Här kommer en till bild från mig. Det var från början tänkt som en rolig grej men jag gillar den verkligen nu! Kanske är jag skadad?
Höstspöket
Häftigt
Här kommer en till bild från mig. Det var från början tänkt som en rolig grej men jag gillar den verkligen nu! Kanske är jag skadad?
Höstspöket
Höstspöket
Jag tycker den va skitsnygg! Ser ut som nån åker tåg och sitter och tänker och tittar ut genom fönstret.
Det låter lite stenålder, men jag skulle behöva "framkalla" lite bilder.
Det vill säga få dom utskriven i lite olika storlek i bra kvallitet.
Naturligtvis till en rimlig kostnad passande för en hårt arbetande familjefader.
Det jag vill är att bilderna skall vara oklippta i kanten. Jag blev lovad på expert att dom inte klipper i kanten om jag skickar in bilder med rätt förhållande.... men det var ju förståss skitsnack. Dom kapade bilden åt alla håll. Inte mycket, men väl synligt.
Så, har ni något bra tips?
Den här tråden har jag missat, det finns många duktiga fotografer här
En trehjuling från Gelleråsen i somras
Skillnaden mellan 5DmkII och D700 är ju inte direkt gigantisk. 3.9 mot "upp till 5 bilder/sek". Om du inte har batterigrepp på D700. Och ett pack med batterigrepp, batteri, batterifackslock och laddare går loss på ca 5000kr...
Sedan kan man filma med Canonen i HD.Fast sanningen ang D700 är att man köper Vertikalgreppet MB-D10 som kostar 300:- mer än Canons motsv. och 8st 2700Mah Ni-Mh celler och en snabbladdare för 595 +230:- och då får du ju
8FPS tills du brännt ur vertikalgreppet...ca 2500bilder.
Sen har du ju hela kamerabatteriet monterat i kamerahuset orört å kan ta 1000bilder till i 5FPS.....
Sedan kan man filma med Canonen i HD.
Men D90 klarar inte lika hög upplösning på filmerna som 5DmkII och har inte ingång för extern mikrofon.Det kan man ju göra med en Nikon D90 t.om och spar många pengar om det är det viktiga...
...
Hur som, ville bara påpeka att kalkylen mellan 5DmkII + vertikalgrepp och D700 + vertikalgrepp inte var helt överenstämmande med inlägget.
Var en sväng på Ränneslättsloppet i lördags och fota. Skickar ur ett par stycken här.
Hittade han igen hojen?Var en sväng på Ränneslättsloppet i lördags och fota. Skickar ur ett par stycken här.
Huuu, sista bilden var tung. Man kan riktigt känna hur jobbigt det är att försöka dra upp hojen ur leran som suger fast den medan mjölksyran sprutar i hela kroppen.Var en sväng på Ränneslättsloppet i lördags och fota. Skickar ur ett par stycken här.
Snygga bilder palle, gillade den sista Blev själv grymt sugen på att åka ut och plåta enduro...finns det någon sida med tävlingskalender (skåne)??
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|