Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Vad har hänt med alla andra har de inte vaknat upp ur dvalan, man vill ju veta lite uppdateringar i var mans/kvinnas utrustningsväska! :)

Nu är Sigman 70-300 såld så nu är det bara att skarap ihop pengar till annat.
Just nu lutar det år ett Canon 70-200 4L utan IS.
'
Jadu...jag har inte lyft min kamera på...1 vecka. Haft lite inspirationsmotgång.
Dessutom planerar jag Vilseturen som går av stapeln nästa lördag.

Jag behöver dock hjälp.

Jag vill regga in min firma och behöver ett lämpligt firmanamn.
Foto är då grunden om ingen förstått det. :D

Grundtanken är motorsport men ska även kunna inkludera bröllop, porträtt, reklam...ja, ni fattar.

Själva JKay vill jag helst, så långt det går, hålla i en privat sfär. Det är ju liksom...jag som person.

Har grubblat på detta sen i somras. Snacka om att jag känner mig produktiv!! :huvet

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Dummihuvves foto...? :tungan

Jag antar att motorfotningen är något du gör på eget bevåg och sedan säljer bilderna till inblandade parter? Eller bokar folk fotografer till bandagar osv?

I så fall räcker det väl med ett namn som lockar till studio/event foto?

Snapshot photo
Headshot studio
Hotshot studio
Cumshot studio :hihi
Photoshoot production

Jag är för trött för att sitta här egentligen. Så om nån ide är för dum så låtsas vi bara att jag är halv sovande. Ok? :D

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Cumshot foto...hahahaha!!! :D
Du är en mkt störd man....MKT störd!! :hihi

MikkE

Guest
Brukar börja så... Sedan sitter du där med en anläggning för en halv mille och försöker förklara för någon kompis varför det är helt avgörande att du har lagt ut en månadslön på en 1m nätkabel. :rolleyes:
Men det kan ju vara helt avgörande juuu :rolleyes:

fan asså, jag har inte fotat någonting kul på aslänge. Bara lite festbilder :mad:

MikkE

Guest
Brukar börja så... Sedan sitter du där med en anläggning för en halv mille och försöker förklara för någon kompis varför det är helt avgörande att du har lagt ut en månadslön på en 1m nätkabel. :rolleyes:
Men det kan ju vara helt avgörande juuu :rolleyes:

fan asså, jag har inte fotat någonting kul på aslänge. Bara lite festbilder :mad:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kolla in http://www.pricegrabber.com/
Typ som vår pricerunner.

Aha tackar!

Mmm jag förstår mig inte riktigt på Canon garanti på sina objektiv?
Såg en som sålde ett CANON 70-200 F4 L IS med ett 7års världsgaranti hur är detta möjligt??? Van att se garantier på 1år mm men 7år?

Så länge det inte är grå import så gäller tydligen Canon,s garanti stort sett överallt. Men hur lång är den här hemma egentligen. Är det bara att för att ge ger 7år ifall IS lägger av eller. Undra vad som gäller CANON 70-200 F2,8 utan IS då? Är det någon som kan förklara!

MikkE

Guest
Aha tackar!

Mmm jag förstår mig inte riktigt på Canon garanti på sina objektiv?
Såg en som sålde ett CANON 70-200 F4 L IS med ett 7års världsgaranti hur är detta möjligt??? Van att se garantier på 1år mm men 7år?

Så länge det inte är grå import så gäller tydligen Canon,s garanti stort sett överallt. Men hur lång är den här hemma egentligen. Är det bara att för att ge ger 7år ifall IS lägger av eller. Undra vad som gäller CANON 70-200 F2,8 utan IS då? Är det någon som kan förklara!

För att Canon garanterar kvalité på sina produkter. Världsgatantin är asbra och OM nu någonting skulle gå sönder på sin kamera eller objektiv är det bara lämna in till Canon =)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
För att Canon garanterar kvalité på sina produkter. Världsgatantin är asbra och OM nu någonting skulle gå sönder på sin kamera eller objektiv är det bara lämna in till Canon =)

Jo det kan vara bra men hur lång är garantin egentligen & hur fasen kan de ge 7års garanti på ett objektiv när man verkar bara få 1år på andra som t,ex 70-200 4L utan IS.

MikkE

Guest
Jo det kan vara bra men hur lång är garantin egentligen & hur fasen kan de ge 7års garanti på ett objektiv när man verkar bara få 1år på andra som t,ex 70-200 4L utan IS.

Bara att maila och fråga =)
För min egen del skiter jag i om det är 1 eller 7 år. Objektiven i L-klassen håller sån hög kvalité att det krävs mkt innan ett sådant ska lägga av. Finns massor med L-objektiv från många år tillbaka som fortfarande används och håller samma klass som när de var nya. Skönhetsfel får man dock räkna med.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo jag är inte orolig för kvaliten eftersom jag är beredd att köpa ett sådan L-optik istället för något annat.

Btw: Var hos päronen & letade lite bland farsans fotosaker då jag kom ihåg att han hade ett fisheye optik som jag ville pröva på hans analoga. Hittade tyvärr inte adaptern men fisheye hittade jag men men det gick inte att sätta dit utan adapter. Dock hittade jag en intressant liten låda. En ljusmätare men är dock osäker hur den fungerar då det känns som iso borde vara högre ju mörkare ljus det blir men mätaren vill åt andra hållet mmm. Nja jag tog en bild på den iallafall.

Mmmm är det någon som vet vad ögonmussla heter på engelska alternativ sökarförstorare?
EDIT: Eyecup Magnifier
Men KPS ögonmussla tycker jag är överpris på så vart hitta liknande?

14jp1eb.jpg

Last edited:

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Btw: Var hos päronen & letade lite bland farsans fotosaker då jag kom ihåg att han hade ett fisheye optik som jag ville pröva på hans analoga. Hittade tyvärr inte adaptern men fisheye hittade jag men men det gick inte att sätta dit utan adapter. Dock hittade jag en intressant liten låda. En ljusmätare men är dock osäker hur den fungerar då det känns som iso borde vara högre ju mörkare ljus det blir men mätaren vill åt andra hållet mmm. Nja jag tog en bild på den iallafall.

Bruksanvisning Zeiss ikophot light meter

Lite mer intressant om ikophot http://photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00BulH

Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Någon som har erfarenhet av http://www.bhphotovideo.com nu när dollarn är låg?
Japp:)

Beställde från dem tisdag kväll förra veckan, och på torsdag eftermiddag hade dem enligt UPS försökt leverera, men jag var inte hemma..men dem kom istället klockan 11 på fredag morgon:)

och då tog jag endå den billigaste frakten..men desvärre så var jag tvungen att betala tull till ups när dem kom och levererade..:( fast att jag hade valt att skicka paketet som "gift".
Vet inte om det var UPS som visste om vad det var, eller hur det gick till, för det var ingen lapp eller liknande från tullen.

150mm macro, det är kul det! :) Mycket nöje!
ja!
Man kommer "ganska" nära:hihi
Riktigt skarpt och fint!

(tack för att du fick mig att köpa det;))

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...