Rockoholic
Återfallsknutte
- Gick med
- 4 Jul 2006
- Hoj
- Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tamron 17-50/2.8 är en riktigt trevlig glugg! Superskarp och riktigt mysig med ett polfilter!
Hah vad lustigt. Skulle ha fragat detta igar. Nar jag fotar med min Tamron 17-50 i dagsljus sa hander det ratt ofta att jag drar ner exposure ett snapp eller tva for annars blir bilderna bleka/for ljusa. Skulle ett polarizing filter hjalpa?
Problemet är ju inte att det inte finns några trevliga gluggar. Det är att det finns för många...Tamron 17-50/2.8 är en riktigt trevlig glugg! Superskarp och riktigt mysig med ett polfilter!
Canon har den lilla egenheten att ibland överexponera lite. Det var det som Falk_R6 var inne på för några sidor sedan. 1/3-steg underexponering brukar räcka för att få bort kamerans felmätning av ljuset.Hah vad lustigt. Skulle ha fragat detta igar. Nar jag fotar med min Tamron 17-50 i dagsljus sa hander det ratt ofta att jag drar ner exposure ett snapp eller tva for annars blir bilderna bleka/for ljusa. Skulle ett polarizing filter hjalpa?
Då har man en Canon 450 med 18-55 eftersom man är nybörjare på det här.
Vad är viktigast huset eller objektivet och kan man i procent säga hur mycket ena är mer "värt" en det andra?
Det bär mig lite emot att säga att det blev en Canon,,huh
Är förbannad sugen & prova så snart som möjligt hur den beter sig vid crossfoto.
Grattis till inköpet av 85mm 1,8 Rocko!
Vart tjaxxade du det?
Är det så att en fast glugg i regel alltid är bättre? Jag har fått för mig det iaf.
Tänk bara på att millimeterlinjerna är ofta rent åt helvete för små för att ge en säker AFlåsning. Att mäta på en 45 graders lutande tumstock ger inte ett rättvist utfall helt enkelt. Men om Nikonkillen på GePe har sagt det så...så har han säkert rätt.
Vill du göra AF rättvist gentemot kameran så kör en riktig Focus Chart. Nedan använder dessutom en Nikon som arbetsverktyg.
Testa denna ---> FOCUS CHART OBS: Skriv ut den på A3 för bästa resultat.
Ok ok...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |