Diskussion olyckor 2012

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag vet inte, de va en fråga... Har aldrig suttit på info om en olycka tidigare..
Kan ju va så att han har vänner här som kanske inte vill att de ska spekuleras
Polarn fick säga åt nå jävla as som försökt fota killen efter olyckan!:mad:

Hyfsat stört. Fotandet alltså.

Tycker att det är lite för ofta som man gärna förskönar i efterhand. Vet naturligtvis inte vad som hänt här men visst är det nära till hands med antaganden om stollekörning, erkännes. Om en enda tar lärdom av det är det värt det. De/vi som prompt skall göra misstagen själva kommer fortsätta med det.

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Ingen
Spekulationerna kommer nog oavsett vad du säger eller inte säger, men känns det inte okej att prata om det så tycker jag du ska låta bli.

Jo de har du nog rätt i..
Klistrar in polarens mess direkt så inte mina ordval å ev stavfel :)
De är va han å ett par mäklare mittemot uppfattat iaf
"Asså han åkte ju på väg mot Solna hållet och jag tror han blev påkörd bakifrån när han gjorde en omkörning och sen flög han med huvudet in i grillen på en mötande bil.*Han gasa på för att köra om sen flög han av! För hans båge hamna vid busshållplatsen och han låg i 3dje filen på motsatt riktning framför bilen.."
Hoppas de inte blev för detaljerat

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det har visat sig att jag kände den som person som omkom på sveavägen igår, tankarna går anhöriga, särskilt hans små barn. Han körde en röd Firestorm, inte ducce.

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Med tanke på lite beskrivningar i rapporteringstråden låter det lite som om han förlorat kontrollen på hojen och hamnat i mötande trafik. Wobbel vet jag väl inte om det varit, men dieselspill eller nåt sånt kanske?

Kan ha varit det...det hände mig en kväll på Schelegatan. Jag vred på rullen från stillastående, kallt, nyregnat på hösten. TC´n var av...hojen drog iväg framåt och handen vred på rullen mer...hojen stack åt höger jag gled in på asfalten i mötande fil och blev påkörd av an Touareg. Klappat och klart. Hade tur.

Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Det har visat sig att jag kände den som person som omkom på sveavägen igår, tankarna går anhöriga, särskilt hans små barn. Han körde en röd Firestorm, inte ducce.

Beklagar. Tråkigt att höra. VIF.

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yammaha TDM 850 1999 Och en Fyrhyling CF Moto 500
Jag beklagar också sorgen. Det kan inte vara så bra att förlora en mc vän. Men jag tror att om vi ska vända dödsolyckfallen så måste vi som kör mc betrakta alla medtrafikanter som nybörjare i trafiken. Vilken bilförare som hellst verkar tro att det är en moped som kommer. Så ha alltid kontroll på eländiga bilar och på folk som försöker gå över gatan. Ja tyvär så finns det folk som inte tror att det kommer en mc snabbare än en moped. (Tyvär):gnissla:banana

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Beklagar och kondoleanser till anhöriga.

VIF

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
cterat från Aftonblads länken ovan "Mc-föraren tvingades tvärbromsa för en lastbil, flög över styret och hamnade under lastbilen" .... är det ens möjligt ?
Åja hoppas det gick bra för föraren , körkortslös eller ej
Fan att jag klickade på länken :huvet

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA

Tragiskt som fan när folk skadar sig i trafiken. Hoppas killen klarar sig utan bestående men.

Samtidigt borde vi alla här kunna enas om att denna typ av förare inte har i trafiken att göra överhuvudtaget. Blir mest bara trött när man läser om ännu en körkortslös kille i 20års åldern på oreggad hoj som kör vält. Så svårt borde det inte vara att fatta att om man inte har körkort har man inte på allmän väg att göra överhuvudtaget.

Tyvärr vet vi ju alla vilka dom är som gör sånt här och det lär ju inte upphöra.

Samtidigt är det ju alla vi andra riktiga hojåkare som får ta skiten för det.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati