Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Vad har du kört med för glugg, bländare 22 kanske inte är optimalt för den gluggen.

Jag körde med Sigma 70 mm Macro.

Nä såhär i efterhand borde jag förstås dragit ner styrkan på ljuset ist för att förminska bländaren. :huvet

Jag bytte glugg sen och körde med 70-200 VR gluggen ist..... men den e jobbig att jobba på högkant med pga det blev för tungt och den "föll ner" från stativplattan. Eller alltså böjde sig... Jag ska nog testa 50 mm 1,4 ist.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Inser att sändaren troligen är bortom möjlighet att byta batterier på. Eller jag har sett fel? :va Hittar ingen batterilucka nämligen.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Den tar inte ström ifrån kameran då?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Den tar inte ström ifrån kameran då?

Nä, det bör den inte göra med tanke på att jag kan hålla sändaren i handen och trigga blixten. Infobladet säjer att sändaren går på 12V och 23A! :va ca 20000 avfyrningar ska accumolatorn hålla för. Mottagaren har 2 st AAA batterier så där är det grönt.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Infobladet säjer att sändaren går på 12V och 23A! :va
Det låter ju lite konstigt ja. 12V och 23Ah är ett ganska stort mc-batteri. Antar att sändaren inte väger sisådär 9-10kg?

Annars finns det ett batteri som heter V23GA, GP23A eller något liknande beroende på fabrikat. Det är ett 12V batteri som är ungefär stort ett halvt AAA. Finns även en modell med en diameter som är ett par millimeter tunnare. Dessa batterier kan man hitta hos t.ex. Clas Ohlson eller Teknikmagasinet.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag fick en avi idag, så jag ska hämta sen så ska jag lösa farbrors problem sen. ;)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Det låter ju lite konstigt ja. 12V och 23Ah är ett ganska stort mc-batteri. Antar att sändaren inte väger sisådär 9-10kg?

Annars finns det ett batteri som heter V23GA, GP23A eller något liknande beroende på fabrikat. Det är ett 12V batteri som är ungefär stort ett halvt AAA. Finns även en modell med en diameter som är ett par millimeter tunnare. Dessa batterier kan man hitta hos t.ex. Clas Ohlson eller Teknikmagasinet.

Coolers! Ja, det kan kanske vara ett sådant som du menar. Jag pillar inte i det förrän batteriet väl har dött. Men känns ju så där att behöva mecka så när det trots allt är en fullt fungerande produkt i övrigt.

Jag fick en avi idag, så jag ska hämta sen så ska jag lösa farbrors problem sen. ;)

Ja, jag kan vara farbror om du löser problemet. :hihi
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Hittade en skruv på undersidan av sändaren så jag antar att det går att dela. Det får bli när det är dax att byta. :)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Det låter ju lite konstigt ja. 12V och 23Ah är ett ganska stort mc-batteri. Antar att sändaren inte väger sisådär 9-10kg?

Annars finns det ett batteri som heter V23GA, GP23A eller något liknande beroende på fabrikat. Det är ett 12V batteri som är ungefär stort ett halvt AAA. Finns även en modell med en diameter som är ett par millimeter tunnare. Dessa batterier kan man hitta hos t.ex. Clas Ohlson eller Teknikmagasinet.

Kaffebrus har sådana batterier såg jag nu. :)
http://www.kaffebrus.com/batteri-till-radiosandare-602.html
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Jag har skittråkigt, så jag lägger upp en kastrull med nykokt ris.

Kan tillägga att jag inte åt något speciellt till.


20tfnn6.jpg
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag fick också min sändare idag. :tummenupp

Nu e man helt threadless tack vare min hempojke från södern Slick Rick!

Ett stort pow-wow går ner till dig!
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag skickade in ett bidrag till en "tävling" på d70sverige.se Dom 20 bästa bilderna ska hängas upp för beundran på Fotomässan i Älvsjö (Stockholmsmässan) Nu den 14-16 November.

Gissa om jag höll på att trilla av kontorsstolen när jag såg att ett av mina foton kommer att ställas ut. Det e väl inte så märkvärdigt kanske men för mig var det tjockt kul! :D

De 20 "vinnarbilderna" hittar du här.

Länk till Fotomässans bildutställning hittar du här.

Notera att dom skriver:
Under Fotomässan 2008, precis som Fotomässan 2007, är ribban högt lagd när det gäller vilka bildutställningar som kommer att visas

*host*host* :yoparty

Edit: November. Inte Oktober.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Wåw, grattis krullo. Coolt.

Du är ju som kändis nu då liksom, har aftonbladet varit hem till dig än?
Papparazzis? :D

Nädå, det var bra gjort. :)
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Jag skickade in ett bidrag till en "tävling" på d70sverige.se Dom 20 bästa bilderna ska hängas upp för beundran på Fotomässan i Älvsjö (Stockholmsmässan) Nu den 14-16 November.

Gissa om jag höll på att trilla av kontorsstolen när jag såg att ett av mina foton kommer att ställas ut. Det e väl inte så märkvärdigt kanske men för mig var det tjockt kul! :D

De 20 "vinnarbilderna" hittar du här.

Länk till Fotomässans bildutställning hittar du här.

Notera att dom skriver:
Under Fotomässan 2008, precis som Fotomässan 2007, är ribban högt lagd när det gäller vilka bildutställningar som kommer att visas

*host*host* :yoparty

Edit: November. Inte Oktober.

Moist Orchidee
Grattis, kul:tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
F*n Roller grattis, he he om jag kanske kan få din autograf så vet man aldrig hur mkt den är värd om 10 år! :)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top