Diskutera Digital Fotografering här

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
ringblixt gubbar, ringblixt :D

Jaa.
Fy fan vad jag ska tjakka ringblixt när jag kan motivera det för mig och damen.
Var med på en kändisplåtning där fotografen körde hårt med RB. Jisses i skiten, va ballt. Dessutom måste man ju inte ha en omkrets på 16 tum á la topmodel, funkar ju faktiskt med en liten skitring.
Asså... ja. avafan, ni fattar.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Joo.
Inget snack om att det är en jävla materialsport, det här med foto.
Å andra sidan ligger ju allt värde i betraktarens öga, osv.
Men om man skulle va tex sportfotograf å ha mitt gamla Sigma 70-300 tror jag man får jobba skiten ur sig för att bli trovärdig.
Fan.
Man kanske skulle ha satsat på nåt annat.
Har hört att tunnbrödsbak har bra avans...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Måste man ha en sån?

http://www.kaffebrus.com/400ws-ringblixt-med-batteripack-698.html

Det blev en dyrare hobby än vad jag hade kalkylerat med när jag köpte min D50 2005 det här.

Jag tror man behöver handla för en miljon i runda slängar innan man har själva bas-utrustningen man behöver. Vill man ha lite sjysstare prylar så drar det iväg.
Annars finns det ju såna här produkter. En adapter som man sätter på sin vanliga blixt så den blir en ringblixt.
ringflash.jpg

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag e grymt glad just nu! Låt mig berätta varför.

Jag har ju jagat en MH-21 från Hong Kong till New York till Umeå men den finns inte att få tag på nånstans. Nikon sverige vet inte (inte nån annan heller) när den kommer att gå att köpa. Och inte en käft av alla som säljer via Ebay i USA vill skeppa den till Europa. Jeffligt taskigt läge helt enkelt.

Men så snubblade jag över en MH-22 ist (som är snordyr) på ebay (i England) som jag började buda på. Jag vann den auktionen på £72 (870 kr). Det va lite för billigt för att vara sant tyckte jag. Men då hörde jag Rickens ord i mitt huvud: Ni stockholmare e så j*vla paranoida och tror att ni blir lurade jämt.

Sagt och gjort så degade jag snubben i England och idag damp laddaren ner. Jeffligt gött :)

Bifogat

• MH-22.jpg
    MH-22.jpg
    56.9 KB · Visningar: 38

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.

Jag har ju jagat en MH-21 från Hong Kong till New York till Umeå men den finns inte att få tag på nånstans. Nikon sverige vet inte (inte nån annan heller) när den kommer att gå att köpa. Och inte en käft av alla som säljer via Ebay i USA vill skeppa den till Europa. Jeffligt taskigt läge helt enkelt.

Men så snubblade jag över en MH-22 ist (som är snordyr) på ebay (i England) som jag började buda på. Jag vann den auktionen på £72 (870 kr). Det va lite för billigt för att vara sant tyckte jag. Men då hörde jag Rickens ord i mitt huvud: Ni stockholmare e så j*vla paranoida och tror att ni blir lurade jämt.

Sagt och gjort så degade jag snubben i England och idag damp laddaren ner. Jeffligt gött :)

En sådan har jag på skrivbordet sen igår! ;)

Bifogat

• MH-22.jpg
    MH-22.jpg
    154.5 KB · Visningar: 55

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono

Då säger jag: "Varsågod." ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...