Diskutera Digital Fotografering här

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Det blir nog tyvärr inte lätt att få 17500:- för det när det kostar 18000:- helt nytt med garanti från fotokungen och en tar 14500:- för en i nyskick med garanti kvar på fotosidan...

Fotosidan fungerar alldeles utmärkt att köpa/sälja på annars. Sålde av hela min canonutrustning där för några månader sedan på fyra timmar (saker för 50 000)..

Ingen som vet ngn studio?

Oj..kollade en snabbis på scandinavian photo och där gick det på 19800..där av tog jag priset..får väl tänka om lite då ;)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Oj..kollade en snabbis på scandinavian photo och där gick det på 19800..där av tog jag priset..får väl tänka om lite då ;)
Det är elektronik, priset faller som en sten så fort som man gått utan för dörren på affären (iofs en del optik också, vilket bromsar raset en aning). :pannkyss

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Fotade REC på Knudan igår.

Kommer dit som officiellt PR-ansvarige ( :rolleyes: ) för Damp Räjzing Team. Plockar upp teleglaset (Sigma 70-300 APO, 2 mån gammalt), flippar på Canon 400D så står det:
"Err01, kommunikation mellan obj. och kamera fungerar inte. Kontrollera kontakterna." :huvet :huvet
Inte nu!!Glaset har funkat klockers tills igår och just när man behöver det så funkar skiten inte! Snacka om antiklimax. :(

Jag har rengjort kontakter men det hjälper inte, det vill inte spela boll. Vad göra?
Glaset är köpt på komplett.se.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har inte komplett nån telefon support?

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Har inte komplett nån telefon support?

Jo, men orkade inte vänta mer än 5 min innan jag la på.

Man ska logga in på deras site o få en retursedel hemskickad för att man ska kunna skicka emballaget gratis till dem.

Ååååååå vad jobbigt! :huvet Trodde inte Sigmat skulle strula!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det måste ju nästan var nåt glappkontakt/bruten kontakt inne i objektivet så det är därför det sket sig.

Har du tappat eller slagit i det nånting?

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Det måste ju nästan var nåt glappkontakt/bruten kontakt inne i objektivet så det är därför det sket sig.

Har du tappat eller slagit i det nånting?

Nopp. Var utomlands med det, men då har det hela tiden legat i mitt handbagage som jag haft med mig. Ej tappat eller något. Det funkade varje dag de två veckorna jag var bort, sen har jag inte nyttjat det på ett par veckor sedan dess.

Helskümt.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Kommer dit som officiellt PR-ansvarige ( :rolleyes: ) för Damp Räjzing Team. Plockar upp teleglaset (Sigma 70-300 APO, 2 mån gammalt), flippar på Canon 400D så står det:
"Err01, kommunikation mellan obj. och kamera fungerar inte. Kontrollera kontakterna." :huvet :huvet
Inte nu!!Glaset har funkat klockers tills igår och just när man behöver det så funkar skiten inte! Snacka om antiklimax. :(

Jag har rengjort kontakter men det hjälper inte, det vill inte spela boll. Vad göra?
Glaset är köpt på komplett.se.

HAHA...var det DU?! :hihi
Löste inte det skitet sig?

Err 99 är kommunikationsproblem mellan glugg o kamera. Ofta beroende på skitiga, ärgade kontakter. Men iom att ditt var så nytt så stämmer ju inte den tesen. Jag hade samma grej på det Sigmat som jag hade på min kamera men det fick jag tillfälligt lösa genom att ta ut batterierna, av med gluggen, på med gluggen och sen i med batterierna igen. 4 ggr...sen försvann det. (Lånad glugg)
Jag hoppas inte att mitt egna nya Sigma gör likadant.....:gnissla

EDIT: Såg nu att det rörde sig om Err 01

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
HAHA...var det DU?! :hihi
Löste inte det skitet sig?

Err 99 är kommunikationsproblem mellan glugg o kamera..

Nej, Error 99 är en almänn felkod. Kopplar man upp kameran imot Canons service progarmvara så kan men i mera detalj utläsa vad flekoden är (förhoppningsvis ;) ). Dock så innefattar 99 bla kommunikationsproblem mellan objektiv och huset.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Nej, Error 99 är en almänn felkod. Kopplar man upp kameran imot Canons service progarmvara så kan men i mera detalj utläsa vad flekoden är (förhoppningsvis ;) ). Dock så innefattar 99 bla kommunikationsproblem mellan objektiv och huset.

Uppss...my bad. :rodnar

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Uppss...my bad. :rodnar

*S* ingen större fara!
Dock är det ofta som 99 orsakas av att objektiven strular.

Vet ej om det står tidigare i tråden men om felet dyker upp, stäng av kameran och gör rent kontakterna med tex isopropanol eller liknande sprit. Det kan hjälpa.
Det är även vanligt att Error 99 orsakas av minneskorts problem eller problem av överföring av bilderna till minneskortet. Kan tex vara fel på minneskortet eller att kontakterna till kortläsaren i kameran är skadade.

Men som sagt var den koden som står på själva kameran är mera bara en allmän som man kan utläsa bättre i serviceprogramvaran då felkoderna loggas.

JKay

Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
*S* ingen större fara!
Dock är det ofta som 99 orsakas av att objektiven strular.

Vet ej om det står tidigare i tråden men om felet dyker upp, stäng av kameran och gör rent kontakterna med tex isopropanol eller liknande sprit. Det kan hjälpa.
Det är även vanligt att Error 99 orsakas av minneskorts problem eller problem av överföring av bilderna till minneskortet. Kan tex vara fel på minneskortet eller att kontakterna till kortläsaren i kameran är skadade.

Men som sagt var den koden som står på själva kameran är mera bara en allmän som man kan utläsa bättre i serviceprogramvaran då felkoderna loggas.

Strålande info!! :tummenupp

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Var i Knuthenborg Safaripark nu i veckan
wDDDy1v9sT9sPN5ZkOSpKl-7uXwxLLr3

FFvsT7GOwT9fljhGhpoGAC-fDr0fpKxl

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
R1 -01
Fina bilder OAS, men är dom inte lite platta och grå? Min smak säger iaf att lite mer kontrast inte skulle skada. Men jag är lite av en kontrast-addict.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kanske....Har lite svårt med skärmen på den nya laptoppen.
Skärmar är ett otyg när man pysslar med digitala bilder (men tyvär ganska nödvändiga). Det som ser bra ut på en skärm kan se ut som skit på en annan...

På datorn där jag sitter nu så ser dina bilder inte alls grå och platta ut. Men med 90% säkerhet så kan jag säga att de kommer att göra det när jag kommer hem och sätter mig vid min bärbara dator.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring