Absolut!
Mycket intressanta siffror!
Då gör ju kamerorna ännu mindre mening.
600000x600= astronomiska 360 millar
Visst f-n borde dom pengarna kunna göra bättre nytta på andra förbättringar?
Ja, till exempel säkra korsningar eller på/avfarter...
Absolut!
Mycket intressanta siffror!
Då gör ju kamerorna ännu mindre mening.
600000x600= astronomiska 360 millar
Visst f-n borde dom pengarna kunna göra bättre nytta på andra förbättringar?
många olyckor beror på ren idioti, denhär lilla hålan där jag bor (vimmerby) har de senaste två-tre åren utecklats till någon form av mötesplats för folk som vill bränna däck och sladda runt om nätterna. Förra året höll en av dessa förmågor på att klistra fast en ung mamma och hennes barn i barnvagn i en grässlänt när han tappade kontrollen över sin bonntrimmade volvo när han skulle sladda tufft i en lång svepande kurva på ringleden. Som tur var så missade han henne med en halvmeter, det enda han tog med sig var en stor vägskylt och pissvolvon hamnade dessbättre på skroten. Varje helg ser man något nytt minne efter dessa förmågor i form av överkörda refuger och mosade vägskyltar med bildelar spridda i närområdet. Det gasas varje helg, polisen uppger att de har "tröttnat" men inget händer? Ska någon behöva bli ihjälkörd för att det ska bli någon fart på de som bestämmer och de ger polisen resurser de uppenbarligen behöver?
jag är på intet vis oskyldig när det gäller att köra för fort, men inne i tättbebyggt område håller man jävlar begränsningarna, de finns där av en anledning...
Polisen har "tröttnat"ha ha haa,hur låter det när du går till jobbet o säger att du har "tröttnat" på jobbet?Fy fan säger jag bara,svenska polisen är det mesigaste i hela världen!!!Jävla mesar!!många olyckor beror på ren idioti, denhär lilla hålan där jag bor (vimmerby) har de senaste två-tre åren utecklats till någon form av mötesplats för folk som vill bränna däck och sladda runt om nätterna. Förra året höll en av dessa förmågor på att klistra fast en ung mamma och hennes barn i barnvagn i en grässlänt när han tappade kontrollen över sin bonntrimmade volvo när han skulle sladda tufft i en lång svepande kurva på ringleden. Som tur var så missade han henne med en halvmeter, det enda han tog med sig var en stor vägskylt och pissvolvon hamnade dessbättre på skroten. Varje helg ser man något nytt minne efter dessa förmågor i form av överkörda refuger och mosade vägskyltar med bildelar spridda i närområdet. Det gasas varje helg, polisen uppger att de har "tröttnat" men inget händer? Ska någon behöva bli ihjälkörd för att det ska bli någon fart på de som bestämmer och de ger polisen resurser de uppenbarligen behöver?
jag är på intet vis oskyldig när det gäller att köra för fort, men inne i tättbebyggt område håller man jävlar begränsningarna, de finns där av en anledning...
http://www.dn.se/sthlm/totalstopp-efter-olycka-pa-essingeleden
Två bilar, men jag passerade exakt vid olyckstillfället på hojen, såg en röd demolerad Micra som kom farande från innerfilen, där han smällt en volvokombi, över mot ytterfilen där jag åkte. Bara ett par meter ifrån att smälla in i honom. Fattade vad som hänt när jag passerat, vågade inte stanna med MCn. All trafik upphörde efter mig...
Vad då utvecklats? Det har väl alltid varit en bonnhåla med ungdomar som kör fortare än vad de har vett med gamla risiga volvos? Det var det iaf från -96 när jag började spendera tid i stan fram tills -01 när jag flyttade därifrån.
vad jag menade var att det har blivit värre, 96-01 kördes det inte hårt inne i samhället, det gjordes i utkanterna och på 90-sträckorna....
Micke™;5630072 skrev:Hur lyckas man få vobbel mitt inne i stan? såvida det inte går überfort? slangat och landat fel? e det nåt jag missar.
http://www.dn.se/sthlm/man-omkom-i-mc-olycka-1En polare messade mig ang en olycka han sett vid sveaplan i stockholm idag vid halv fyratiden, en ducati och det såg tydligen inte alls bra ut för föraren
Nån som vet nåt annat?
Hur lyckas man få vobbel mitt inne i stan? såvida det inte går überfort? slangat och landat fel? e det nåt jag missar.
Vridstark hoj, kalla däck, överambitiös högerhand.. då behöver det knappt svänga för att det ska gå åt helvete.. "Testat" det själv ut ur en rondell 100 meter från mitt garage.
edit: ska tillägga att jag inte vet NÅNTING om olyckan idag, utan var bara ett exempel på hur man kan tappa kontrollen.
Fan då
VIF
Edit: har fått höra vad som hände men eftersom utgången va som den var kanske de är känsligt?
Får man inte säga vad som hände om utgången var tragisk, alltså?
Får man inte säga vad som hände om utgången var tragisk, alltså?
Jag vet inte, de va en fråga... Har aldrig suttit på info om en olycka tidigare..
Kan ju va så att han har vänner här som kanske inte vill att de ska spekuleras
Polarn fick säga åt nå jävla as som försökt fota killen efter olyckan!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|