Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
I must hand it to him. Karln har humor! :lol

Gissa vem.
DSC_6928.jpg

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Shit man blir lite väl beroende av saker när man börjar fota. Köpte min 1:a systemkamera förra året & fotade lite på Barkaby samt Lunda. Har varit kanon nöjd med Sigma AF 70-300/4-5.6 DG APO Zoom Macro som har varit väldigt prisvärd & bra instegtele. Nu har man fått blodad tand & vill uppgradera sig lite till sin 400D.

Har siktet inställt på Canon L-serien

Har inte råd med Canon EF 70-200/2,8 L USM / IS + tycker de är på tok för stora för min smak. Vet att 2,8 is da shit men har siktat in mig på 4L.

Canon EF 70-200/4,0 L USM skulle jag kunna ha råd med men tyvärr m IS så är det lite väl många tusenlappar extra även om det förmodligen blir begagnat.

Vad har ni att säga om denna 70-200/4,0 L gluggen utan IS eller ska jag vänta tills jag har råd med IS??

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vad har ni att säga om denna 70-200/4,0 L gluggen utan IS eller ska jag vänta tills jag har råd med IS??
IS är lite extra grädde på moset. Men inte helt nödvändigt för din fortsatta överlevnad.

Har du stativ så klarar du dig bra utan IS. :tummenupp

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Du har PM :tummenupp

Fan, jag som tänkte köpa nytt objektiv.. nästan. Vart ett par Bowers & Wilkins 683or istället =)
Ljud är kul :gnissla

fan MikkE, jag hade nog lagt 500 spänn på lite färg till väggarna.. hehe. (snygg tapet) ;)

Last edited:

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Vart ett par Bowers & Wilkins 683or istället =)
Ljud är kul :gnissla
Japp. Ljud är kul. Men Bowers & Wilkins gränsar på ljudbögande (audiofili är för suckers). :tungan

Själv skulle jag vilja ha ett par lådor med dubbla 15" element och ett slutsteg på några hundra watt att ha hemma. Bara för att komplettera min Numark CDN-35 och Behringer VMX-1000. :)

MikkE

Guest
fan MikkE, jag hade nog lagt 500 spänn på lite färg till väggarna.. hehe. (snygg tapet) ;)

Haha, jag vet. Målaren ska komma hit snart och fixa hall och sovrum, ska även ta tag med tapeterna i vardagsrummet.. Känns liksom ganska -94. :näsblod

Japp. Ljud är kul. Men Bowers & Wilkins gränsar på ljudbögande (audiofili är för suckers). :tungan

Själv skulle jag vilja ha ett par lådor med dubbla 15" element och ett slutsteg på några hundra watt att ha hemma. Bara för att komplettera min Numark CDN-35 och Behringer VMX-1000. :)
BAH! Jävla DJ-bås hemma eller? Nä du... Jag har smak och tycker om välljud (Även om dessa högtalare brummar på bra!). När lönen kommer blir det kanske ett köp på en NAD C272 effektförstärkare :D

När jag fått mina möbler ska jag försöka ta lite juste bilder :tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
IS är lite extra grädde på moset. Men inte helt nödvändigt för din fortsatta överlevnad.

Har du stativ så klarar du dig bra utan IS. :tummenupp

Kanon tackar för det & ditt PM också MikkE. Japp kör med stativ som jag kommer nog överleva med det objektivet ett tag framåt när det införskaffas.

NanoRobot

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
Yep!
Sigma släpper snart ny zoom-bössa. Tycker du f/4,5@120mm och f/5,6@400mm är acceptabelt kan du vänta på tester av Sigmas nya 120-400.

Finns även 150-500 (5-6,3)

Riktigt prisvärt !

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Sigma släpper snart ny zoom-bössa. Tycker du f/4,5@120mm och f/5,6@400mm är acceptabelt kan du vänta på tester av Sigmas nya 120-400.

Finns även 150-500 (5-6,3)

Riktigt prisvärt !

Deklarerade idag. Det blir en del tillbaka på skatten verkar det som. Lagom till ett 70-200 VR, SB-800, MB-D80 samt ett tamron 90mm macro... Kanske t o m byter kamera när semesterlönen kommer! MUMMA! :yoparty

Last edited:

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
BAH! Jävla DJ-bås hemma eller?
Nae, inte något bås. Bara lite smågodis i ett kombirack bredvid soffan.
bddj.jpg

MikkE skrev:
Jag har smak och tycker om välljud (Även om dessa högtalare brummar på bra!). När lönen kommer blir det kanske ett köp på en NAD C272 effektförstärkare :D
Brukar börja så... Sedan sitter du där med en anläggning för en halv mille och försöker förklara för någon kompis varför det är helt avgörande att du har lagt ut en månadslön på en 1m nätkabel. :rolleyes:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Brukar börja så... Sedan sitter du där med en anläggning för en halv mille och försöker förklara för någon kompis varför det är helt avgörande att du har lagt ut en månadslön på en 1m nätkabel. :rolleyes:

Varpå kompisen tar upp sin telefon och vips sitter du med en trevlig krama-sig-själv-tröja.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vad har hänt med alla andra har de inte vaknat upp ur dvalan, man vill ju veta lite uppdateringar i var mans/kvinnas utrustningsväska! :)

Nu är Sigman 70-300 såld så nu är det bara att skarap ihop pengar till annat.
Just nu lutar det år ett Canon 70-200 4L utan IS.

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Retta
Systemkamera??

Jag skulle vilja ha tips på systemkamera. Söker en så klart billig men en som tar bra bilder. Vill ha ett optik för närbilder( t ex blommor, detaljer, smycken) och ett som man kan fota rörliga bilder längre ifrån t ex p banan.
Nu vet jag inte om det är rätt forum men man får ju bara skriva MC relaterat på de övriga:(

Så gärna från folk som "vet", inte nödvändigtvis fotografer :)

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Vad har hänt med alla andra har de inte vaknat upp ur dvalan, man vill ju veta lite uppdateringar i var mans/kvinnas utrustningsväska! :)

Nu är Sigman 70-300 såld så nu är det bara att skarap ihop pengar till annat.
Just nu lutar det år ett Canon 70-200 4L utan IS.
Jag fick paket idag:)

Bifogat

• IMG_4754.jpg
    IMG_4754.jpg
    60 KB · Visningar: 67
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...