Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Hade föressten Nikons 2x konverter (TC-20 II eller vad den hette) i väskan som jag aldrig har använt.. haha ;).. bra å ha...

Wtf? :mad: Skicka hit skiten god dammit! :6surkart

Nä men seriöst.... sälja? Hur mycket ljus tappar du med den?

Edit: Rockster.... du va väl Canonist när jag träffade dig sist? Har du sett ljuset nu?

Eftersom du plåtar så mkt motorsport kan jag tycka du skall gå för en MKII eller III då du behöver speeden.. det var mkt därför jag köpte D300 med batterigreppet. då får jag 8fps.

Kör du vanliga AA batterier i greppet eller har du investerat i svindyra D3-laddaren + batteri? Jag sneglar också lite på greppet. Dels för ett skönare vertikalgrepp + att det e soft med lite mer speed.

Angående Canon så tycker jag att man ska köpa ett 1Ds Mark III hus för 79.995.- så man får whooping 5 bilder per sekund :lol

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Angående Canon så tycker jag att man ska köpa ett 1Ds Mark III hus för 79.995.- så man får whooping 5 bilder per sekund :lol
Ska man snacka få bilder per sekund i förhållande till priset så hamnar ju ändå Hasselblad och liknande digitala mellanformatskameror i en helt egen klass. För sisådär 300 lakan får man en kamera som klämmer ur sig 35 bilder per minut. Iofs så är upplösningen då 39mpix, men iaf...

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Ska man snacka få bilder per sekund i förhållande till priset så hamnar ju ändå Hasselblad och liknande digitala mellanformatskameror i en helt egen klass. För sisådär 300 lakan får man en kamera som klämmer ur sig 35 bilder per minut. Iofs så är upplösningen då 39mpix, men iaf...

HAHA! Hasselblad måste vara en jävligt dålig kamera! :hihi :rofl

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Edit: Rockster.... du va väl Canonist när jag träffade dig sist? Har du sett ljuset nu?

Kör du vanliga AA batterier i greppet eller har du investerat i svindyra D3-laddaren + batteri? Jag sneglar också lite på greppet. Dels för ett skönare vertikalgrepp + att det e soft med lite mer speed.

Jo, men nu pratade jag om en 1D MK-III med 10 bps.... ;) för halva priset....känns bättre!

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Jag kör med vanliga AA batterier i den. har inte varit ute på ngn motortävling än med den. dock har jag plåtat tokiga surfare och där var det rätt gött med 8 bilder per sek.
Har även 2 extra orginal batterier samt en uppsättning med 8 extra AA batterier + snabbladdare och 220V i bilen så jag kan ladda undertiden jag plåtar. så jag hoppas och tror inte jag skall lita av batterikraften iaf.

Med en TC-20 tappar du 2 bländarsteg.

Mmm trodde med att rockster var kanonist. och andra sidan vill jag inte kalla det.. vi är i samma tunnel vare sig vi har Canon Nikon eller whatever :)

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Eftersom det är nya nikon prylar har du WW garanti på sakerna så det är inget problem om det visar sig att dem inte funkar som dem skall..

Sen är det på andra sidan av klotet och lite jobbigt att köra dit med ett baselbollträ.

Dock är det mycket folk som handlar både från USA och asien.
Glöm inte att du kan åka på tull o moms o skatter o annat skit.
hur mkt dem olika är har jag ingen aning om ...

kolla på BH Photo i USA där är det svinbilligt. Robban o Co från Nikonforumet var där förra veckan.

det lönar sig att flyga dit. köpa en 70-200 bo en natt på hotel och flyga hem.
om man bortser från tiden resan tar.

Är det nån som har erfarenhet av ebay? Funkar det bra? Betalar man i förskott? Vågar man handla?

Hur som helst så är det snorbilligt!

Kolla den här TC-20 t ex

Eller det här 100 2,8 VR

Vad säger folket..., Törs man slå till?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Är det nån som har erfarenhet av ebay? Funkar det bra? Betalar man i förskott? Vågar man handla?

Hur som helst så är det snorbilligt!

Kolla den här TC-20 t ex

Eller det här 100 2,8 VR

Vad säger folket..., Törs man slå till?
Jag har handlat rätt mycket på ebay, dock inga kamera grejer, och det har bara varit problem en gång.
Då försvann grejerna i posten, förmodligen, betalar man via paypal som dom flesta kräver så är man försäkrad oxå. Så jag fick igen alla mina pengar.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR

Handla batterierna på kaffebrus så är inte batteripriset ett problem för dig. Blir ungefär lika med AA och originalformatet då. Problemet är multi laddare om du inte har en sån. Har du bara en laddare kan du preparera en hög med batteier att ha redo. DÅ grejar du utan problem en hel semesterresa eller helhelg rr-foto på serietagning :tungan

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Farsans nya bil.

Idag kom farsans nya bil. Senaste modellen av Audi A4. Så mörkt blå att den nästan ser svart ut. Tyvärr så blev inte bilderna allt för bra när jag bara kutade ut och fångade den lite snabbt. Men den kommer nästan garanterat att dyka upp på fler bilder här.

jdiframcopy.jpg

Farsan har haft Audi A4 sedan den första modellen kom. Men det är är den absolut snyggaste hittills (särskilt med tanke på att den första han hade var en knallgul Avant). Efter att bara har klämt och känt lite snabbt på den så har jag blivit förälskad. :kär

jdisida2.jpg

Den Golf från 2004 som jag kör känns helt plötsligt väldigt gammal och tråkig. :(

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nice set of wheel Esquire!

Uttråkad på Fredagkvällen och lajar produktfoto med Macro.

CocaCola-2.jpg

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
jag har en trasig pixel på min display (400d), är det ngt som går på garantin? det är väl inte hela världen iof,

i värsta fall kan jag ju vänta 1år och drämma skiten i backen med min drulleförsäkring... :näsblod

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det vore lite kul att ha en sån här. Mest för att fota den blonda lilla saken mitt emot.

Men jag har inte en aaaaaaning om vad den kostar och vad jag ska bjuda. Den finns inte på Scandinavian eller på Cyber. Jag har googlat men hittar bara nåt ex på fotosidan där det inte står nåt pris.

Nån som vet vad en sån där lös på ny?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Det är inte samma som på den här sidan för 155EUR?
Klickis

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det vore lite kul att ha en sån här. Mest för att fota den blonda lilla saken mitt emot.

Men jag har inte en aaaaaaning om vad den kostar och vad jag ska bjuda. Den finns inte på Scandinavian eller på Cyber. Jag har googlat men hittar bara nåt ex på fotosidan där det inte står nåt pris.

Nån som vet vad en sån där lös på ny?

Walimex tror jag de heter finns på tyska ebay och kostar typ ingenting. Det är manuell fokus som gäller och ljusmätningen kan gå och lägga sig så det blir väldigt manuellt...

Kul att leka med fast inte särskilt användbart.

EDIT: 199€ med stativ. Snacka om att vara blåst om man betalar 3200 för det på Tradera. http://cgi.ebay.de/Telezoom-650-130...yZ153494QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Walimex tror jag de heter finns på tyska ebay och kostar typ ingenting. Det är manuell fokus som gäller och ljusmätningen kan gå och lägga sig så det blir väldigt manuellt...

Kul att leka med fast inte särskilt användbart.

EDIT: 199€ med stativ. Snacka om att vara blåst om man betalar 3200 för det på Tradera. http://cgi.ebay.de/Telezoom-650-130...yZ153494QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Jo jag kände på mig det. Det e nog värsta crap'et som antagligen blir en hyllvärmare.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!