notrightrider
Thought is the enemy of flow
Vad har bildtexten med saken att göra
Arkivbild, med arkivtext.
Slappt, slött, slarvigt.
Modern journalistik, alltså.
Vad har bildtexten med saken att göra
Tråkigt och onödigt bara att hoppas det inte var killen som ville ha kommentarer tidigare här på sporthoj om sin vansinnesfärd på videon
Slappt, slött, slarvigt.
Slappt, slött, slarvigt.
det är en väg jag kör ganska ofta. Förstår inte riktigt vad som hänt, oftast lite trafik där, väldigt god sikt överallt. Tråkigt oavsett.
Vi brukar hålla oss till olyckor i Sverige här, men detta är en olycka i Harz att uppmärksamma:
https://www.expressen.se/nyheter/far-och-son-pa-mc-resa-sonen-dodad-i-krasch/
En omkommen, flera chockade.
Från rapporttråden:
De lokala tidningarna där nere har alla lagt denna spektakulära olyckan bakom betalspärrar, men genom att skumma så många ingresser som möjligt och kolla brandkårens samt den lokala polisens hem- och Facebooksidor så ser man att Expressens notis inte är korrekt.
B4 är på platsen 4-filig landsväg, ej mötesseparerad. Motorcykel(gruppen?) var på väg nerför berget i höger körfält när dom blir omkörda av en biltransportbil. I en kurva längs nedförsbacken välter hela ekipaget över en av motorcyklarna.
Fundera på den ett tag, och sänd pappan till den omkomne en tanke. Han låg framför olyckan och var så att säga först på plats.
Biltransporter på kontinenten är inte bil och släp som traditionellt i Sverige, även om utländska biltransportörer kör allt mer inrikestrafik i Sverige. Tack vare längdregler bygger man istället på konceptet bil och kärra - som med olika utskjut och brutala överhäng ändå lastar 9 personbilar, och ibland fler ändå. Men, till priset av mycket sämre stabilitet.
Fruktansvärd olycka. Fruktansvärt onödig.
Jag åkte med dem hela förmiddagen. Vi hade bott på samma ställe i 3 nätter och var på väg till Bad Bodenteick för en sista övernattning innan vi tog Kiel-färjan. Efter lunch bestämde jag mig för att köra raka vägen norrut medan de skulle fortsätta köra i Harz-bergen någon timma. Sen kom de aldrig och jag fick sms av en annan svensk om vad som hänt vid 5-tiden. Så jäkla sjukt och jag rätt skärrad efteråt. Hoppas detta leder till högre krav på lastbilarna och hur de framförs.
https://mitti.se/nyheter/aldre-allvarligt-skadad-pakord/
Äldre man allvarligt skadad – påkörd av mc
Vasastan. Polis.
En äldre man är allvarligt skadad efter en trafikolycka i korsningen
En äldre man blev påkörd av en mc i centrala Stockholm under onsdagskvällen.
Mannen är förd till sjukhus och läget är kritiskt.
Efter 22-tiden på onsdagskvällen larmades både räddningstjänst, polis och ambulans till korsningen mellan Odengatan och Sveavägen i centrala Stockholm.
En äldre man hade då just blivit påkörd av en mc, skriver Aftonbladet.
– Han är allvarligt skadad och har förts till sjukhus med ambulans, säger John Östling, befäl på polisens regionledningscentral till Aftonbladet.
Även motorcyklisten fördes till sjukhus med skador efter olyckan.
Utredning pågår
Polisen beslagtagit motorcykeln och förhört vittnen.
Hur olyckan kommer att rubriceras är oklart i nuläget
Polisen har inlett en förundersökning gällande grov vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada. Motorcykeln har tagits i beslag för teknisk undersökning.
Utan att veta något om vad som hänt just där så är ju trenden, åtminstone i Stockholmsregionen att folk bara går, ibland trycker dom på knappen vid övergångsstället när dom passerar, så att det slår om sen någon gång. Ibland tittar dom upp från mobilen, men det är kanske mer slumpmässigt att det råkar vara när dom går över vägen, det kan ju ha varit en pokémon där. Bilar ska ju stanna för fotgängare, det vet ju alla, JAG går ju alltid före dig så du ska ju alltid stanna när JAG ska gå över. Dessutom skaffar ju färre körkort, och lättja smittar, så fler och fler börjar bete sig sämre och sämre för att alla andra gör det, och ingen har koll på hur man ska göra. Men så länge alla håller hastighetsgränsen så är det väl inga problem, eller..?Från rapporttråden:
Ingen snygg historia.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/fotgangare-allvarligt-skadad-pakord-av-mc
Körkortslös knarkare på stulen hoj?
Lantsortsbo på Sveavägen för första gången och skall leva upp till 80-tals myten?
Vanlig Svenson som inte vet var man kan gasa?
Eller - farbror med munskyddet över ögonen?
Utan att veta något om vad som hänt just där så är ju trenden, åtminstone i Stockholmsregionen att folk bara går, ibland trycker dom på knappen vid övergångsstället när dom passerar, så att det slår om sen någon gång. Ibland tittar dom upp från mobilen, men det är kanske mer slumpmässigt att det råkar vara när dom går över vägen, det kan ju ha varit en pokémon där. Bilar ska ju stanna för fotgängare, det vet ju alla, JAG går ju alltid före dig så du ska ju alltid stanna när JAG ska gå över. Dessutom skaffar ju färre körkort, och lättja smittar, så fler och fler börjar bete sig sämre och sämre för att alla andra gör det, och ingen har koll på hur man ska göra. Men så länge alla håller hastighetsgränsen så är det väl inga problem, eller..?
Ja, även 75-åringar kan ju ryckas med i generella trender i samhället? Beteendemönster smittar otroligt fort.Nu var ju gångtrafikanten 75 år gammal....
Utan att veta något om vad som hänt just där så är ju trenden, åtminstone i Stockholmsregionen att folk bara går, ibland trycker dom på knappen vid övergångsstället när dom passerar, så att det slår om sen någon gång. Ibland tittar dom upp från mobilen, men det är kanske mer slumpmässigt att det råkar vara när dom går över vägen, det kan ju ha varit en pokémon där. Bilar ska ju stanna för fotgängare, det vet ju alla, JAG går ju alltid före dig så du ska ju alltid stanna när JAG ska gå över. Dessutom skaffar ju färre körkort, och lättja smittar, så fler och fler börjar bete sig sämre och sämre för att alla andra gör det, och ingen har koll på hur man ska göra. Men så länge alla håller hastighetsgränsen så är det väl inga problem, eller..?
Sånt där är jäkligt läskigt, bra ni stannade och röjde upp
Nu är det här ingen MC-olycka, eller ens en egentlig olycka, men det hade lätt kunnat leda till en. Den här sängen hittade vi en kväll när vi var ute och cyklade med grabben:
Det framgår inte riktigt på bilden, men det är en raksträcka på 50-60m mellan en T-korsning till vänster och en skymd vänsterkurva (man svänger iofs åt höger när man kör mot sängen) åt höger, runt berget. Det är alltså inte gott om vare sig plats eller sikt, och det är ganska mycket trafik där med stora bostadsområden som ska ut via den här korsningen, det är 40-väg men det är få som är under 50, 70-80 är inte ovanligt. Det körs en hel del hojar och mopeder där dessutom, och det är ju trots allt värre att klippa en säng med en hoj än en XC60
Jag stannade med familjen, fotade, stoppade en bil som kom från vänster (tack för att du var stoppkloss åt oss ) och sen bar jag undan sängen, och fick hjälp att bort dom lösa bitarna av frugan och en kvinna med cykel som stannade med oss. Sängen la jag bredvid cykelbanan, och dagen efter var den sönderslagen och några delar saknades, vad är det för jävla fel på folk?
Vi såg bilar passera innan vi plockade bort sängen, och klantarslena som körde den borde ju dels ha sett till att den inte kunde ramla av släpet/ut ur bagageutrymmet, och dels ha stannat och plockat upp den. Som sagt, vad är det för jävla fel på folk?! ALLT är fanimig någon annans ansvar, även om man har klantat sig själv Men vem vet, dom som tappade den kanske höll hastigheten och därmed var lagliga
View attachment 455874
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |