Diskutera Digital Fotografering här

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Nej det är ingen risk vi bor ju i samma stad.

Dem som bor i Malmö eller Stockholm bör nog dra ner lite..

Vinklar du lite sydost så får du mig eller JKay i skottgluggen :tungan

Jag, Oas och en annan kompis drog iväg och försökte plåta lite......blev nästan "blåst" på konfekten när stormen bara vill bedarra en del. :näsblod
Blåste fan och kallt var det. Men solen dök upp senare.

Oas kamera gick sönder.....:huvet Min fick jobba för två. Byta minneskort hela tiden är ju jättekul?

http://www.jkay.se/?p=126

Tjusigt kompis
Tack för lånet av kortplats.:tummenupp

BTW Här kommer några av mina bilder, tagna med 350D, 30D, 40D och en liten Sony W1:)
http://www.oddson.se/marsvinsholm/index.html

Last edited:

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
sigma 18-50 eller nikon 17-55

Nu suger det i köptarmen igen och jag bara måste :fakta ha ett ljusstarkt objektiv till att fota inomhus där jag tränar...

Ska jag köpa Simgas 18-50/2.8 eller ska jag slå till på ett 17-55/2.8

:va :va

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Nu suger det i köptarmen igen och jag bara måste :fakta ha ett ljusstarkt objektiv till att fota inomhus där jag tränar...

Ska jag köpa Simgas 18-50/2.8 eller ska jag slå till på ett 17-55/2.8

:va :va

17-55 No doubt about it..

Nudistbadstrand :mattias

Edit: Jag har mailat www.phottix.com nu och frågat vart man kan tjaxxa deras goodies.

Det var ju en seriös hemsida dem hade ju :)

Overkligt billigt! Det e typ 100 spänn det där. Jag hade ett konto en ggn i tiden men har glömt bort det men jag har begärt nya inloggningsuppgifter.

Sjuperduper hojta till med ett bank konto så skeppar jag stålar asap

Du fåressten ta 2 till mig.. kan jag alltid slänga iväg en på tradera :)

Last edited:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Mmmm "tyvärr" är det nog klart bättre.... Har läst en del om Simgas att flera haft problem att det felfokuserar...

RoLLER, du får sälja ditt 17-55 till mig! Till riktigt bra SH pris ;)

Nikon gluggen kostar ju bara typ 10.000 mer än Sigma gluggen.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mmmm "tyvärr" är det nog klart bättre.... Har läst en del om Simgas att flera haft problem att det felfokuserar...

RoLLER, du får sälja ditt 17-55 till mig! Till riktigt bra SH pris ;)

Klart att du ska ha ett 17-55 :)

Sätt in en köptes annons på Fotosidan. Du kommer att få många svar, men dom flesta vill ha 8-9 lax. Men har du inte superbråttom kan du hitta ett fint ex till ett överkompligt pris. Skulle du mot förmodan ångra dig har du alltid pengarna tillbaka.

För övrigt är det den gluggen som sitter på 90% av tiden. Så det e lätt värt att lägga lite stålar på en så pass användbar glugg.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mmm det skall finnas ngn kina historia.. som kostar typ ett par hundra spänn som funkar..

http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote...ageNameZWD2VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m122

skall du beställa en sådan så ta en till mig med.. jag har inget ebay konto o pallar inte meka.

Nu är jag i full färd med att beställa. Men den här frågan dyker upp och det tänder varningslampor hos mig. Varför vill ebay ha all denna information ang mitt kreditkort när jag ändå skall betala säljaren via PayPal.

Jag ser ingen som helst anledning att ge ut det.

Vad säger ni? Törs man? Jag tycker att det luktar fisk.

Bifogat

• ebay.jpg
    ebay.jpg
    49.1 KB · Visningar: 46

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Nu är jag i full färd med att beställa. Men den här frågan dyker upp och det tänder varningslampor hos mig. Varför vill ebay ha all denna information ang mitt kreditkort när jag ändå skall betala säljaren via PayPal.

Jag ser ingen som helst anledning att ge ut det.

Vad säger ni? Törs man? Jag tycker att det luktar fisk.

Har inget konto på Ebay. men gissar att detta är ngt standard grejs man måste genom.
Wreckdiver aka Robban på Nikonforum har beställt därifrån o allt har gått bra.

Ska bli mycket intressant att se.
Hur beställde du förresten? Såg att dom hade en policy att inte skicka till Sweden.

jag beställde från http://www.mediaresort.de/ inte lika billigt men ,men frakten är bara på 190:-

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Har inget konto på Ebay. men gissar att detta är ngt standard grejs man måste genom.
Wreckdiver aka Robban på Nikonforum har beställt därifrån o allt har gått bra.

Jag skulle skicka en helt vanlig fråga (typ ett PM) till säljaren nu. Och då skulle jag ge ut mitt kreditkortsnummer. Dom kan dra åt helvet! :mad:

Jag har mailat HK Supplies och frågat om dom har Phottix sändaren och det har dom. Den kostar 50$ ink frakt. Det e taget! :) Jag tänkte beställa en sån och även ta en TC-17 och ett MB-D10 batterigrepp..... i think. Dom har dock inte svarat ang konvertern och greppet så jag kanske drar det från BH ist.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Om ni vill ha hjälp så har jag både paypal o ebay konto, om ni betalar mig så betalar jag dom o ber dom skicka till er?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Ja gärna! Köp 2 st såna här isf.

Säg hur mycket jag ska sätta in och till vilket konto. Kungen ska betala den ena.

Sjyrre!
Jag hittade lite grejer jag med tror jag, så jag beställer allt hem till mig, sen skickar jag det till er. Så tar vi penga biten när allt är hemma.
Visst ville knugen ha 2?

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Jag hittade lite grejer jag med tror jag, så jag beställer allt hem till mig, sen skickar jag det till er. Så tar vi penga biten när allt är hemma.
Visst ville knugen ha 2?

Ja tack.. jag tar två..

ge mig ett kontonummer och hur mkt så smäller jag in stålarna..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag mailade dom nu, ska se vad dom hittar på för frakt o så vidare. Återkommer.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!