på R1or, GixXrar och diverse "dödsredskap". Dock med behörighet hela tiden så ingen varit tvungen att försvara mig om jag kört ihjäl mig olagligt.

Nu får du för övrigt ge dig. Har följd tråden i 48 timmar och den ende som "äcklar mig" är du. Spökryttarens egna inlägg undantaget då han bevisligen är för inteligensbefriad från att egentligen få yttra sig.

Det finns inga grundlagar inom trafiken så pilutta dig.

PS!
Tycker det är intressant att ni som är dom "finare" huma
inisterna pissar på medmänniskor så ofta ni kan.
Ds

Vad vet du om min världsbild? Det räcker med 5 saker.

Berätta då, om du nu sitter på hemligheter.

Edit:

Nähe, du var ännu en som saknar hoj och häcklar folk som åker hoj.

Om jag inte representerar ditt hojkollektiv så skiter jag i det, du har ändå hellre en Crescent 3växlars än en ful Gixxer -98.
 
Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Faktiskt. Som en parentes var det inga bilar på götgatan och det gick i relativt låg hastighet 40/50(kontrollerat) .

En annan sak, blev stoppad i onsdags av en grinig kärring. Jag log, tog mitt ansvar och blev friad.....visst är jag en fin gosse? :)

finns det inte parkerade bilar på götgatan som du kan damma in i? kanske sätter eld på fordonet och förbipasserad blir bränskadad och avlider. Läs FB tråden jag la upp. han wheeella och tappade kontrollen. Men det skulle ju aldrig hända dig, eller hur
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Hur framför du en motorcykel kontrollerat på ett hjul i lagligt hastighet. Vart vill du komma?

Här kommer en länk om lite bakhjulsåkning på götgatan. Kunde varit du Peter

https://www.flashback.org/t1275300

vart jag ville komma var att peter inte i lagens mening utfört nåt olagligt.
Iom att ni sa han hade dubbelmoral.

Han åker retard , och jag har en crossmoppe oxå. Det går fint att åka på bakan i 50km/h kontrollerat.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Nej tror inte den verklige killen i hans innersta ville bli jagad av polisen. Tror grupptrycken i kombination med hur våra onsdagskvällar ser ut gjorde att han ville spänna musklerna. Att han saknade omdöme vet vi redan om, han är avliden.

Jag sitter och funderar på hela stukturen kring varför detta hände och inte då bara på personnivå utan mer på samhällsnivå.

Anledningen till mina inlägg i denna tråd är just för att denne 22 årige kille är precis som alla nadra ungtuppar här. Och nu sitter dessa ungtuppar och har helt plötsligt fått någon form av moral. Om en vecka kommer det med största sannorlikhet komma upp en tråd om hur man bästa åker ifrån en polis. Det är det som stör mig

Han föll offer vår vad många håller andra håller på med på onsdagsträffarna



Är det onormalt för en sporthojförare? vad kör du för hoj?

1). klart vi alla gärna vill visa våra hojkompisar att vi kan köra. slanga osv(samma med allt här i livet. hur kul skulle du tex ha om du hade obegränsat med pengar o köpa vad du ville, men inte hade nån att visa det för? samma sak med allt annat.)
2). ungtupp är det sista jag är, som för övrigt är ett par år äldre än dig(om man utgår ifrån ditt alias.)
3). o varför skulle hans innersta jag inte vilja bli jagad av polisen, det var ju det det hela verkade gå ut på.

o till nåt helt annat. var ett jäkla tjafs om helikopterfilmen. om det här nu var en sån där åka o locka med sig polisen för att dra dom grej så känns det som om det borde finnas en o annan go-pro eller liknande kamera med material på då.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Det finns inga grundlagar inom trafiken så pilutta dig.

PS!
Tycker det är intressant att ni som är dom "finare" huma
inisterna pissar på medmänniskor så ofta ni kan.
Ds



Berätta då, om du nu sitter på hemligheter.

"Gundlagar" var av mig ett jävligt kasst uttyck. Räknade sekunderna efter jag läst igenom mitt postade svar tills det skulle påpekas. Du vann.

Anser mig inte som "finare" kanske dock "mer eftertänksam" då jag inte ligger hyvlad utmed vägbanan. Än så länge. Men jag kan lova att det inte kommer ske med snutjag i hasorna...
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Okej, så du tycker att polisen ska ingripa om man kör emot rött och mot enkelriktat. okej.

Om du nu tänker dej in i killens situation och har polisen efter dej för att du kört mot rött och enkelriktat men inget allvarligare vad tror du killen skulle tro vara det mest troliga scenariot för framtiden:

a) Jag försöker smita genom att köra fort, polisen kommer försöka följa efter
b) Jag försöker smita genom att köra fort, polisen kommer stanna
c) Jag stannar, polisen kommer stanna
d) Jag stannar, polisen kommer fortsätta, ty det är rea på munkar

?

G) Jag gör som alla andra, vrider på rullen, polisbilen har ingen chans mot min litehoj. Så tror jag tyvärr han tänkte, har säker hängt på Skogis som 18åring och titta på alla "tuffa" sporthojförare
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
vart jag ville komma var att peter inte i lagens mening utfört nåt olagligt.
Iom att ni sa han hade dubbelmoral.

Han åker retard , och jag har en crossmoppe oxå. Det går fint att åka på bakan i 50km/h kontrollerat.

Okej, sålänge ni åker motard eller cross så kan man fronta en barnfamilj utan problem?

Är det verkligen så fysiskt?

:confused:

Ni snackar skit och det vet ni om,
men ni mår väl bättre av att förneka det?
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
finns det inte parkerade bilar på götgatan som du kan damma in i? kanske sätter eld på fordonet och förbipasserad blir bränskadad och avlider. Läs FB tråden jag la upp. han wheeella och tappade kontrollen. Men det skulle ju aldrig hända dig, eller hur

Att han dog på slangen är väldigt beklagligt men samtidigt hyser jag mer sympati för ett sådant beteende än det vi diskuterar i tråden. ÄR jag empatilös?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top