Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ja, jo.
En sjujävla materialsport är det man håller på med.
Men samtidigt kan man ju göra som man kan när det gäller datorer.
Ligg ett steg efter hela tiden så betalar du en bråkdel och har ändå " det bästa folk trodde fanns" just då.

Själv ligger jag flera decennier efter, det kanske är att överdriva, men vad gör man när man inte har pengar...

Handlar mera...:hihi
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ja, jo.
En sjujävla materialsport är det man håller på med.
Men samtidigt kan man ju göra som man kan när det gäller datorer.
Ligg ett steg efter hela tiden så betalar du en bråkdel och har ändå " det bästa folk trodde fanns" just då.

Själv ligger jag flera decennier efter, det kanske är att överdriva, men vad gör man när man inte har pengar...

Du kan alltid hävda för fru/flickvän att det är säkrare att fota än att köra hoj dvs om du inte får för dig att fota hojar väääääldigt nära!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vem fan bryr sig om Canon 50D nu när Nikon D90 har kommit??? :confused: :va
Tyvärr så känns Nikon D90 som ett sömnpiller jämfört med Canon 50D. Och eftersom de inte ens befinner sig i samma klass tror jag inte D90 är den av Nikons modeller som knycker potentiella kunder från 50D.

Den av Canons kameror som Nikon D90 tävlar mot är 450D. Bland de få saker som kan vara lite intressantare med en D90 jämfört med en 450D är att D90 kan fånga film och klarar att ta lite fler stillbilder per sekund. Men jag skulle inte välja systemkamera utifrån om den kan fånga video eller inte och 450D klarar dessutom av att ta serier på fler bilder än D90. Plus att D90 nog kommer att bli dyrare.

Av Nikons kameror tror jag D300 hamnar närmast 50D. Inte heller där är det på särskilt många punkter som Nikonen känns mera intressant än Canonen. Särskilt inte med tanke på att Nikon D300 är ca 3000kr dyrare än Canon EOS 50D (preliminärt pris 11995kr för 50D på Cyberphoto och 14990kr för D300 på samma sida).
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Tyvärr så känns Nikon D90 som ett sömnpiller jämfört med Canon 50D. Och eftersom de inte ens befinner sig i samma klass tror jag inte D90 är den av Nikons modeller som knycker potentiella kunder från 50D. <klipp>

Sömnpiller? Jag tror tvärtom att D90 kommer att revolutionera marknaden, räknar kallt med att alla DSLR har HD-video inom max 2 år...
Habegäret är stort även fast jag nyss köpt en ny Pentax K20D (som är grym, 21 bilder/s i 1.6Mpix, nästan som HD-video... ;))
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hota med att strypa hennes sko-och-handväskekonto!


Om det vore så väl, men hon är bättre än mig på att spara pengar så det är kört för mig! :D

Btw är det någon som vet något ang ansökan om ackreditering till ett evenemang, kan vilken dödlig som helst söka eller vad är det som gäller.
Kostar det något?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Mer "fakta" om D90:
Memory card incompatibility solved
The D50 and D80 caused some controversy by moving Nikon's consumer-orientated DSLR models away from CF cards. This lead many Nikon users to resort to unseemly and ungentlemanly language in the forums (expressly forbidden under the terms and conditions of the standard Nikon warranty).

In an effort to avoid such distasteful events this time around, and ensure everybody can enjoy a D90, Nikon now supports the following storage formats...

SD
CF
XD
Memory Stick
3.5 inch floppy
5.25 inch floppy
8 inch floppy (in MB-D90b only)
CD/DVD (in MB-D90b only)
High-speed paper tape to maintain compatibility with Colossus
Punch cards

http://yourphotoarchive.com/laugh.htm
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kan inte sia om just den men jag har Canons original handlovsrem och DEN gör underverk.

Aha kanon får försöka åka förbi scandinavian eller någon & prova, canon,s egna verkar inte vara mkt dyrare!


Beställde ett stativfäste till min canon 70-200 ifrån fotofyndet, vägrar betala 1200:-. Fick hem den på 2dagar & den verkar vara rätt så gedigen i metall, vet ej hur orig är. 419:- inkl frakt blev det.
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
jag snodde hela idén, hade en bild på burken för ett tag sen, men jag kommer inte ihåg vart jag fått den ifrån, men roligt blev det :D
 

Bifogat

  • IMG_5299-720.jpg
    IMG_5299-720.jpg
    89.4 KB · Visningar: 61

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Remmen

Den kör jag med, förmodligen samma/lika som du har JKay?
Jag tycker att näven hamnar i fel vinkel ibland, men den är klockren o bära runt kameran i. Man slipper långremmen runt halsen som ändå bara är i vägen.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top