Diskutera Digital Fotografering här

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag har en sådan och är ruskigt nöjd!

Dock skulle jag rekommendera ett annat kit till dig!

har provskjutit med det första objektivet och jag kan inte påstå att det var skoj. Riktigt kasst faktiskt. Antar att nummer 2 är ungefär lika kasst. Samma dåliga kvalitetskänsla i det åtminstone.

Men om du köper det här kittet får du väldigt mycket pang för pengarna. Bra hus, bra objektiv (riktigt skarpa och bra bilder för en nybörjare) + att du får med batterigreppet som kan vara bra att ha i framtiden när du skaffar större glugg. Alternativt om du fotar mycket porträtt.

Jag har det kittet fast utan batterigrepp, men det kommer jag komplettera med när jag väl köper mitt 70-200 VR :tuttar

ÄDIT: Det är inte gluggen på bilden du får med utan den här...

Men innan du hastar iväg och beställer från nätet eller vart du nu köper tycker jag nog allt att du ska gå till expert eller någon annan butik som har de kameror du funderar på... Känn och kläm! I mitt fall låg Nikon bättre i handen. I din hand kanske det är en Canon som ligger bäst... KÄNN OCH KLÄM!

Kommer beställa från dustin, ska ha mer grejer till jobbet därifrån så det blir smidigast så. Hittar inte den gluggen 18-70 på dustin, kan ni rek någon annan av dustins gluggar ?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
jag var till banken idag, jag. ska låna en massssa pengar.
jobbigt som fan, men ok.
ska iaf satsa för en gångs skull.
tjoar som fan när det kommit igång, rör sig om kanske max 2 månader.
sen får vi se, framgång eller total misär, klart jag tror på det första.
ska visa snart vad vi jiddrar om, måste bara först ordna allt så jag inte förstör allt vi byggt upp...
Hoppas att det kommer att gå bra för dig. :tummenupp
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Kommer beställa från dustin, ska ha mer grejer till jobbet därifrån så det blir smidigast så. Hittar inte den gluggen 18-70 på dustin, kan ni rek någon annan av dustins gluggar ?

Sök på objektiv på dustin så hittar du den :tungan

Men ska du tvunget köpa kit på dustin kan jag väl rekommendera paketet med 18-135 och batterigrepp (självklart passar du på att köpa extra batteri till det).

Dock skulle jag inte rekommendera dustin! Jag beställde ett minneskort för några år sedan. De skickade fel minneskort och när jag skulle ha tag i kundservice för att begära retur fick jag som svar att de skulle skicka retursedel.

Väntade en vecka men inget kom.

Hörde av mig igen. "Oj det måste ha försvunnit någonstans på vägen, vi skickar igen"

Väntade en vecka igen.

Hörde av mig igen och fick ungefär samma svar.

Nästa gång skrev jag ett fint litet brev där jag på ett vänligt men bestämt sätt sa precis vad jag tyckte och tänkte och vad jag kommer att säga om deras service.

DÅ fick jag min retursedel och pengarna tillbaka.

Första och sista gången jag handlar där!

Dock verkar folk vara nöjda med cyberphoto. Tänk på att det inte är ett par hörlurar för 100 spänn du beställer utan kamera för ca 10 lax. Jaga service istället för kronor ifall något mot förmodan skulle krångla.

EDIT: Själv köpte jag min kamera i en "riktig butik" Har sedan dess handlat alla mina grejer där och därmed kunnat pruta en hel del. Då och då är jag nere under internetbutikers pris. Sen är de väldigt kunniga i butiken och inte sena när det gäller service.
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mjo, och som datorpriserna ser ut nu och med tanke på vad hårddiskar kostar så kan man lika gärna köpa en billig bärbar dator och en extern hårddisk för samma pengar. :tungan

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010131523

Ja just.... du va redan inne på det ja.

Helt yalla omotiverat att köpa nån Canon mellanlagringsgrej när man får en fullfjädrad dator med redigeringsmöjligheter och hela baletten för halva priset.

Liten och smidig javisst. Men då är en bibba minneskort bra mycket mer prisvärt om man behöver den för lagringens skull.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
ringblixt gubbar, ringblixt :D
img47e17b26d002e.jpg
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Betalar ni tull på grejer från USA?

Jag köpte nyss ett analogkamerahus och har åkt på tull (och moms).:mad: Kollade på tullverket och tydligen skiljer det sig mellan digital och filmkameror.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top