Diskutera Digital Fotografering här

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Canongarantier...

Tyvärr var det ju en nikon det gällde. Men jag kollade nikons hemsida vilket jag hade helt glömt att man kunde göra :näsblod . Så det var till hjälp ändå! :tummenupp

Hinner inte vänta på återbäringen så jag ska få sålt dunderkissen nu hade jag tänkt sen är det B&H som får en fin beställning inför gotland.

Någon som vet ifall en D90 är på g? D80'n börjar väl bli lite gammal? Vill byta men D300 känns väl dyr tyvärr... Den kommande D90'n borde väl få lite godis från storebror? LiveView och mindre brus t ex?

MikkE

Guest
Tyvärr var det ju en nikon det gällde. Men jag kollade nikons hemsida vilket jag hade helt glömt att man kunde göra :näsblod . Så det var till hjälp ändå! :tummenupp
Heh, tänkte inte på det. Jag var inne i Canontankar :p

Det börjar nu bli populärt att importera grejer från utlandet och det blir väl dags att lägga upp lite IMPORTLÄNKAR på förstasidan. Ge mig bra tiips på länkar, spela ringen roll om de vart uppe 10 sidor tillbaka. Drygt som fan att leta.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Enligt B&H då skillnaden mellan USA & grå import av objektiv!

What are the differences as far as a customer is concerned?

In most cases the difference between a USA import and a Grey Market, or imported product, is the cost of the item and the terms of the item’s warranty coverage. The products themselves are otherwise identical in every way. Occasionally the manufacturer might change a product name of model number to differentiate between products targeted for US distribution and products targeted for distribution elsewhere.

As a rule, Grey Market items cost less than their USA counterparts. The warranty of Grey Market items are often, but not always, the same as their USA counterparts. Specific details of product warranties vary by product and manufacturer.

If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing. A "direct import" or grey market item would have to be returned to B&H Photo-Video if it required in-warranty attention.

A resident of the USA may wish to make the buying decision based on price since the cost of shipping to a US service center or to B&H should be about equal.

A non-USA resident should consider the cost of returning a product to B&H in New York for servicing as opposed to the cost of taking the product to a local warranty service center.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Heh, tänkte inte på det. Jag var inne i Canontankar :p

Det börjar nu bli populärt att importera grejer från utlandet och det blir väl dags att lägga upp lite IMPORTLÄNKAR på förstasidan. Ge mig bra tiips på länkar, spela ringen roll om de vart uppe 10 sidor tillbaka. Drygt som fan att leta.

http://www.netshop.se/
nån som har koll på valutan!!!!!!!!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tycker det är alldeles för lite Canonsnack just nu.
Det är ju för att vi med Canon klarar oss med gamla 20D/30D eller 350D med billiga gluggar för att få till hyfsade bilder. Så vi kan lägga vår energi på att vara ute och fotografera.

Nikonisterna däremot måste ha minst en D300 med batterigrepp och objektiv för tiotusentals kronor innan de slutar diskutera sina senaste inköp och går ut och plåtar lite. Och sedan spenderar de ändå en timme i Photosop innan de lägger upp någon bild här... :tungan

(förutom RoLLER som utan minsta självkritik tar varje chans han får till att lägga upp en bild på sig själv eller sitt senaste traderafynd)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det som irriterar mig är att tullverkets valutakurs inte uppdateras dock så beräknas den först när varan har kommit till sverige. På B&H hemsida så står det om man vill att värdet inte ska stå på fraktsedeln, om man nu skulle kryssa i nej så kan man ge sig f*n på att de kommer öppna paketet. Dock vill man ju inte skylta vad varan är värd heller mmmm.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Det som irriterar mig är att tullverkets valutakurs inte uppdateras dock så beräknas den först när varan har kommit till sverige. På B&H hemsida så står det om man vill att värdet inte ska stå på fraktsedeln, om man nu skulle kryssa i nej så kan man ge sig f*n på att de kommer öppna paketet. Dock vill man ju inte skylta vad varan är värd heller mmmm.

Kan man inte be B&H skriva en lapp om att grejerna nu skickas tillbaka efter reparation och att de ber om ursäkt för besväret?

Har bara hört talas om det sättet men aldrig pratat med någon som praktiserat det? Fungerar det?

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
var får ni 8% tull ifrån??
borde vara NOLL
allt enl
http://www.tullverket.se/sokordao/t...nformular.4.4ab1598c11632f3ba92800010387.html

jätte bra sida:tummenupp (hoppas den stämmer):D

den stämmer inte, man måste kolla i TARIC.

http://taric.tullverket.se/taric/bi...rea_id=US&i=I&d=2007-02-08&a=&lang=SV&s=S%F6k

6,7 procent tull om jag lyckats välja rätt i djungeln av varukoder. jag har dock bestämt för mig att jag betalade 8%.

Nåväl.

Kan man inte be B&H skriva en lapp om att grejerna nu skickas tillbaka efter reparation och att de ber om ursäkt för besväret?

Har bara hört talas om det sättet men aldrig pratat med någon som praktiserat det? Fungerar det?

Det hjälper inte, då måste du kunna styrka att du skickat varan till dom först, dessutom är B&H jättestora och automatiserade, det där med lappar kanske funkar med nån liten skitfirma i staterna. men du måste ändå kunna styrka att du skickat dit den, så det kan du lägga ner.

Enda sättet att eventuellt komma undan är om du skeppar grejjerna till en polare i USA som sedan emballerar om och skickar det till dig som gåva eller skriver ner priset.

Lycka till.
/Karl

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Enda sättet att eventuellt komma undan är om du skeppar grejjerna till en polare i USA som sedan emballerar om och skickar det till dig som gåva eller skriver ner priset.

Lycka till.
/Karl

Roppet e om paketet försvinner när man har skrivit ner värdet. Då e man Shish Kebab.

<----ointressant text tills det börjar handla om mig---->

(förutom RoLLER som utan minsta självkritik tar varje chans han får till att lägga upp en bild på sig själv eller sitt senaste traderafynd)

Tyvärr har jag varit lite väl anonym i tråden sista tiden pga att jag bygger trall på baksidan som jag vill ha klart innan det fina vädret kommer.

Men räds inte, jag har grymt sjyssta bilder när jag står med en DeWalt skruvdragare och arbetar. Jag förstår att ni vill se dom, så jag slänger upp dom när jag kommer hem. :)

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Nikonisterna däremot måste ha minst en D300 med batterigrepp och objektiv för tiotusentals kronor innan de slutar diskutera sina senaste inköp och går ut och plåtar lite. Och sedan spenderar de ändå en timme i Photosop innan de lägger upp någon bild här.

Självklart!

Och inte f*n sätter man sig med Photoshop en timme utan en 26" proffsmonitor i 20-tusenkronorsklassen och en A3 Wacombräda.

För att sjysstera nivåerna lite.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Det hjälper inte, då måste du kunna styrka att du skickat varan till dom först, dessutom är B&H jättestora och automatiserade, det där med lappar kanske funkar med nån liten skitfirma i staterna. men du måste ändå kunna styrka att du skickat dit den, så det kan du lägga ner.

Lycka till.
/Karl

Men gåvor värda över 500kr ska väl tullas ändå?
Skit samma. Det är väl bara att bita i det sura äpplet. Jag får ju med batterigrepp, batteri och blixt för samma pengar som bara objektivet här hemma ändå. Då med tull och moms inräknat.

Fortfarande ingen som hört något om en eventuell D90 förresten?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Men gåvor värda över 500kr ska väl tullas ändå?
Skit samma. Det är väl bara att bita i det sura äpplet. Jag får ju med batterigrepp, batteri och blixt för samma pengar som bara objektivet här hemma ändå. Då med tull och moms inräknat.

Fortfarande ingen som hört något om en eventuell D90 förresten?

Jag har köpt grejer vid 3 olika tillfällen från Hong Kong och aldrig behövt betala en cent i tull eller moms. Alla gånger kryssade dom i "[x] Gift" utan att jag ens bad om det. :)

Jag har beställt ett 50mm 1,4 från BH en gång och åkte på tull, moms och admin avgift. :mad: Men det blir billigare än att köpa i Sverige ändå.

Näe jag har inte hört ett skvatt om en D90.

Nån som hört nåt om D3x? :yoparty

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Dax att producera bilder nu va :yoparty
2414058392_e1f1ca6ae5.jpg

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus

Bifogat

• blommor.JPG
    blommor.JPG
    108 KB · Visningar: 47
  • blomma2.jpg
    blomma2.jpg
    70 KB · Visningar: 45
Last edited:

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Fotade min 1mån gamla dotter idag igen :).
Har blivit ett par kort nu.

Bifogat

• IMG_0075_litennnn.jpg
    IMG_0075_litennnn.jpg
    101.7 KB · Visningar: 60
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...