Nu är jag ju lite färgad eftersom jag har ett 70-200 4L
Men:
1. Att man vill ha 2,8 för att det är ljusstarkt löser man genom att gå upp 1 klick i ISO. (Det är bara ett steg vilket många verkar missuppfatta), däremot får man lite kortare skärpedjup, men med det sagt så får man fin oskärpa redan på bländare 4.
2. Sigma är inte original och har man otur flippar kameran lite då och då och visar ERR 99 i displayen (dvs man får dra ur batteriet för att nollställa) detta händer när kameran misslyckas att kommunicera med objektivet.
Canons EOS system är inte öppet utan alla tredjeparts tillverkare testar sig fram (reverse engineerar) tills det funkar, och det funkar inte alltid.
Sök på Err99 och Sigma på google, kolla hur mycket träffar du får...
3. Skärpan är inget man märker varken till eller från. Det hänger mer på fotografen. (mellan dessa två objektiv som du funderar på)
4. USM Autofokusen är knäpptyst och ruskigt snabb i L objektiv (ja, det är till och med lite snabbare än sigmas HSM, vilket är ganska bra om du följer hojjar på banan).
5. Vikt, 70-200 4L blir nog bättre balanserat på din lilla 350, speciellt om du inte har batterigreppet.
6. Vad det gäller stativfäste så väger 70-200 4L så pass lite att det funkar utmärkt att fästa kameran som vanligt i stativet.
Jag vet vad jag hade handlat, speciellt om man får ge 2000kr (plus 500kr till för ett UV filter) mer för Sigmat.
För 2500 får man ju en 1,4x extender canon original!
Men det är bara mina 2c