Ljunghusen skrev:En annan kommer bo på knutstorp och saxtorp i sommar![]()
Jag får väl bo på Sviestad då
åh! en granneLjunghusen skrev:En annan kommer bo på knutstorp och saxtorp i sommar![]()
Ljunghusen skrev:Skulle valt A620´an pga mer zoom, kortare närgräns och bättre batterikapacitet
Vantskruv skrev:Det blir nog den A620'an. Enda nackdelen med den är ju att den kan vara klumpig om man jämför med Isux:en, och att den är ful och lite plastig. Ska väl sticka iväg och känna på den lite i verkligheten. Har också hört att den har problem med röda ögon. I övrigt verkar den vara mycket bättre än Isux:en då den kan använda vanliga AA-batterier, åså är det väl kanske bildkvaliteten. Men Isux:en är ju jävligt fin, och behändig, och den har ett vackert metall-hölje. Fan, beslutsångesten tar livet av en!
Edit: Nu har jag fått Canon Powershot S2 IS på huvudet också, suck.![]()
MikkE skrev:ÄNTLIGEN(!!!) så har jag nu plockat ut min fina EOS 20D. Provade att sätta på batterigrepp och 70-200 gluggen, fy fan. Nu ser man ju riktigt proffsig ut ju!!
Bara att läsa lite instruktionsbok innan man lägger sig då. Hoppas att kunna plåta lite imorrn.
kajlyl skrev:åh! en granne![]()
JKay skrev:Hade tänkt göra det samma...kanske slå följe by-nabo??
Härligt MikkE!!!
MikkE skrev:ÄNTLIGEN(!!!) så har jag nu plockat ut min fina EOS 20D. Provade att sätta på batterigrepp och 70-200 gluggen, fy fan. Nu ser man ju riktigt proffsig ut ju!!
Bara att läsa lite instruktionsbok innan man lägger sig då. Hoppas att kunna plåta lite imorrn.
Ljunghusen skrev:By-nabo?![]()
Ja det blir ju kanonSällskap, och halverad resekostnad! Om vi kör bil dvs, vilket jag gärna gör när jag fotar.. Varmt och djävligt att stå i skinnställ, och mindre kul att köra omkull med väskan på ryggen!
JKay skrev:Det märks att du kommer från dom förvildade områdena ovanför Skåne....By-nabo...socken-granne, Bor i byn brevid!! Jisses.....![]()
Njaa...föredrar ju hoj...men visst vi kan ta min stridsvagn.
Stativ? kan du la inte ha på knudanLjunghusen skrev:Mjo men jag vill ogärna ha en stativfot i ryggen
Stridsvagn, har du också en volvo?![]()
kajlyl skrev:Stativ? kan du la inte ha på knudan![]()
Ja det kan den väl iof göra... Anledningen att man inte vill ha stativ när det ska fottas RR är att det blir svårare att panorera(stavning).Ljunghusen skrev:Foten sitter ju kvar på objektiven iallafall
Hm, varför inte?
p.s är du aktiv på rr-fronten? Kör du nåt på knudan i sommar?
kajlyl skrev:Ja det kan den väl iof göra... Anledningen att man inte vill ha stativ när det ska fottas RR är att det blir svårare att panorera(stavning).
Jag är väl ganska aktiv, men i år kommer det inte bli mycket kört p.g.a. lumpen, kanske någon träning om nån vågar låna ut en hoj![]()
Hehe okey, har man en sånn fot så okLjunghusen skrev:Har man ett bra huvud för stora telen är det inga problem att panorera!
Tex detta
Kula är skit i det sammanhanget!
![]()
kajlyl skrev:Hehe okey, har man en sånn fot så ok
Men man ska ha rätt tunga objektiv för att det ska va lönt.
MikkE skrev:Att shoppa fotoprylar är kul!! Idag köpte jag mig ett nytt stativ och väska.
Ett Mantrotto 055 - http://www.scandinavianphoto.se/?44624
På det så har jag min 20D med batterigrepp och det juvliga Ef 70-200/4,0L USM på det.
Även väska har införskaffats. En LowePro Computrekker Aw
- http://www.scandinavianphoto.se/?45257
Stativet vet jag inget om, men grattis till ett bra väskköp!! Har likadan och älskar denMikkE skrev:Att shoppa fotoprylar är kul!! Idag köpte jag mig ett nytt stativ och väska.
Ett Mantrotto 055 - http://www.scandinavianphoto.se/?44624
På det så har jag min 20D med batterigrepp och det juvliga Ef 70-200/4,0L USM på det.
Även väska har införskaffats. En LowePro Computrekker Aw
- http://www.scandinavianphoto.se/?45257
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |