Diskutera Digital Fotografering här

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Använder mest Porta med simpleviewer. Går snabbt och man kan vattenstämpla bilderna på några sekunder. Dock brukar jag köra ner bilderna i 800pxl i PS innan.
Example 1 2 3

Säkert dum fråga men vilken "variant" av simplevewer använder du? Fanns desktop, host server och massa, fick inte det att lira riktigt...

Porta däremot var ju superenkelt, watermark, thumbnails och bara slänga iväg albumet till websidan! Kanontips!:tummenupp
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Säkert dum fråga men vilken "variant" av simplevewer använder du? Fanns desktop, host server och massa, fick inte det att lira riktigt...

Porta däremot var ju superenkelt, watermark, thumbnails och bara slänga iväg albumet till websidan! Kanontips!:tummenupp
Ingen dum fråga, men jag har inget bra svar.
Jag bara vet att under options i Porta så har jag förbockat Simpleviewer som primary album viewer annars blir det ett vanligt HTML- album
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Gör du inget annat än och surfar på nätet? :mad:
Han är ju chef. :rolleyes:

Jag fick förresten ett ryck igår kväll och beställde två reflexskärmar. Det kan ju alltid vara bra att ha, liksom...
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
Nu har jag handlat: EOS 40d:yoparty

Kommer någon gång nästa vecka:tummenupp


Någon som vill köpa en 350d+BG??
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
HaHAa ja det börjar bli dags att uppgradera till en D700 ändå. Men det får nog vänta tills efter årsskiftet.

Vad kör du med för kamera då?


Jag har kört med D60 en säsong nu och känner att en 300:a är väl den naturliga vägen att gå :) ...du kan ju alltid höra av dig när ditt sug efter 700:a blir för stort..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag har kört med D60 en säsong nu och känner att en 300:a är väl den naturliga vägen att gå :) ...du kan ju alltid höra av dig när ditt sug efter 700:a blir för stort..


Men jag trodde du hade kört med din D40?

Nu har jag handlat: EOS 40d:yoparty

Kommer någon gång nästa vecka:tummenupp


Någon som vill köpa en 350d+BG??


Treligt trevligt, såg att warehouseexpress hade sänkt 40D till 578 pund & sen är det 60 pund cashback.

Ha ev 350 som backup vettja, skulle ha behållt min 400D som backup men nu köpte man en så där spelkonsol så nu blir det bara ett hus!
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag har kört med D60 en säsong nu och känner att en 300:a är väl den naturliga vägen att gå :) ...du kan ju alltid höra av dig när ditt sug efter 700:a blir för stort..

Sure enough! Vad tycker du är en rättvis peng för en D300 då?

Edit: Jag har en yalla massa ürsting gluggar till den också.
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
så du menar att du har misshandlat din ?...:D i dagsläget skiljer det iaf ca 6000:- på ny och Blocket...äh ,,vi får se ..
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Innebär detta att vi snart får se D700-bilder här i tråden?

Äh... jag bara larvar mig lite med Lasse. Men planen e att köpa en efter nyår. Då blir det D700-bilder! :)

OM det inte trillar en superdeal i knät på mig. Annars kommer dom nog att sjunka succesivt till en mer lagom nivå efter nyår.

så du menar att du har misshandlat din ?...:D i dagsläget skiljer det iaf ca 6000:- på ny och Blocket...äh ,,vi får se ..

Dom ligger på 14 nya och runt en tia på blocket.
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Risk för att det blir en massa barnbilder här då ? ...börjar det bli nervigt?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Äh,,Helios,,du e ju en canon kille...verkar dyrt o byta hela maskinparken,,
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag lägger upp några bilder, ingen är direkt kanon, men det är vad som fanns i kameran nu när jag fått igång nya datorn.

IMG_5277_1.jpg


IMG_5314_1.jpg


IMG_5329_1.jpg


IMG_5398_1.jpg
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag lägger upp några bilder, ingen är direkt kanon, men det är vad som fanns i kameran nu när jag fått igång nya datorn.
[/IMG]

Jag tycker dom är jättebra Ricko. Diggade mest bidlen på muren och Enduro-wheelien.

Det verkar som att det tar sig för alla som hänger i den här tråden. Jag tycker man ser att kvallan bara blir bättre och bättre.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tycker dom är jättebra Ricko. Diggade mest bidlen på muren och Enduro-wheelien.

Det verkar som att det tar sig för alla som hänger i den här tråden. Jag tycker man ser att kvallan bara blir bättre och bättre.
Ja, du är snäll du. :pannkyss
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top