Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
*host* vitbalans .. *host* hmm.. *harkel*

HahahAHa! Va skönt att det inte är jag som får en släng av sleven den här gången.

@Boffen Kaffebrus säljer billiga gråkort. Köp!

I helgen ska jag ut på Fotosafari i Sthlms Skärgård. Jag tar med mig hela Lowepro Trekker ryggan fullmatad med allt jag har. Sen lovar jag att återkomma nästa vecka med lite bilder.

Jag kommer att blåsa taket av Kulturhuset med mina alster!

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
HahahAHa! Va skönt att det inte är jag som får en släng av sleven den här gången.

I helgen ska jag ut på Fotosafari i Sthlms Skärgård. Jag tar med mig hela Lowepro Trekker ryggan fullmatad med allt jag har. Sen lovar jag att återkomma nästa vecka med lite bilder.

Glöm inte gråkortet :fakta

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator

Det ser vi fram emot att se.. tjohooooo

men alvarligt. vem av er använder gråkort när ni är ute o det fria o fotar ?..

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
that would be me.. ;)

så du fotar först en bild på gråkortet sen skuter du av en serie.. den 30 mins efter så tar du en ny bild på gråkortet och skutar av en serie till ?. eftersom ljuser ändrar som helatiden känns det ju hopplöst..

Eller.. hur använder du det ?

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
så du fotar först en bild på gråkortet sen skuter du av en serie.. den 30 mins efter så tar du en ny bild på gråkortet och skutar av en serie till ?. eftersom ljuser ändrar som helatiden känns det ju hopplöst..

Eller.. hur använder du det ?

Så mycket ändrar det inte sig. Klart fotar du i skymning så kan man kanske höfta det istället. Men det är alltid bra att ha ett gråkort som referens när man fotar, så slipper man gissa sen.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Så mycket ändrar det inte sig. Klart fotar du i skymning så kan man kanske höfta det istället. Men det är alltid bra att ha ett gråkort som referens när man fotar, så slipper man gissa sen.

Det är sant.. kanske jag bör börja med det...

fotar du alltid i Raw ?

Last edited:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
eftersom jag inte fått mina saker än så mekade jag till en bild som skal upp på väggen i sovrummet.

Vet den är utbränd på vänstersidan :)

DSC_0942_Kullen_Small.jpg

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Två av mina senaste bilder.

En bild av ett blockljus taget med IR-filter:
bdljus.jpg

En liten träfigur:
bdhuvud.jpg

För den som är intresserad av lite värdelöst vetande så kan jag nämna att min EOS 350D fick en temporär hjärnblödning ikväll. Den var bara skitgrinig, vägrade ta bilder, visade felaktiga siffror i fönstret och gick inte att stänga av med strömknappen som vanligt. Så jag blev tvungen att ta ur batterierna och ha dem ur i ett par minuter för att den skulle skärpa sig igen. Vad det berodde på vet jag inte riktigt, men en gissning är att det kan ha varit att jag använde en gammal blixt med lite osäker synkspänning på. :huvet

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Det är fanemej grejjer det, inget slår en bra bok :) :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Esq: Min kamera har låst sig 3-4 ggr, sist var jag iväg på giganten med den o dom fick kika på den. Efter en vecka fick jag tillbaka den, påarbetsordern stod det "Justerat flexkabel".

Skönt o höra att det är fler än min som jävlas.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Rullarn...se bara till att öva praktiskt med kunskapen...annars gör en bok ingen nytta! :fakta

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Ja va lite S N E L L A nu, jag är faktiskt djupt inne i en fotokris pga det blev så dåligt.

Räckte det med infon ovan, ang bilden alltså?

Rensa skallen, glöm och kom igen. :)
Ta nya tag och prestera finare sen. :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vill köpa en billig fjärrkontroll till min Canon 400D. Billig är ledordet så frågan är då vad jag ska välja:
Kaffebrus säljer följande:
Trådlös för 149:-
http://www.kaffebrus.com/tradlos-fjarrutlosare-for-canon-eos-300d-350d-400d-300.html
Trådlös universal för 149:-
http://www.kaffebrus.com/tradlos-universalfjarr-for-canon-pentax-nikon-etc-486.html

..eller denna trådlösa från Cyberphoto för 295:-
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=240000
...eller ska man köpa med tråd för 150:-?
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=240447

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag köpte en trådutlösare från Kaffebrus och smäckigare pryl har jag inte haft i min hand. Riktig sunk-kvalla!

Är Canon original sådär billiga skulle jag inte tjacka Kaffebrus.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vill köpa en billig fjärrkontroll till min Canon 400D. Billig är ledordet så frågan är då vad jag ska välja:

Satsa på en med tråd, hur ofta står man egentligen framför kameran? Det man vill ha den till är ju, iaf i mitt fall, att slippa skakoskärpa.

För den som är intresserad av lite värdelöst vetande så kan jag nämna att min EOS 350D fick en temporär hjärnblödning ikväll. Den var bara skitgrinig, vägrade ta bilder, visade felaktiga siffror i fönstret och gick inte att stänga av med strömknappen som vanligt. Så jag blev tvungen att ta ur batterierna och ha dem ur i ett par minuter för att den skulle skärpa sig igen. Vad det berodde på vet jag inte riktigt, men en gissning är att det kan ha varit att jag använde en gammal blixt med lite osäker synkspänning på. :huvet
Sådär gjorde min 40D också, när jag hade tagit några kort med en blixt med gamla trötta batterier. Har aldrig hänt igen, vare sig före eller efter det.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Woohooo! Nu damp konverter från Mr Rockster ner :)

Väl inpackad och snabb leverans. Stabilized Rockster!

Bifogat

• Konverter.jpg
    Konverter.jpg
    55.1 KB · Visningar: 33
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy