Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Oj!

Törs ni vara ute när det är mörkt?

Är det inte bara knarkare o våldtäcktsmän ute då?

Man får ju tydligen en kniv i ryggen så fort man kliver utanför dörrn.


:hihi

Jo det e det. Och många försäljare av " sjyssta grejer". Tyvärr var den sista som ville sälja till mig inte momsregistrerad så det blev ingen affär.

Jävla skattesmitare! :mad:
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tja på er! Jag börjar tröttna på min telefon (k800i) och funderar på att skaffa ny. Ska man ha en med vettig kamera kostar det skjortan. Så jag funderar på att skaffa en billig telefon samt en kompaktkamera. D80'n är inte riktigt i lagom storlek för att ha i fickan :tungan. Vad rekommenderas för kompaktkamera isf? (Alternativt en relativt billig telefon med bra kamera)

Kameran får gärna tåla att ligga i fickan och bör därmed vara rätt liten och tålig.

Tacksam för tips =)

MVH Niclas
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Tja på er! Jag börjar tröttna på min telefon (k800i) och funderar på att skaffa ny. Ska man ha en med vettig kamera kostar det skjortan. Så jag funderar på att skaffa en billig telefon samt en kompaktkamera. D80'n är inte riktigt i lagom storlek för att ha i fickan :tungan. Vad rekommenderas för kompaktkamera isf? (Alternativt en relativt billig telefon med bra kamera)

Kameran får gärna tåla att ligga i fickan och bör därmed vara rätt liten och tålig.

Tacksam för tips =)

MVH Niclas

Nikon Coolpix 5100 eller Canon G9.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jo det e det. Och många försäljare av " sjyssta grejer". Tyvärr var den sista som ville sälja till mig inte momsregistrerad så det blev ingen affär.

Jävla skattesmitare! :mad:
Precis. De måste ju fatta att du vill kunna ta det på företaget. :mad:

Har hört det, men jag köper gärna en bättre begagnad och får med lite tillbehör. Typ väska, extra glugg, batterigrepp, stativ.
Annars kan nog 400D snart också bli billig på begagnatmarknaden (i dagsläget är den en aning övervärderad). 450D är ju snart på väg.



Edit: EOS 30D kamerahus snorbilligt. Synd bara att de inte hade några i lager. :huvet
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Nikon Coolpix 5100 eller Canon G9.

känns lite väl dyra. Jag är mer ute efter en som smidigt slinker ner i fickan och mer för ögonblicksfoto. Priset bör väl helst inte överstiga 2 lax. Sitter ju redan med en nikon d80. Gillar nikon så det kanske är läge att köpa en coolpix? Dock är det inget tvång. Någon som vet vad som ger mest pang för pengarna?

MVH Niclas
 

MikkE

Guest
Vaddå fotografer sämst klädda? Jag tycker jag klär mig moderiktigt, alltid med det senaste snittet på byxorna.

I helvete heller, köpte mig i veckan sköna 1100 kronors DRDENIM-jeans och sjukt sjyssta 900 kronors skor... vänta nu.. Va fan, köper jag fel saker nu? :rolleyes:

Skön bild annars på Knarkplattan med fet wide =)

Kolla in min sida nu då HAHA! Ja jävlar vad kul med sketaenkel layout.. Dock är inte alla bilderna svartvita än, jag håller på med dem nu... Puh. - www.mjfoto.net
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Snygga bilder.
Syns att dom är tagna med en snygg kompositionsteknik, såsom diagonaler, förgrund, mellanplan, bakgrund, icke horisonten i mitten osv, Snyggt jobbat!

Tack så mycket! Nu livades denna dagen upp! :)

Har blivit lite sugen på systemkamera igen, bara för hobbyfotografering.

Har sett att Canons EOS 350D är utgående och går att få för ca 3500-4000kr lätt begagnad. Om jag kompletterar med nåt enkelt 70-200 / 70-300 så måste jag väl ha en helt ok nybörjarkamera?

Eller har ni andra tips?

Du blir inte missnöjd så länge du gillar greppet. Jag personligen har inte haft problem med 350greppet men många tycker det är för litet. Annars innehåller den i stort samma sensor, bildprocessor och så från 30D. Brushanteringen och AF algoritmen är sen tyvärr inte den bästa i 350 men funkar bra ändå.

För det priset är den bra.
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
känns lite väl dyra. Jag är mer ute efter en som smidigt slinker ner i fickan och mer för ögonblicksfoto. Priset bör väl helst inte överstiga 2 lax. Sitter ju redan med en nikon d80. Gillar nikon så det kanske är läge att köpa en coolpix? Dock är det inget tvång. Någon som vet vad som ger mest pang för pengarna?

MVH Niclas

Jag resonerar som du. Har man redan Nikon är det sjysst att köra vidare på det så befintliga blixtar osv passar.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Det verkar som om du får vatten på din kvarn av "Kamera & Bild" :mad:

Vaddå fotografer sämst klädda? Jag tycker jag klär mig moderiktigt, alltid med det senaste snittet på byxorna.

Här kommer en cool stadsbild din snorunge!

Sergels Torg i regnet med 10,5mm fisköga. Tyvärr hade jag inget stativ men det fick gå ändå.
BILDLÄNK

WTF?! Rullarn KAN ju plåta! :D Du har fler skillz än bara handla? :hihi
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
WTF?! Rullarn KAN ju plåta! :D Du har fler skillz än bara handla? :hihi

Nu blir jag snart högfärdig! :crash

Nu ska jag visa en bild som är bra som sådan, men det är ett sånt där ganska trist husdjursmotiv som bara husdjurets ägare gillar. Men den här blev bra.

För övrigt bland dom första bilderna med mitt 80-200 VR och jag höll på att trilla baklänges av dom fantastiska bilderna den gluggen producerar! KÖP! :yoparty

katten.jpg
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Det här panoramat från Västerbron gör sig inte rättvisa som 800px bred på ett forum:

panorama-vasterbron.jpg


Den är gjord av 64 st 4288x2888 pixlars bilder vertikalfotograferat.
Den e 184 832 pixlar bred :) Det va lite tungjobbat i photoshop. :näsblod
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
I helvete heller, köpte mig i veckan sköna 1100 kronors DRDENIM-jeans och sjukt sjyssta 900 kronors skor... vänta nu.. Va fan, köper jag fel saker nu? :rolleyes:

Skön bild annars på Knarkplattan med fet wide =)

Kolla in min sida nu då HAHA! Ja jävlar vad kul med sketaenkel layout.. Dock är inte alla bilderna svartvita än, jag håller på med dem nu... Puh. - www.mjfoto.net

Det är snyggt med riktigt bra svart vit konvertering! :tummenupp

Jag saknar kategorierna: Djur, Människor samt Natur.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det här panoramat från Västerbron gör sig inte rättvisa som 800px bred på ett forum:

panorama-vasterbron.jpg


Den är gjord av 64 st 4288x2888 pixlars bilder vertikalfotograferat.
Den e 184 832 pixlar bred :) Det va lite tungjobbat i photoshop. :näsblod
I vilken skrivare ska du skriva ut den då? :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Du är avundsjuk bara för att du inte har en sån här proffsig Fjällräven fotoväst som jag har! :blah
RoLLER iklädd Fjällräven... Vad kommer här näst? RoLLER med palestinasjal som kastar sten med de andra små reclaimarna på första maj? :va

Fotoväst har jag inte känt behov av sedan jag slutade fotografera analogt. Men behöver ju inte hundra fickor för filmrullar nu längre. Det räcker ju med att slänga objektivlocket i valfri ficka på jeansen och ha ett extra minneskort i myntfickan.

Men skrivaren man har på det tryckeriet klarar väl bara vissa gul/bruna nyanser?
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
RoLLER iklädd Fjällräven... Vad kommer här näst? RoLLER med palestinasjal som kastar sten med de andra små reclaimarna på första maj? :va

Fotoväst har jag inte känt behov av sedan jag slutade fotografera analogt. Men behöver ju inte hundra fickor för filmrullar nu längre. Det räcker ju med att slänga objektivlocket i valfri ficka på jeansen och ha ett extra minneskort i myntfickan.


Men skrivaren man har på det tryckeriet klarar väl bara vissa gul/bruna nyanser?
Och när såg du ett rent stockholm senast?

jag funderar på ett batterigrepp till min 400d, mest för att den är lite liten ibland :rolleyes:

hittade detta på tradera: http://www.tradera.com/Batterigrepp_for_Canon_EOS_350D_400D-auktion-59187594

finns även på www.fotofyndet.se
men är det ngt att ha? eller är det nå kinaskit?
Min avtryckare la av idag. Ska skicka tillbaka o få en ny, hoppas på att det bara var ett måndags ex.
 
Last edited:
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top