Diskutera Digital Fotografering här

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Jag tyckte den blev bra som den blev. Den där hade jag nog kunnat printa och sätta upp på väggen. :tummenupp
:)

Det är nu man skulle haft PS och gjort det till en riktig toppenbild..

Tufft. :tummenupp

Jag snackade en gång med en fotograf som hade pysslat med diverse udda tekniker inom fotografering. Bland annat berättade han om att man kunde ta en tändsticka, skära ett kryss i änden på den och sedan låta glycerin droppa från tändsticka. Sedan kunde man fotografera t.ex. ett landskap genom glycerindroppen som genom en vattendroppe. Anledningen till att använda glycerin är för att det är trögare och rinner långsammare än vatten och krysset i tändstickan var för att droppen skulle hänga kvar lite längre innan den föll.
Det låter riktigt ballt, måste jag nog testa någon dag!

Var kan man köpa glycerin?:va

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Finns det nått ställe i Sverige som säljer reservdelar till kompaktkameror? Tappade min ixus 700 i backen så att displayen sprack. :huvet

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Är det någon som har erfarenhet av kamerarem typ denna?
http://www.kaffebrus.com/kamerarem-hand-strap-488.html

Blir det mkt stadigare eller?

Jag fick min igår - knappen gick sönder direkt på en rem, men min fru sa att hon kunde byta ut den åt mig. Annars verkar det vara schysst kvalitet. Jag fick inte till något grepp som gav så där jättebra stabilitet, men den var väldigt behaglig att hålla kameran avslappnat med och den var inte i vägen när man tog bilder så den kommer att få sitta på ett tag för en utvärdering ute i verkligheten också. Inga instruktioner kom med, så det tog mig ett bra tag att lista ut hur den skulle sitta och fungerade.

EDIT: Den jag köpte var http://www.kaffebrus.com/kamerarem-hand-strap-622.html med Art.nr.: HS-N

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag fick min igår - knappen gick sönder direkt på en rem, men min fru sa att hon kunde byta ut den åt mig. Annars verkar det vara schysst kvalitet. Jag fick inte till något grepp som gav så där jättebra stabilitet, men den var väldigt behaglig att hålla kameran avslappnat med och den var inte i vägen när man tog bilder så den kommer att få sitta på ett tag för en utvärdering ute i verkligheten också. Inga instruktioner kom med, så det tog mig ett bra tag att lista ut hur den skulle sitta och fungerade.

:tummenupp får se om det blir den eller canon,s egna då det skiljer bara några 10:eek:r.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Tjena,
Jag tycker det skulle vara intressant att fota bilrace eller liknande. Är totalt oinsatt i ämnet så jag vet inte alls vad som finns. Har hört talas om STCC och folkrace, men vet egentligen inte så mycket om det.

Tänkte chansa på att folk i den här tråden vet mer, och kanske kan tipsa om race som går i krokarna kring stockholm.

Samma sak med MC egentligen... finns väl annat än Barkarby och Bulten att fota? Tänker på speedway, israce (visst finns det va?), cross osv.. Måste finnas mycket sånt som man (iallafall jag) inte känner till.

Tips och råd mottages tacksamt

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Cross är kul att fota, och klurigt - välbesökta banor har du Arlanda, Botkyrka - så lär det finnas en grop i Älta vad jag vet med. :)

/J

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Adobe har idag annonserat att de kommer att premiärvisa Photoshop CS4 den 23 september. Oftast brukar det dröja cirka 3 veckor efter en sådan här premiärvisning innan programmet skeppas.

Inga svar om priser / studentlicenser etc förstås ännu. Förhoppningsvis vet vi det veckan efter den 23:e.

Du kan läsa mer här: http://www.moderskeppet.se/live/arkiv/2008/adobe-visar-dig-cs4-den-23-september/

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Har ni läst MC-folket idag och kollat in bilderna på sidan 42 och fram? :tuttar

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Cross är kul att fota, och klurigt - välbesökta banor har du Arlanda, Botkyrka - så lär det finnas en grop i Älta vad jag vet med. :)

/J

På crossbanor finns det alltid nått att fota!

Även om man, som jag här, har hur tråkigt som helst och inga ideer så går det alltid att få fram om inte fina, så i allafall "annorlunda" bilder..:)

EDIT: Fått en kommentar utanför tråden, ja, det ÄR meningen att grönsakerna ska vara i fokus och crossen suddig i bakgrunden.:tummenupp

Bifogat

• IMG_7785.jpg
    IMG_7785.jpg
    140.7 KB · Visningar: 58
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Får inte in tidningen i diskettfacket :tungan
Fotografera av den då. :tungan

Jag fick MC-Folket igår, men har inte läst den så särskilt ordentligt. Eftersom brevlådan mera påminde om ett badkar när jag kollade posten så har tidningen tyvärr fått ligga på tork sedan jag fiskade upp den. :mad:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Här kommer några bilder från helgen STCC / Pro Superbike på Knudan för den som är intresserad.

Fler bilder finns som vanligt på www.jsfoto.com

MVH

Johan

stccknuts_08_2-0090_800px.jpg

stccknuts_08_2-0621_800px.jpg

stccknuts_08_2-0134_800px.jpg

stccknuts_08_2-0100_800px.jpg

stccknuts_08_2-0022_800px.jpg

stccknuts_08_2-0004_800px.jpg

psbknuts_08_2-0766_800px.jpg

psbknuts_08_2-0740_800px.jpg

psbknuts_08_2-0723_800px.jpg

psbknuts_08_2-0060_800px.jpg

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
För dom som är intresserad demar Nikon sin nya D90 på fotokungen (Kocksgatan) mellan 12-18 den 12/9

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
För dom som är intresserad demar Nikon sin nya D90 på fotokungen (Kocksgatan) mellan 12-18 den 12/9

Den kameran gör det svårt för mig!
Jag behöver en säng... Men köper jag en säng och inte D90 kommer jag ligga sömnlös för att jag inte har D90... Köper jag D90 men inte säng kommer jag inte kunna sova för att sängen är dålig samt att kameran är rolig att leka med!

Fast om autofokusen inte är bättre än D80 blir det nog en D300 så måningom :p

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...