Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Fick äntligen min 40d idag, kärlek vid första ögonkastet:kär

Tack för länken Palle!

Det ska köras stubbrejs nu till helgen runt Höör/Hörby nånstans. Sen är det Saxtorps Specialen i november med ett antal hundra startande. :)
Ska försöka komma dit (Saxtorp) och jaga lite.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
HhahaHHA Tack Esquire!!! :D

För övrigt riktigt sjyssta bilder! :tummenupp Jag blir lite sugen på att produktfotografera lite till nu :)

Huuu, sista bilden var tung. Man kan riktigt känna hur jobbigt det är att försöka dra upp hojen ur leran som suger fast den medan mjölksyran sprutar i hela kroppen. :gnissla


Jag lekte lite ikväll med blixtar, reflexskärmar och kameran. För RoLLERs skull så gjorde jag den 1024 pixlar bred. :pannkyss
split.jpg
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
Det ska köras stubbrejs nu till helgen runt Höör/Hörby nånstans. Sen är det Saxtorps Specialen i november med ett antal hundra startande. :)
Ska försöka komma dit (Saxtorp) och jaga lite.

Alrighty, till helgen är jag upptagen men Saxtorps Specialen verkar intressant!
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Huuu, sista bilden var tung. Man kan riktigt känna hur jobbigt det är att försöka dra upp hojen ur leran som suger fast den medan mjölksyran sprutar i hela kroppen. :gnissla


Jag lekte lite ikväll med blixtar, reflexskärmar och kameran. För RoLLERs skull så gjorde jag den 1024 pixlar bred. :pannkyss

Snyggt! Du har lyckats rätt bra med något som kan vara fruktansvärt att fota! Glas!!!

Dock kan jag störa mig lite på vodkaflaskans försegling samt att vitbalansen känns lite gul. Nu är väl inte min skärm helt kalibrerad så det blir kanske blå/grönt på era. Så här ser skulle jag vilja se den :)

Säg till om du vill ta bort den. Då gör jag det omedelbart :)

2965692788_a8e4966b2d_o.jpg


Dock är bortkloningen fruktansvärt fult gjord men det var bara snabbt för att visa :p

I övrigt har du lyckats bra enligt mig! Snyggt ljus framförallt! Och det var kanske detta du ville förmedla?

Fortsätt så här :)
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Jag var med Svenska Landslaget i Supermoto i Pleven i Bulgarien. En bana helt i asfalt som var GRYM. Här är några av bilderna. Fler bilder finns som vanligt på:

http://www.jsfoto.com

Kommentera gärna!

smlagvmpleven-1165_800px.jpg


smlagvmpleven-4452_800px.jpg


smlagvmpleven-1193_800px.jpg


smlagvmpleven-4625_800px.jpg


smlagvmpleven-1315_800px.jpg


smlagvmpleven-1398_800px.jpg


smlagvmpleven-4771_800px.jpg


smlagvmpleven-4724_800px.jpg


smlagvmpleven-4692_800px.jpg


smlagvmpleven-4305_800px.jpg


smlagvmpleven-4788_800px.jpg


MVH

Johan
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Å lite endurobilder...

Här kommer lite bilder från Stadionenduron på Kinnekulle Ring. Något som ni bör prova på ni som kör lite enduro. Slingan går på asfalten på Kinnekulle ring, lite endurospår, lite grusbackar och stubbåker... De som kör brukar tycka det är grymt kul. Några av de som var med i år var Anders Eriksson, Andreas Toresson och Torbjörn Bäck.

Här är lite bilder, fler finns på www.jsfoto.com

stadionenduro08-4865_800px.jpg


stadionenduro08-1489_800px.jpg


stadionenduro08-4909_800px.jpg


stadionenduro08-1511_800px.jpg


stadionenduro08-4943_800px.jpg


stadionenduro08-1533_800px.jpg


stadionenduro08-4929_800px.jpg


stadionenduro08-4790_800px.jpg


stadionenduro08-1469_800px.jpg


MVH

Johan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Riktigt fina Johan, är de orörda eller?

Mkt färg i dem, är det inställt i huset eller efteråt?
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Fotar ju allt i raw och har lagt på lite färg och kontrast i efterhand. Fotar man i JPG är det ju bara att skruva upp sådant... Gillar det på racingbilder.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Rockster: Den första bilden var jäkligt läcker, vad gör han egentligen?

Restan är ju givetvis oxå snygga, emn den var lite udda. :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För övrigt riktigt sjyssta bilder! :tummenupp Jag blir lite sugen på att produktfotografera lite till nu :)
Tackar och bockar. Bilden är tagen för en uppgift till fotokursen: Reklambild
reklam2.jpg

:tungan


Snyggt! Du har lyckats rätt bra med något som kan vara fruktansvärt att fota! Glas!!!

Dock kan jag störa mig lite på vodkaflaskans försegling samt att vitbalansen känns lite gul. Nu är väl inte min skärm helt kalibrerad så det blir kanske blå/grönt på era. Så här ser skulle jag vilja se den :)

Säg till om du vill ta bort den. Då gör jag det omedelbart :)

*bild*

Dock är bortkloningen fruktansvärt fult gjord men det var bara snabbt för att visa :p

I övrigt har du lyckats bra enligt mig! Snyggt ljus framförallt! Och det var kanske detta du ville förmedla?
Tack. Men det är en sak jag stör mig på. Det är en reflexskärm som reflekteras lite styggt i flaskorna. Fast man kan ju inte få allt här i världen, det upptäckte jag efter att ha laddat upp bilderna till datorn och alla prylar var ordentligt nerpackade. :)

Mmm... Jag funderade på hur jag skulle göra med den där förseglingen. Till sist så lät jag den vara kvar eftersom förseglingen på den andra flaskan också är obruten.

Vitbalansen är inte så fruktansvärt skev som man först kan tro. Det som lurar ögat lite är att jag har ett gult och ett blått färgfilter på blixten som ligger bakom skärmen för att få ett grönt ljus i bakgrunden. Men det stämmer att det är en aaaning för gult på etiketten till Laphroaigen.

Hade du lagt ett par minuter till på den där kloningen så hade man nog knappt märkt det. Jag undrade först vilken kloning du snackade om tills jag såg att förseglingen var borta. :D

Det ligger en del tid på ljussättningen. Som sagt var så ligger det en blixt med gult och blått färgfilter bakom den transparenta skärmen i bakgrunden. Sedan har jag en blixt på ett stativ strax till vänster utanför bild. På den blixten försökte jag få till någon slags temporär spotkon av aluminiumfolie som sedan är riktad så att en del av ljuset ska falla på vänster sida av etiketten till Laphroaigen. Resten av ljuset från den blixten går på en silverfärgad reflexskärm till höger utanför bild för att få ljus även på högra sidan av Laphroaigens etikett. Och det är den reflexskärmen som syns på flaskorna.


Idag övertalade jag min kompis Henrik att vara lite modell. Just den här bilden är ännu så länge bara konverterad till svart/vit. Får se vad det blir med den i framtiden. Kanske klona bort lite skräp och så. Men innan dess får det bli en snus och klia sig lite i skägget så eventuella beslut är noga övervägda.
henke2.jpg

Är det något som jag är mindre nöjd med på den bilden så är det hur ljuset faller på hans näsa. Men man lär så länge man lever, och jag har alltid haft lite svårt för att plåta människor. Jag får väl helt enkelt muta honom med en dosa snus eller något och ge det ett nytt försök vid tillfälle.



Mr_rockster: du levererar actionbilder med tryck i som vanligt. :tummenupp
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tack. Men det är en sak jag stör mig på. Det är en reflexskärm som reflekteras lite styggt i flaskorna. Fast man kan ju inte få allt här i världen, det upptäckte jag efter att ha laddat upp bilderna till datorn och alla prylar var ordentligt nerpackade. :)

Mmm... Jag funderade på hur jag skulle göra med den där förseglingen. Till sist så lät jag den vara kvar eftersom förseglingen på den andra flaskan också är obruten.

Vitbalansen är inte så fruktansvärt skev som man först kan tro. Det som lurar ögat lite är att jag har ett gult och ett blått färgfilter på blixten som ligger bakom skärmen för att få ett grönt ljus i bakgrunden. Men det stämmer att det är en aaaning för gult på etiketten till Laphroaigen.

Hade du lagt ett par minuter till på den där kloningen så hade man nog knappt märkt det. Jag undrade först vilken kloning du snackade om tills jag såg att förseglingen var borta. :D

Det enda som störde mig med förseglingen på vodkaflaskan var att den inte passade in lika bra som den på Laphroaigen. Det där med reflektioner i flaskor är mer eller mindre oundvikligt! Det är hopplöst att fotografera! Åtminstone för en nybörjare som jag. Jag försökte köra produktfoto med en sån där liten 5cl flaska men det gick bara inte! :tungan
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Fråga
Funderar på en bild. Ser framför mig ett glas med coca cola. Grejen är att man vill den skall se riktigt iskall ut. Isbitar ja, men det räcker inte. Skulle gärna vilja att det lixom nästan väller över av ånga. Och då kom jag på att det skall ju finnas nåt kolsyresnö eller nåt sånt.

Funkar det?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fråga
Funderar på en bild. Ser framför mig ett glas med coca cola. Grejen är att man vill den skall se riktigt iskall ut. Isbitar ja, men det räcker inte. Skulle gärna vilja att det lixom nästan väller över av ånga. Och då kom jag på att det skall ju finnas nåt kolsyresnö eller nåt sånt.

Funkar det?
http://www.freezit.se/
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Nikon D80 folk se hit!

Flickvännen köpte en Nikon D80 igår som hon har fotat lite med idag. Nu när vi kollar igenom bilderna som är tagna så är vissa av bilderna skumma..som exempel så blinkar himlen i svart på en bild. Det är samma fenomen på fler bilder, dock inte alla som är tagna! Är det knas med kameran eller är det någon inställning som behövs göra? Hjälp uppskattas! Stackarn var ju så nöjd med kameran och så märker hon detta på bilderna nu..
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Nikon D80 folk se hit!

Flickvännen köpte en Nikon D80 igår som hon har fotat lite med idag. Nu när vi kollar igenom bilderna som är tagna så är vissa av bilderna skumma..som exempel så blinkar himlen i svart på en bild. Det är samma fenomen på fler bilder, dock inte alla som är tagna! Är det knas med kameran eller är det någon inställning som behövs göra? Hjälp uppskattas! Stackarn var ju så nöjd med kameran och så märker hon detta på bilderna nu..

Låter som ni har ställt in kameran att visa var högdagrarna är brända.
Om det är så så är det ingen fara med kameran, det är bara en feature.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top