Jag har en sådan och är ruskigt nöjd!
Dock skulle jag rekommendera ett annat kit till dig!
har provskjutit med det första objektivet och jag kan inte påstå att det var skoj. Riktigt kasst faktiskt. Antar att nummer 2 är ungefär lika kasst. Samma dåliga kvalitetskänsla i det åtminstone.
Men om du köper det här kittet får du väldigt mycket pang för pengarna. Bra hus, bra objektiv (riktigt skarpa och bra bilder för en nybörjare) + att du får med batterigreppet som kan vara bra att ha i framtiden när du skaffar större glugg. Alternativt om du fotar mycket porträtt.
Jag har det kittet fast utan batterigrepp, men det kommer jag komplettera med när jag väl köper mitt 70-200 VR
ÄDIT: Det är inte gluggen på bilden du får med utan den här...
Men innan du hastar iväg och beställer från nätet eller vart du nu köper tycker jag nog allt att du ska gå till expert eller någon annan butik som har de kameror du funderar på... Känn och kläm! I mitt fall låg Nikon bättre i handen. I din hand kanske det är en Canon som ligger bäst... KÄNN OCH KLÄM!
Kommer beställa från dustin, ska ha mer grejer till jobbet därifrån så det blir smidigast så. Hittar inte den gluggen 18-70 på dustin, kan ni rek någon annan av dustins gluggar ?