Btw är det någon som vet något ang ansökan om ackreditering till ett evenemang, kan vilken dödlig som helst söka eller vad är det som gäller.
Söka kan man alltid göra. Sedan beror det på vad det är för evenemang man söker till och om man åker dit för någon tidning om man kommer att få ackreditering.
Rent allmänt så tycker jag att det brukar vara svårare att få ackreditering på stora evenemang. För att t.ex. få ackreditering till de stora svenska musikfestivalerna krävs det för det mesta att man jobbar för någon tidning de känner till eller liknande.
Men det finns ju många mindre konserter, festivaler och sportevenemang där man kommer ganska nära och klarar sig långt utan ackreditering. På deltävlingen till Enduro-VM som var här i stan så kunde man stå så nära banorna att man hade kunnat klappa förarna på ryggen när de åkte förbi. Och jag har även varit på en reggaefestival mitt ute i ingenstans som hade bara ett fåtal besökare, så där hade man nog nästan kunnat klättra upp på scenen om man velat.
Tänk bara på att vara lite försiktig med användande av blixt. Det är nog inte allt för kul om någon slänger iväg en förblindande blixt mitt i ens nylle då man uppträder eller just ska till med sitt livs stora idrottsliga prestation.