För övrigt riktigt sjyssta bilder!
Jag blir lite sugen på att produktfotografera lite till nu
Tackar och bockar. Bilden är tagen för en uppgift till fotokursen: Reklambild
Snyggt! Du har lyckats rätt bra med något som kan vara fruktansvärt att fota! Glas!!!
Dock kan jag störa mig lite på vodkaflaskans försegling samt att vitbalansen känns lite gul. Nu är väl inte min skärm helt kalibrerad så det blir kanske blå/grönt på era. Så här ser skulle jag vilja se den
Säg till om du vill ta bort den. Då gör jag det omedelbart
*bild*
Dock är bortkloningen fruktansvärt fult gjord men det var bara snabbt för att visa
I övrigt har du lyckats bra enligt mig! Snyggt ljus framförallt! Och det var kanske detta du ville förmedla?
Tack. Men det är en sak jag stör mig på. Det är en reflexskärm som reflekteras lite styggt i flaskorna. Fast man kan ju inte få allt här i världen, det upptäckte jag efter att ha laddat upp bilderna till datorn och alla prylar var ordentligt nerpackade.
Mmm... Jag funderade på hur jag skulle göra med den där förseglingen. Till sist så lät jag den vara kvar eftersom förseglingen på den andra flaskan också är obruten.
Vitbalansen är inte så fruktansvärt skev som man först kan tro. Det som lurar ögat lite är att jag har ett gult och ett blått färgfilter på blixten som ligger bakom skärmen för att få ett grönt ljus i bakgrunden. Men det stämmer att det är en aaaning för gult på etiketten till Laphroaigen.
Hade du lagt ett par minuter till på den där kloningen så hade man nog knappt märkt det. Jag undrade först vilken kloning du snackade om tills jag såg att förseglingen var borta.
Det ligger en del tid på ljussättningen. Som sagt var så ligger det en blixt med gult och blått färgfilter bakom den transparenta skärmen i bakgrunden. Sedan har jag en blixt på ett stativ strax till vänster utanför bild. På den blixten försökte jag få till någon slags temporär spotkon av aluminiumfolie som sedan är riktad så att en del av ljuset ska falla på vänster sida av etiketten till Laphroaigen. Resten av ljuset från den blixten går på en silverfärgad reflexskärm till höger utanför bild för att få ljus även på högra sidan av Laphroaigens etikett. Och det är den reflexskärmen som syns på flaskorna.
Idag övertalade jag min kompis Henrik att vara lite modell. Just den här bilden är ännu så länge bara konverterad till svart/vit. Får se vad det blir med den i framtiden. Kanske klona bort lite skräp och så. Men innan dess får det bli en snus och klia sig lite i skägget så eventuella beslut är noga övervägda.
Är det något som jag är mindre nöjd med på den bilden så är det hur ljuset faller på hans näsa. Men man lär så länge man lever, och jag har alltid haft lite svårt för att plåta människor. Jag får väl helt enkelt muta honom med en dosa snus eller något och ge det ett nytt försök vid tillfälle.
Mr_rockster: du levererar actionbilder med tryck i som vanligt.