Plast
Småvild
Jag skrev ett långt inlägg på FB som jag även skickade till redaktionen på NSD. Har inte fått svar än...
Du får jättegärna klistra in ditt inlägg här eller pm till mig om du har lust. Jag har inte fb.
Jag skrev ett långt inlägg på FB som jag även skickade till redaktionen på NSD. Har inte fått svar än...
Hur var det nu?
Du har inga rättigheter i trafiken. Bara skyldigheter!
Alltså om du kör betydligt över aktuell skyltad hastighet så ligger då ansvaret på
den som bryter mot lagen.
Niklas fick du nå svar på ditt mail?
Problemet är förmodligen fortfarande att gemene journalist tror att vi alla som kör mc är kriminella dårar med dödsförakt som äter småbarn och dricker spik. Och därför måste det påminnas varje vår att vi finns så svensson kan låsa in sina fruar och döttrar.
För jag kan helt ärligt inte begripa vad det finns för almänn intresse i att smutskasta oss hela jävla tiden. Förutom just klick.
Mc-polis till sjukhus efter kollision
En mc-polis och en personbil kolliderade på förmiddagen i en korsning i Sundbyberg.
Polisen har förts till sjukhus men skadeläget är oklart.
Olyckan ledde till att trafiken stängdes av helt i norrgående riktning och delvis i södergående riktning.*Vid kvart i åtta på kvällen började trafiken släppas på igen.
Det är oklart vad som orsakade olyckan
See more at: http://hn.se/nyheter/halland/1.4971417-stopp-pa-e6-efter-mc-olycka#sthash.UUki0Sgk.dpuf
Var skitväder här nere vid tillfället. Regnade kraftigt. Kan ju bidragit. Dödsräcken är sannolikt involverade med jaHur kan man crasha på egen hand längs en motorväg?
Hur kan man dö på en sträcka som skall vara så himla säker?
Det aktuella avsnittet är 120-begränsat: bara Trafikverkets allra säkraste vägavsnitt ges denna hastighetsbegränsning...
Det kan väl aldig vara dödsräcken inblandade?
Vem vet mer om det inträffade?
Min anm: Enligt förbipasserande så var det två hojar på platsen och den ena föraren låg troligen med halva kroppen under vägräcket.
http://www.hallandsposten.se/nyheter/mc-förare-död-i-olycka-utanför-halmstad-1.1159538
– Mannen gick omkull och blev mycket illa skadad. Han fördes till sjukhus, där han senare avled, säger Henrik Sterner, vakthavande befäl vid polisen region väst.
Det är oklart vad som orsakade olyckan. Framkomligheten på E6 begränsades av olyckan.
http://www.unt.se/uppland/uppsala/korde-omkull-med-stulen-mc-4249312.aspx
Två 16-åriga pojkar fördes till sjukhus efter att ha kört omkull med en stulen motorcykel.
Olyckan inträffade i Nåntuna vid fyratiden på söndagsmorgonen och polis och ambulans larmades till platsen.
-Jag vet inte om de bara har ramlat eller kört in i något. Men två 16-åriga killar är förda till sjukhus för vård, säger Marcus Svensson, vakthavande befäl vid Uppsalapolisen.
Det är oklart hur allvarligt skadade pojkarna är. Enligt polisen var motorcykeln stulen.
-De är misstänkta för tillgrepp av fortskaffningsmedel, säger Marcus Svensson.
Inte Sverige, förvisso - men ett land många ser som både grann- och drömland, och dit många vill åka för att
hyra hoj och uppleva "frihet".
http://trib.com/news/state-and-regi...cle_0bc26f4f-eb5d-59ac-a965-eb75d3652df1.html
9 tyska turister på hyrhojar.
En pick-up som inte klarar av att hålla sitt spår i en kurva dödar 3 av dem.
Det är i sanning ett mordredskap, bilen - om den inte hanteras rätt.
När får vi se rubriker om "PICK-UP DÖDEN?
Nähä, inte det nä...
2016-06-28 16:52, Trafikolycka, personskada, Kungsbacka
På E6 Kungsbacka Södra har en olycka inträffat med en motorcykel inblandad.
Ambulans och polis är på väg, i nuläget oklart skadeläge. Trafikstörningar på plats.
17.13 Trafiken står helt stilla i södergående riktning.
17.33 Den motorcykel som är inblandad i olyckan är polskregistrerad och tas i beslag för teknisk undersökning. Gällande motorcykelföraren kommer*vi inte att kunna uttala*oss*förrän polisens utredningsåtgärder är klara. Fortsatta trafikstörningar.
Organisation
Polisen Halland
Text: Ulla Brehm. Publicerad: 2016-06-28*17:33
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|