Jupp.Är det en ljusmätare??
Är det någon här som testat adapter för att köra gamla FD objektiv på Eos hus. Har en gammal 70-200:2,8 som jag skulle vilja testa. Är det värt en 500-hundring eller är det bara skräp.
Tog en sväng till Sukhothai. En längre lins med lågt f-nummer ger suddigare bakgrund va? Känner att en del av dessa skulle må bra av lite mer suddig bakgrund men har bara 50mm 2.8. Nåja, snart bär det av till Hong Kong och där skall det inhandlas julklappar till mig själv...
Den suddiga bakgrunden kallas för bakgrundsoskärpa (eller bokeh). Bakgrundsoskärpa kan man få om man har ett kort skärpedjup.Tog en sväng till Sukhothai. En längre lins med lågt f-nummer ger suddigare bakgrund va? Känner att en del av dessa skulle må bra av lite mer suddig bakgrund men har bara 50mm 2.8. Nåja, snart bär det av till Hong Kong och där skall det inhandlas julklappar till mig själv...
Förlåt, har en ful ovana att ladda upp till imageshack. Har nu laddat upp dom på Sporthoj.com.
Esquire: Japp, jag köpte 50mm 1.8 för inte så länge sedan (skrev om det tidigare i tråden). Dock brukar den endast plockas fram kvällstid eller för porträtter. Är inte jättenöjd med dess bokeh. Ibland blir det väldigt "vasst". Kanske gör något fel.
Jag hade väl för mig att det var du. Men tänkte också att "det kan väl inte vara samme kille som har både ett 50mm/2.8 och ett 50mm/1.8".Japp, jag köpte 50mm 1.8 för inte så länge sedan (skrev om det tidigare i tråden). Dock brukar den endast plockas fram kvällstid eller för porträtter. Är inte jättenöjd med dess bokeh. Ibland blir det väldigt "vasst". Kanske gör något fel.
På liten bländare så fungerar ju till och med kitgluggen ganska så anständigt.Testa det om du inte e nöjd med resultatet. Annars köper man i regel inte en 1,8 för att fota i 11.
Vilket 24-70 är det du kollar på då? Nikons eller?Idag har jag sålt mitt 17-55 2,8. Nu sneglar jag på ett 24-70. Inget beggat jag hittat slår nypriset på www.warehouseexpress.com Oslagbart bra priser där!
Roller: Ah ok. Jag som precis har övergått från kompaktkamera har ju en bokeh-fetisch så därför brassar jag alltid på minsta möjliga f-nummer i tron om att det ger mycket bakgrundsoskärpa.
Vilket 24-70 är det du kollar på då? Nikons eller?
Aa.... Nikons 24-70 2,8. Triggerhappy har lurat i mig att det är Guds glugg #2.
Roller, har du beställt ännu?
Jälla shoppingtaliban
Han måste ju tjöpa nu när han har levererat, mera blommor åt folket Roller!
Välkomen in i templet, bara betala vid ingången
Kommer din fru döda mig nu?
Prexist va! Nu är det bevisat att jag verkligen behöver dom absolut dyraste proffstillbehören som går att köpa för pengar.
Je suis un artisté
Näe vi har inte delad ekonomi. Hon går inte med på det just pga mitt kameraintresse.
Du känner mig så väl.Nu tycker Ricken att jag är paranoid.
Näe vi har inte delad ekonomi. Hon går inte med på det just pga mitt kameraintresse.
Tja, det kanske det är. Canon EF 70-200/2,8 L IS USM är iaf Guds glugg #1Aa.... Nikons 24-70 2,8. Triggerhappy har lurat i mig att det är Guds glugg #2.
Jag är också på jakt efter en "normalzoom" (och även i desperat behov av en på grund av en sak jag håller på med just nu) och har kollat både en och två gånger på det mesta som finns på marknaden. Utom just det objektivet. För mig så känns det inte så frestande att pröjsa över 9000kr för ett upptrimmat kitobjektiv. Det är iaf den känslan jag får av objektivet när jag ser det.Btw: Vet ej men i mitt tycke känns Canon 17-55 2,8 IS överskattad tanke på sitt pris på närmare 10k eller har jag fel?
Har beställt ett Sigma 18-50 2,8 som är närmare 3ggr billigare så får se hur den är, känns som budget är spräng en lång tid framöver.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |