Diskutera Digital Fotografering här

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Det vore lite kul att ha en sån här. Mest för att fota den blonda lilla saken mitt emot.

Men jag har inte en aaaaaaning om vad den kostar och vad jag ska bjuda. Den finns inte på Scandinavian eller på Cyber. Jag har googlat men hittar bara nåt ex på fotosidan där det inte står nåt pris.

Nån som vet vad en sån där lös på ny?

Högsta budet blev 3550kr. Ganska hyfsat pris för säljaren om man betänker vad den kostar att köpa helt ny här på Overstock Listad standartd för $499.95 men nedsatt till $253.99 .

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Högsta budet blev 3550kr. Ganska hyfsat pris för säljaren om man betänker vad den kostar att köpa helt ny här på Overstock Listad standartd för $499.95 men nedsatt till $253.99 .

Då e det ju klockrent att tjacka 10 st och smacka upp annonser på Tradera! Men den verkar bara passa Sony den där. :confused:

Och blixt. Äntligen en Nikonägare som har insett sin kameras rätta värde... :hihi

Ahaha.... Touché Esquire :) Jag ringde och mailade säljaren igår och fick svar på mailet idag att den redan va såld nu. Jag vettefaen om hon ljuger men det verkar faktiskt äkta. Snacka om tur den köparen hade isf.

Jajamensan..
Det första som hände var att jag fick ett mail PÅ TYSKA.
som jag inte fattade ett skit av..

Google if my friend. Bablefish är en annan god kompis. klipp och klistra in texten där. och det var ett mail som bekräftade att dem hade dragit pengarna.

Så får vi se vad som händer här näst :)

Cool.... skulle du ångra dig så är det bara att smacka upp den på Tradera och antagligen tjäna en hacka.

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag, Oas och en annan kompis drog iväg och försökte plåta lite......blev nästan "blåst" på konfekten när stormen bara vill bedarra en del. :näsblod
Blåste fan och kallt var det. Men solen dök upp senare.

Oas kamera gick sönder.....:huvet Min fick jobba för två. Byta minneskort hela tiden är ju jättekul?

http://www.jkay.se/?p=126

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Det va en Canon va? :)

Skämt osidå. Mycket trevliga bilder Jkay! :tummenupp

Baahh...inte ens en Nikon hade stått emot grus i maskineriet på slutaren. Vilket jag tror att det är. Inte ens D3an med kevlarjättemegakolfibersuperstarka slutaren hade överlevt. SÅ det så! :mad:

Nä, skämt o sido...

Err99
Fotgrafering är ej möjlig. Vrid powervredet till OFF och sen ON. Ta ut batteriet vid behov.

När sen slutaren inte vill öppna....det går på garatin eller i alla fall Goodwill....han snackade om 3 veckor efter garantitidens slut....:näsblod

Tack! :D

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag tycker att Foto är 5% talang och resten hårt arbete.
För att återkomma lite till det där så läste jag nummer 3 2008 av tidningen FOTO inatt. Där säger den danske fotografen Joachim Ladefoged i en intervju:
"Jag tror att bra fotografi handlar om fem procent talang, resten om hårt arbete."

:tummenupp

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
För att återkomma lite till det där så läste jag nummer 3 2008 av tidningen FOTO inatt. Där säger den danske fotografen Joachim Ladefoged i en intervju:
"Jag tror att bra fotografi handlar om fem procent talang, resten om hårt arbete."

:tummenupp

Jag snor. :nicka Oftast snor jag bra. :rodnar

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Är det någon som vet eller har några bild exempel från en sån glugg. Kan det vara något att ha:va Har ju en Sony kamera så jag vart lite sugen att testa.

Jag har beställt en sådan glugg och dem kommer i löpet av veckan så då kan jag posta lite bilder.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Kan jag få lite råd och tips här...?

Jag vill gärna ha en fjärrutlösare till min D300. En Nikon original kostar 2.500.- och det e inte att tänka på. Sen hittade jag den här på Tradera. Jag la ett tak på 1.000.- på den men har blivit överbjuden.

Finns det nån anledning att gå vidare eller hittar man dom där billigt nån annastans. Kaffebrus har den här för 799.- t ex. Det står att den funkar till D200 etc. Då borde den välan funka till D300 också? :confused:

Vad säger folket? Har ni nå bra tips?

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Kan jag få lite råd och tips här...?

Jag vill gärna ha en fjärrutlösare till min D300. En Nikon original kostar 2.500.- och det e inte att tänka på. Sen hittade jag den här på Tradera. Jag la ett tak på 1.000.- på den men har blivit överbjuden.

Finns det nån anledning att gå vidare eller hittar man dom där billigt nån annastans. Kaffebrus har den här för 799.- t ex. Det står att den funkar till D200 etc. Då borde den välan funka till D300 också? :confused:

Vad säger folket? Har ni nå bra tips?

Mmm det skall finnas ngn kina historia.. som kostar typ ett par hundra spänn som funkar..

http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote...ageNameZWD2VQQcmdZViewItem?_trksid=p1638.m122

skall du beställa en sådan så ta en till mig med.. jag har inget ebay konto o pallar inte meka.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
då ska jag hålla lite koll här, verkar vara en kul grej, speciellt för mig som har balkong 200m från centrala torget i örebro :D
Det hade ju varit intressantare om du bott 200m från en badstrand... :5sure

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...