Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Här kommer en till bild från mig. Det var från början tänkt som en rolig grej men jag gillar den verkligen nu! Kanske är jag skadad?
Höstspöket
2957900364_1259ca9b32.jpg

Jag tycker den va skitsnygg! Ser ut som nån åker tåg och sitter och tänker och tittar ut genom fönstret.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Asch då, jag som är van vid att vara i allas centum tog ju för givet att det var till mig. Nu ska jag gräva ner mig o skämmas en stund...






Klar. :)
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag tycker den va skitsnygg! Ser ut som nån åker tåg och sitter och tänker och tittar ut genom fönstret.

Om du bara visste hur rätt du har ;) Kul att den gillas! :)

@oas: Tackar tackar! :)

Synd att den inte gillades på DirectReject (1x) :p
 
Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Det låter lite stenålder, men jag skulle behöva "framkalla" lite bilder.
Det vill säga få dom utskriven i lite olika storlek i bra kvallitet.
Naturligtvis till en rimlig kostnad passande för en hårt arbetande familjefader.

Det jag vill är att bilderna skall vara oklippta i kanten. Jag blev lovad på expert att dom inte klipper i kanten om jag skickar in bilder med rätt förhållande.... men det var ju förståss skitsnack. Dom kapade bilden åt alla håll. Inte mycket, men väl synligt.

Så, har ni något bra tips?
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Det låter lite stenålder, men jag skulle behöva "framkalla" lite bilder.
Det vill säga få dom utskriven i lite olika storlek i bra kvallitet.
Naturligtvis till en rimlig kostnad passande för en hårt arbetande familjefader.

Det jag vill är att bilderna skall vara oklippta i kanten. Jag blev lovad på expert att dom inte klipper i kanten om jag skickar in bilder med rätt förhållande.... men det var ju förståss skitsnack. Dom kapade bilden åt alla håll. Inte mycket, men väl synligt.

Så, har ni något bra tips?

www.crimson.se
 

Eken

Jorå...
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
GSX-R 1100 W -95
Den här tråden har jag missat, det finns många duktiga fotografer här :tummenupp

DSC_0311.jpg


En trehjuling från Gelleråsen i somras :)

Edit: Ja RoLLER, det är skräp på sensorn :D
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Skillnaden mellan 5DmkII och D700 är ju inte direkt gigantisk. 3.9 mot "upp till 5 bilder/sek". Om du inte har batterigrepp på D700. Och ett pack med batterigrepp, batteri, batterifackslock och laddare går loss på ca 5000kr...

Fast sanningen ang D700 är att man köper Vertikalgreppet MB-D10 som kostar 300:- mer än Canons motsv. och 8st 2700Mah Ni-Mh celler och en snabbladdare för 595 +230:- och då får du ju
8FPS tills du brännt ur vertikalgreppet...ca 2500bilder.
Sen har du ju hela kamerabatteriet monterat i kamerahuset orört å kan ta 1000bilder till i 5FPS.....
 

MikkE

Guest
Fast sanningen ang D700 är att man köper Vertikalgreppet MB-D10 som kostar 300:- mer än Canons motsv. och 8st 2700Mah Ni-Mh celler och en snabbladdare för 595 +230:- och då får du ju
8FPS tills du brännt ur vertikalgreppet...ca 2500bilder.
Sen har du ju hela kamerabatteriet monterat i kamerahuset orört å kan ta 1000bilder till i 5FPS.....
Sedan kan man filma med Canonen i HD.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Sedan kan man filma med Canonen i HD.

Det kan man ju göra med en Nikon D90 t.om och spar många pengar om det är det viktiga...

t.om vissa kompakter om jag inte missminner mig..

Hur som, ville bara påpeka att kalkylen mellan 5DmkII + vertikalgrepp och D700 + vertikalgrepp inte var helt överenstämmande med inlägget.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det kan man ju göra med en Nikon D90 t.om och spar många pengar om det är det viktiga...

...

Hur som, ville bara påpeka att kalkylen mellan 5DmkII + vertikalgrepp och D700 + vertikalgrepp inte var helt överenstämmande med inlägget.
Men D90 klarar inte lika hög upplösning på filmerna som 5DmkII och har inte ingång för extern mikrofon. :tungan

5DmkII + batterigrepp var aldrig en del av kalkylen. Det jag ville ha fram är att det ibland skyltas med att D300 och D700 kan klara 8bilder/sekund. Så en del uppfattar inte att man behöver ett batterigrepp och batterier för flera tusen för att de ska komma upp i det. Direkt ur lådan så är det inte direkt mycket som gör D700 mera imponerande än 5DmkII.
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
Snygga bilder palle, gillade den sista:D Blev själv grymt sugen på att åka ut och plåta enduro...finns det någon sida med tävlingskalender (skåne)??
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Var en sväng på Ränneslättsloppet i lördags och fota. Skickar ur ett par stycken här.
Huuu, sista bilden var tung. Man kan riktigt känna hur jobbigt det är att försöka dra upp hojen ur leran som suger fast den medan mjölksyran sprutar i hela kroppen. :gnissla


Jag lekte lite ikväll med blixtar, reflexskärmar och kameran. För RoLLERs skull så gjorde jag den 1024 pixlar bred. :pannkyss
split.jpg
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
Fick äntligen min 40d idag, kärlek vid första ögonkastet:kär

Tack för länken Palle!
 

Bifogat

  • IMG_9263.jpg
    IMG_9263.jpg
    197.6 KB · Visningar: 50
  • IMG_9251.jpg
    IMG_9251.jpg
    174.4 KB · Visningar: 40
  • IMG_9250.jpg
    IMG_9250.jpg
    200.4 KB · Visningar: 44
  • IMG_9245.jpg
    IMG_9245.jpg
    123.4 KB · Visningar: 38
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top