Sälj av dig den där mesgråa utrustingen och.....Welcome to the dark side
I wish men inte för att frugan är från the dark side fast man kan tro det ibland så låter ett systembyte för mig något very far away.
Sälj av dig den där mesgråa utrustingen och.....Welcome to the dark side
Frugan har bestämt att vi ska spendera hela skatten på semestern.
Jo det är iofs något jag lär sakna på en D2x... Det underbart smidiga commanderläget som finns i de mindre kamerornas inbyggda blixtar! Lekte med det senast idag
Hmm... jag får smälta det hela i ca 2 mån innan pappa staten blir givmild
Nae, kör man Canon så kan man ju drömma om saker som finns. Som t.ex. en 5DmkII. Men ni Nikon ägare verkar vara tvugna att fantisera om sånt som inte finns.Sälj av dig den där mesgråa utrustingen och.....Welcome to the dark side
Nae, kör man Canon så kan man ju drömma om saker som finns. Som t.ex. en 5DmkII. Men ni Nikon ägare verkar vara tvugna att fantisera om sånt som inte finns.
Nae, kör man Canon så kan man ju drömma om saker som finns.
1DmkIII är en häftig kamera. När man håller inne avtryckaren och kör seriebildstagning så låter det "frääääääs". Men tyvärr så kostar en lätt begagnad 1DmkIII ungefär som en sprillans ny 5DmkII.Borde du inte drömma om en lätt beggad 1DmkIII istället....har och kan allt, vädertätad på riktigt och tillräckligt med pixlar.
Tjackar du en 5DmkII skall du ha råd med jäkligt bra gluggar också...
1DmkIII är en häftig kamera. När man håller inne avtryckaren och kör seriebildstagning så låter det "frääääääs". Men tyvärr så kostar en lätt begagnad 1DmkIII ungefär som en sprillans ny 5DmkII.
Jag har redan två hyfsade gluggar. EF 24-105/4L IS USM och EF 70-200/2,8 L IS USM.
Visst skulle jag vilja ha t.ex. en vidvinkelzoom och något objektiv med lite längre brännvidd. Men det känns som att jag får klara mig med det jag har så länge. Iaf tills jag har vunnit på en trisslott eller något.
Triggerhappy sa ju att man skulle ha "jäkligt bra gluggar". Och jag har ju bara halvdyra zoomar. Inga snuskigt dyra fasta objektiv. Ett 300/2,8 skulle inte sitta helt fel.Bara hyfsade? Det är ju det som gäller för 5D och 1D serien. Nu är du lite VÄL kräsen. tänk på mig som "bara" får/kan/har råd att köra Sigma! ja, får o får eller kan o kan...men har råd med då.
Säger som Gnutten: dig var det ett tag sedan man såg här senast. Välkommen åter.Stolpen utanför fönstret och solnedgång på västkusten i Norge. Överdriver gärna med nivåer och kontraster.
Inga dåliga gluggar du har hellerTriggerhappy sa ju att man skulle ha "jäkligt bra gluggar". Och jag har ju bara halvdyra zoomar. Inga snuskigt dyra fasta objektiv. Ett 300/2,8 skulle inte sitta helt fel.
Triggerhappy sa ju att man skulle ha "jäkligt bra gluggar". Och jag har ju bara halvdyra zoomar. Inga snuskigt dyra fasta objektiv. Ett 300/2,8 skulle inte sitta helt fel.
Sigma är väl inte så "bara"? En del av deras EX-objektiv är ju nästan lika dyra som Canons motsvariga nu.
Jag har inte heller direkt oändligt djupa fickor att ösa upp pengar ur. Däremot så belastar jag oftare öl-kontot med kameraprylar än öl.
Får jag bara arslet ur vagnen och annonserar ut bilen så den blir såld någon gång så kanske det blir nytt kamerahus sedan.
Frågan är hur sugen man är på bildstabiliseringen. Sigma har ju en 300/2,8. Det kostar bara ca hälften av vad Canons EF 300/2,8 L IS USM går loss på. Så det är ju typ skitbilligt och kostar nästan ingenting alls.Inga dåliga gluggar du har heller
Jag funtar på en D700 alt beggad D3 och sedan en 300/2,8VR men ett sånt ekonomiskt katastrofalt kinderägg får vänta lite tills mitt bygge är klart.
Nackdelen med en komplett serie L-optik i kameraväskan är att den snarare blir "släpbar" än bärbar. Inga lätta grejer direkt.Jag ska inte klaga på mina Sigmor. Jag gillar dem. men visst hade en komplett serie av L-optik suttit fint i väskan. ;dyrt
Du...du är väl en sån rigeknös som shoppar allt och lite till!
Jag håller på med en liten grej...Gluggar hit och dit....ut å fota i stället
Jag håller på med en liten grej...
Hur pass bra tror ni kameran sitter om man skulle få för sig att silvertejpa fast den på hojen?
Å jäklar det var inte igår man såg dig här MikkE!
Hur pass bra tror ni kameran sitter om man skulle få för sig att silvertejpa fast den på hojen?
Nä, jag bor i en bygd på knappt 400 invånare där jag endast kan surfa på jobbet. Jepp... jag är i Norge igen..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|