Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
För att det ser ut som flejms eller? :kär

Jorå, den var bra. Men jag gillade inte riktigt den nedre biten just för att det ser ut som att röker ligger i flera steg med hårda kanter emellan. Det kan hända att det hade fungerat bättre för mig om röken över hela bilden såg ut så.

Nästa gång är det tänkt att bli bättre. :) Detta var första försöket.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
För att det ser ut som flejms eller? :kär

Jorå, den var bra. Men jag gillade inte riktigt den nedre biten just för att det ser ut som att röker ligger i flera steg med hårda kanter emellan. Det kan hända att det hade fungerat bättre för mig om röken över hela bilden såg ut så.



Spännande bild. Är det tegelskorstenens koniska form som gör att man får en synvilla av att de lutar från varandra?
Nä, mer för att den liksom ser ut o vrida sig runt sin egen axel.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
:hihi
Du lär bli nöjd!

Men visst, jämför man med en Pocket Wizard så är det ljusår ifrån vad gäller kvalitet när man klämmer på den. men den funkar....
Så för 80:- är den oslagbar. Jäla skoj och plåta med blixt runt hörnet och utom synhåll. Lätt, smidig MEN...allt är av plast och foten på sändaren kan nog ge med sig vid ngt förhöjd omild behandling. tar man det bara lugnt och fint så lever den troligen länge.

Har jag fattat det rätt att manicken är en billig budgetgrej på en Skyport?
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Spännande bild. Är det tegelskorstenens koniska form som gör att man får en synvilla av att de lutar från varandra?

Ja jag tycker också att det känns så. Men fingranskar man bilden och jämför med kanten så ser dom faktiskt ut att vara raka. Jag tror mer att det beror på att man är van att se den här typen av bilder som att höga grejer lutar inåt, vilket blir en effekt om man inte har ett svindyrt Tilt / Shift-objektiv.

Men jag har dragit ut skorstenarna med "Free Transform" i PS.

Kollar på originalbilden så lutar dom kraftigt innåt som man är van att se den här typen av foton.
 

Bifogat

  • 2 skorstenar.jpg
    2 skorstenar.jpg
    55.8 KB · Visningar: 38

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Haha...ja, nu ser jag att det är Elinchromes variant på en PW. Same shit but different name! :)

PT-04 är en billig, billig, billig, billig, billig, billig variant på deras.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ja jag tycker också att det känns så. Men fingranskar man bilden och jämför med kanten så ser dom faktiskt ut att vara raka. Jag tror mer att det beror på att man är van att se den här typen av bilder som att höga grejer lutar inåt, vilket blir en effekt om man inte har ett svindyrt Tilt / Shift-objektiv.

Men jag har dragit ut skorstenarna med "Free Transform" i PS.

Kollar på originalbilden så lutar dom kraftigt innåt som man är van att se den här typen av foton.
Efter att ha skissat lite löst med blyerts på skärmen kom jag fram till att den vita skorstenen ser ut att vara helt spikrak medan den högra lutar svagt utåt. :va

Kolla http://www.yrkesfoto.se/Shop/Application/Article/pgArtList.php?iMenuId=13 för lite billigare tilt/shift.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Haha...ja, nu ser jag att det är Elinchromes variant på en PW. Same shit but different name! :)

PT-04 är en billig, billig, billig, billig, billig, billig variant på deras.

Aha ok... då har jag beställt rätt iaf. Jag vill ha nåt threadless shiznat som triggar mina flashnutz.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Aha ok... då har jag beställt rätt iaf. Jag vill ha nåt threadless shiznat som triggar mina flashnutz.

Funkar perfa!
Jag leker för fullt med min nu. Slog blixten framåt och plåtade blixten bakifrån. hur coolt var inte det? :yoparty

:lättroad :D
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag va på Dekorima... eller Kreatima som det heter nu och tjacka ett vitt och ett svart pappersark och en liten plexiglasskiva idag.

Det e Bambi på hal is här som trial and error men berätta gärna vad jag gör för fel. Tror jag har fel glugg nu eftersom reflexen blir så oskarp. Ska testa att byta glugg. Jag SMS'ar Ketogan som e på Brommaplan och jobbar (10 minuter från mig) för jag tycker att han ska komma hit och visa vart skåpet ska stå, men den jäveln svarar inte :mad:

Kristallglas-vitt.jpg
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Jag va på Dekorima... eller Kreatima som det heter nu och tjacka ett vitt och ett svart pappersark och en liten plexiglasskiva idag.

Det e Bambi på hal is här som trial and error men berätta gärna vad jag gör för fel. Tror jag har fel glugg nu eftersom reflexen blir så oskarp. Ska testa att byta glugg. Jag SMS'ar Ketogan som e på Brommaplan och jobbar (10 minuter från mig) för jag tycker att han ska komma hit och visa vart skåpet ska stå, men den jäveln svarar inte :mad:
Orrefors??
Svårfotat, det är ju ren kristall:tummenupp
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Jag va på Dekorima... eller Kreatima som det heter nu och tjacka ett vitt och ett svart pappersark och en liten plexiglasskiva idag.

Det e Bambi på hal is här som trial and error men berätta gärna vad jag gör för fel. Tror jag har fel glugg nu eftersom reflexen blir så oskarp. Ska testa att byta glugg. Jag SMS'ar Ketogan som e på Brommaplan och jobbar (10 minuter från mig) för jag tycker att han ska komma hit och visa vart skåpet ska stå, men den jäveln svarar inte :mad:

hehe.. jag har ju redan guidat dig som fasen under dan när jag körde upp här. :D tycker det ser bra ut.. kanske skulle ha mindre vinkel, glaset ser lite förvrängt ut. speglingen ser fin ut tycker jag, den behöver ju inte vara toksskarp.

Edit: den svarta var inte snygg :)


/Karl - temporär stockholmare -
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Testar med blixt på en gitarr, nåt får man ju göra...kan ju inte spela på den :va
2939052576_90e10d249f_o.jpg
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag va på Dekorima... eller Kreatima som det heter nu och tjacka ett vitt och ett svart pappersark och en liten plexiglasskiva idag.

Det e Bambi på hal is här som trial and error men berätta gärna vad jag gör för fel. Tror jag har fel glugg nu eftersom reflexen blir så oskarp. Ska testa att byta glugg. Jag SMS'ar Ketogan som e på Brommaplan och jobbar (10 minuter från mig) för jag tycker att han ska komma hit och visa vart skåpet ska stå, men den jäveln svarar inte :mad:

http://the.yellow-b.us/RoLLER/fotografi/Kristallglas-vitt.jpg

Vad har du kört med för glugg, bländare 22 kanske inte är optimalt för den gluggen.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top