Diskutera Digital Fotografering här

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Japp:)

Beställde från dem tisdag kväll förra veckan, och på torsdag eftermiddag hade dem enligt UPS försökt leverera, men jag var inte hemma..men dem kom istället klockan 11 på fredag morgon:)

och då tog jag endå den billigaste frakten..men desvärre så var jag tvungen att betala tull till ups när dem kom och levererade..:( fast att jag hade valt att skicka paketet som "gift".
Vet inte om det var UPS som visste om vad det var, eller hur det gick till, för det var ingen lapp eller liknande från tullen.

ja!
Man kommer "ganska" nära:hihi
Riktigt skarpt och fint!

(tack för att du fick mig att köpa det;))

Hur mycket fick du tulla?

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Va o köpte mig ett nytt objektiv till 350:in idag. Blev ett Canon Objektiv Ef 50/1,8 II. Har tydligen fått riktigt bra betyg för att ligga på den prisklassen.

Nu saknar jag bara ett telezoom objektiv o en vettig blixt så är jag nöjd för stunden iallfall

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Fel. Man blir aldrig nöjd för stunden...
Tråkigt men sant.

Dufva

Guest
Va o köpte mig ett nytt objektiv till 350:in idag. Blev ett Canon Objektiv Ef 50/1,8 II. Har tydligen fått riktigt bra betyg för att ligga på den prisklassen.

Nu saknar jag bara ett telezoom objektiv o en vettig blixt så är jag nöjd för stunden iallfall

Superbra objektiv till ett riktigt billigt pris. Äger man en EOS-kamera så är det objektivet ett måste.
Bra köp! :tummenupp

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
tror det var typ 1800..

och hur mycket kostade grejerna du köpte?

Sitter fortfarande och nästan onanerar till 70-200 VR... Innan tull landar det på 10500...

Jag har försökt leta mig fram till något sätt att räkna ut tullavgiften på tullens hemsida men hittar inget. Någon här som är insatt?

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
och hur mycket kostade grejerna du köpte?

Sitter fortfarande och nästan onanerar till 70-200 VR... Innan tull landar det på 10500...

Jag har försökt leta mig fram till något sätt att räkna ut tullavgiften på tullens hemsida men hittar inget. Någon här som är insatt?
6% tullavgift, 25% moms och eventuellt någon hundring för att tullen har tittat i ditt paket och tejpat igen det igen?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Tycker det är alldeles för lite Canonsnack just nu.
En 50mm 1.8 kostade när jag köpte typ 900 spänn.
Det bästa som finns i en studio om man har en kamera med aps.
Börjar Nikonerna ta över, eller va?
Jag brukar öka kontrast och skärpa i parametrar, men det blir nästan för bra med den gluggen.
Nu drar vi igång snart.

Bifogat

• argh.jpg
    argh.jpg
    119.6 KB · Visningar: 81

MikkE

Guest
Tycker det är alldeles för lite Canonsnack just nu.
En 50mm 1.8 kostade när jag köpte typ 900 spänn.
Det bästa som finns i en studio om man har en kamera med aps.
Börjar Nikonerna ta över, eller va?
Jag brukar öka kontrast och skärpa i parametrar, men det blir nästan för bra med den gluggen.
Nu drar vi igång snart.

CANON ÄR BÄST! SÅDESÅ!

:D

Jesse: Är brewden singel eller? :näsblod

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
6% tullavgift, 25% moms och eventuellt någon hundring för att tullen har tittat i ditt paket och tejpat igen det igen?

8 % på optik tror jag bestämt, om man sen ska räkna rätt så är det 25% på HELA beloppet (Ja. du får tulla för frakten och skatta för tullavgiften och frakten, gött va?).

Mycket nöje!
Jag betalade uppåt 9000kr i tull och moms när jag tog in mitt 300:a från BH. det blev ändå billigare än i Sverige. :)

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Tror jag inte. :)

Shit va traduigt..
Var i studion igår och plåtade en 18årig brunätt i massa olika bikinisar och nu såtter jag här med 450bilder att gallra.. ...
ska allmänheten också få ta del av bilderna?;)

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
8 % på optik tror jag bestämt, om man sen ska räkna rätt så är det 25% på HELA beloppet (Ja. du får tulla för frakten och skatta för tullavgiften och frakten, gött va?).

Mycket nöje!
Jag betalade uppåt 9000kr i tull och moms när jag tog in mitt 300:a från BH. det blev ändå billigare än i Sverige. :)

Om jag inte har räknat helt fel blir det: (10500x1,08)x1,25 = 14175?

Då sparar jag fortfarande 4 lax mot att köpa det i sverige. Men då är frågan bara, hur fungerar det om något nu skulle hända med objektivet? Finns det någon form av garanti eller är det hemförsäkringen som gäller?

MikkE

Guest
http://www.canon.se/Support/Support_forhem_mindre_kontor/foS_garantier.asp

Frågor och Svar om Canons Garantier

Här är några av de vanligaste frågorna vi får om garantier. Detaljerad information om Canons garantier finns i under "Garantitider" och "Garantivilkor".

Gäller Världsgaranti på Digitala kameror?
Svar: Nej, för Digitala kameror gäller ett års Europagaranti. Vid köpet är det viktigt att garantihandlingen European Warranty System följer med kameran.Garantihandlingen tillsammans med inköpskvitto krävs för att styrka garantin. För digitala kameror köpta utanför Europa gäller att de skall returneras till inköpslandet för garantiservice.

Gäller Världsgarantin på anloga kameror oavsett var jag köpt dem?
Svar: Nej, det är viktigt att se till att en garantihandling, Canon World Wide Warranty, följer med vid köpet. Garantihandlingen tillsammans med inköpskvitto krävs för att styrka garantin. På en vissa försäljningsställen i en del länder säljs Canons kameror utan Världsgaranti. Symbolen nedan måste alltid finnas med på garantihandlingen för att Världsgarantin skall gälla!

Har videokameror Världsgaranti?
Svar: Nej, för videokameror gäller ett års Europagaranti. Vid köpet är det viktigt att garantihandlingen European Warranty System följer med videokameran.Garantihandlingen tillsammans med inköpskvitto krävs för att styrka garantin.

Jag fick inte något garantikort av återförsäljaren när jag köpte produkten. Gäller garantin ändå?
Svar: Ja, om du kan styrka garantin med ett kvitto eller faktura på vilket modell och serienummer framgår.

Gäller garantin även om jag använder förbrukningsmaterial av ett annat fabrikat än Canon?
Svar: Ja, såvida inte felet på produkten beror på det främmande förbrukningsmaterialet. Canon kan endast ta ansvar för och garantera de produkter vi levererar och kan inte garantera att förbrukningsmaterial av andra fabrikat alltid passar tillsammans med våra produkter.

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...