L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Åtminstone fortare än en stillastående bil.Tackar 08. Där ser man. Motorcykeln måste ha kommit i en betydande fart alltså.
Åtminstone fortare än en stillastående bil.Tackar 08. Där ser man. Motorcykeln måste ha kommit i en betydande fart alltså.
Tror ni personen hade GPS/Mobil-hållare på hojens styre?Åtminstone fortare än en stillastående bil.
Lustigt, jag föreställde mig precis det! Man kör och tittar ner i en skärm.Tror ni personen hade GPS/Mobil-hållare på hojens styre?
"Bästa svängen Hökarängen" som varit ute och bombat i grupp?"Från rapporttråden:
"Allvarligt skadad" blev "avliden" när motorcyklisten vart patient och inlagd på sjukhus några timmar.
Det finns säkert en lärdom att dra där också, men jag är nyfiken på hur tre motorcyklister kan gå för sig att krocka med en och samma bil...?
Bilfarbror som kör ut mitt framför?
Coronanybörjare som inte kan hålla spår?
"Bästa svängen Hökarängen" som varit ute och bombat i grupp?
Någon som vet mer kring vad som skedde?
"Bästa svängen Hökarängen" som varit ute och bombat i grupp?"
Svar: Ja.
Jag bor i Svanå inte så långt ifrån olycksplatsen, inte direkt längs med vägen men på så nära håll att jag såg dem på håll när de svischade förbi kanske en kvart före. Det är en populär MC-väg och den här gången reagerade jag på att de hördes på så långt håll. 11-12 sportisar med skrik-pipa på ett pärlband. Möjligt att de saktade ner en aning genom byn men det gick i klart momsad fart.
Jag körde vägsträckan de kraschade på igår och kunde inte riktigt se eller fatta exakt var det hände men det mest troliga är det klassiska att de driftade ut i en högerkurva och bilen låg för nära mitten. Antingen det eller att bilen kommit från en sidoväg på höger sida, strax efter samma högerkurva, och svängt ut. Hökarängen har sedan kommit med alldeles för hög fart och sen har förste man kanske bromsat omkull sig eller liknande. De 2 närmst efterföljande har legat rakt bakom och gjort nåt liknande.
Pressens beskrivning "tappat kontrollen, wobbel kört in i sidan på bilen" låter som något en polis på plats dragit till med.
Vägen är kurvig och fin och med den nya beläggningen förstår jag att man blir inspirerad. Dock är den som de flesta andra populära MC-vägar full av skymda kurvor, utfarter, vilt och annat som gör det klart olämpligt att bomba järnet på. I kombination med en större grupp som kört helt utan marginaler så blev det som det blev.
Trollhättan 27/7
MC-förare förd till sjukhus – körde omkull på bro
En MC-förare har först till sjukhus med allvarliga skador efter att ha kört omkull på en bro i Trollhättan under natten.
Larmet kom strax innan midnatt.
– Föraren var vaken och talbar när vi kom till platsen, men började sedan pendla i medvetandet. Hans skador bedöms som mycket allvarliga, säger polisens presstalesperson Christer Fuxborg.
Föraren, en man i 45-årsåldern, är nu misstänkt för grov vårdslöshet i trafik och olovlig körning.
Motorcykeln är tagen i beslag för en teknisk undersökning.
MC-förare förd till sjukhus – körde omkull på bro – Supernytt – Aftonbladet live
En MC-förare har först till sjukhus med allvarliga skador efter att ha kört omkull på en bro i Trollhättan under natten.live.aftonbladet.se
Under tidiga natten mot tisdagen skedde en singelolycka vid Stallbackarondellen i Trollhättan, där en MC-förare på något sätt kört in i vägräcket.
Låst artikel, men det går utläsa "vårdslöshet i trafik" och "grov olovlig körning".
Färre än tidigare år tydligen.Tycker man läser att varannan dag har nån kört ihjäl sig?
Det var ju glädjande!Färre än tidigare år tydligen.
Fler mc än någonsin – men olyckorna minskar | SvD
Antalet dödsolyckor i trafiken har minskat och allra mest motorcykelolyckor. Siffrorna visar totalt åtta omkomna mc-förare hittills under 2021. – Det finns inget trafikslag där dödsolyckorna har minskat så mycket som just mc-körning, säger Maria Nordqvist, politisk sekreterare hos Sveriges...www.svd.se
bara senaste veckan har 5 st omkommit, varav 1 st på banaFan vet om inte trenden har vänt sen mitten av augusti. Tycker jag läser varje dag om dödsolyckor på mc och äldre människor som gått åt.
HighsiderVad hände på Sturup den 5/9? Hur gick det till?
- Där har vi nog sammanfattat den huvudsakliga orsaken till de flesta trafikolyckor generellt."...kört helt utan marginaler så blev det som det blev."
Jag undrar också, men vill samtidigt inte gräva i det. Har många vänner som kört i Sydskånes, det är en väldigt fin och seriös förening. Så himla trist att detta hände.Vad hände på Sturup den 5/9? Hur gick det till?
Nej det var det inte... Jag körde i samma grupp och min vän låg bakom. Han fick en lowsider med bakhjulet i utgången av en kurva. Hojen var omkull och han höll sig kvar vid den. På något jävla sätt fick däcken grepp igen så hojen reser sig upp, men då pekar den istället snett in mot räcket så där hamnade han. Oerhört tråkigt.Highsider
Mycket tråkigt oavsett händelseförlopp, tack för ditt svar.Nej det var det inte... Jag körde i samma grupp och min vän låg bakom. Han fick en lowsider med bakhjulet i utgången av en kurva. Hojen var omkull och han höll sig kvar vid den. På något jävla sätt fick däcken grepp igen så hojen reser sig upp, men då pekar den istället snett in mot räcket så där hamnade han. Oerhört tråkigt.
Så fruktansvärt tragiskt!Nej det var det inte... Jag körde i samma grupp och min vän låg bakom. Han fick en lowsider med bakhjulet i utgången av en kurva. Hojen var omkull och han höll sig kvar vid den. På något jävla sätt fick däcken grepp igen så hojen reser sig upp, men då pekar den istället snett in mot räcket så där hamnade han. Oerhört tråkigt.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|