Diskutera Digital Fotografering här

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
MikkE skrev:
Att shoppa fotoprylar är kul!! Idag köpte jag mig ett nytt stativ och väska.

Ett Mantrotto 055 - http://www.scandinavianphoto.se/?44624
På det så har jag min 20D med batterigrepp och det juvliga Ef 70-200/4,0L USM på det.
Även väska har införskaffats. En LowePro Computrekker Aw
- http://www.scandinavianphoto.se/?45257

Fan va du handlar! :va :tummenupp
Stativet har jag med fast med en kulled som man kan sköta med ett handgrepp. Bra köp!

Själv sålde jag mina objektiv och införskaffade ett 70-200 2,8L IS, 17-40 4L samt ett 50mm 1,8 II.
Tar lite modellbilder nu på vintern istället.
----> Mina bilder på fotosidan <----

Nu kan du inte skylla på utrustningen längre mikke.. upp till bevis i sommar.. :D

Ha det bäst
/Karl
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
KetogaN skrev:
Fan va du handlar! :va :tummenupp
Stativet har jag med fast med en kulled som man kan sköta med ett handgrepp. Bra köp!

Själv sålde jag mina objektiv och införskaffade ett 70-200 2,8L IS, 17-40 4L samt ett 50mm 1,8 II.
Tar lite modellbilder nu på vintern istället.
----> Mina bilder på fotosidan <----

Nu kan du inte skylla på utrustningen längre mikke.. upp till bevis i sommar.. :D

Ha det bäst
/Karl

Skitfina bilder! Handhåller du när du fotar på banan?
 

MikkE

Guest
Ljunghusen skrev:
Har också det stativet(ej huvet).. Det är grymt bra!
Enda nackdelen jag ser med det (förutom att det inte är kolfiber) är att man inte kan vinkla övre pinnen
Gillar det redan. Kraftigt och stabilt! Vikten bekymrar jag mig inte så mkt om. Kameran väger en del med de större grejjerna på.

kajlyl skrev:
Stativet vet jag inget om, men grattis till ett bra väskköp!! Har likadan och älskar den :tummenupp
Jag fick Computrekker PLUS i julklapp av världens bästa tjej, dock var den ändå lite FÖR overkill. Bytte då till mig till den 'vanliga'.

KetogaN skrev:
Fan va du handlar! :va :tummenupp
Stativet har jag med fast med en kulled som man kan sköta med ett handgrepp. Bra köp!

Själv sålde jag mina objektiv och införskaffade ett 70-200 2,8L IS, 17-40 4L samt ett 50mm 1,8 II.
Tar lite modellbilder nu på vintern istället.
----> Mina bilder på fotosidan <----

Nu kan du inte skylla på utrustningen längre mikke.. upp till bevis i sommar.. :D

Ha det bäst
/Karl
Jag kommer att införskaffa kulled också, dock var den jag ville ha lite för dyr för min smak just idag. Det kommer, det kommer ;)
Gillar verkligen dina val på gluggar, mkt fina!! Och bilderna var inte alls pjåkiga!!

Att jag inte kan skylla på utrustningen längre, DOH! Haha!

Gott mos.
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Ljunghusen skrev:
Jävligt snygga modellbilder. Är det din egen studioutrustning?

Tack igen!
Japp det är min ministudio här hemma bestående av en eller två 580 blixtar som körts i ett paraply (triggas med speedlite sändare). Det blir ganska najs.
Men sändare har väl ni nikonister inbyggt i kameran om jag inte minns fel?

Riktiga studioblixtar och fondväggar kommer inhandlas, ska bara låta plånboken återhämta sig lite.. ;)

/Karl
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
KetogaN skrev:
Tack igen!
Japp det är min ministudio här hemma bestående av en eller två 580 blixt som körts i ett paraply (triggas med speedlite sändare). Det blir ganska najs.
Men sändare har väl ni nikonister inbyggt i kameran om jag inte minns fel?

/Karl


Japp :tummenupp
Har köpt en sb800 som jag kan köra trådlöst, men det är riktigt svårt att få till bra ljussättning. Måste köpa/bygga nåt som softar ner den lite.
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Ljunghusen skrev:
Japp :tummenupp
Har köpt en sb800 som jag kan köra trådlöst, men det är riktigt svårt att få till bra ljussättning. Måste köpa/bygga nåt som softar ner den lite.

Köp ett paraply och stativ från kaffebrus så är det fix-färdigt.
Alternativ kan du bygga en hemmagjord softbox av kartong, alufolie och vitt bakplåtspapper för att öka belysningsytan.. det funkar utmärkt! (been there done that)
 

MikkE

Guest
KetogaN skrev:
Köp ett paraply och stativ från kaffebrus så är det fix-färdigt.
Alternativ kan du bygga en hemmagjord softbox av kartong, alufolie och vitt bakplåtspapper för att öka belysningsytan.. det funkar utmärkt! (been there done that)
Kaffebrus, sjukt konstig sida, sjukt bra priser. Har handlat därifrån en gång, gick bra.
 

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
MikkE skrev:
Kaffebrus, sjukt konstig sida, sjukt bra priser. Har handlat därifrån en gång, gick bra.

Kaffebrus är stabilt! :D
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
KetogaN skrev:
Köp ett paraply och stativ från kaffebrus så är det fix-färdigt.
Alternativ kan du bygga en hemmagjord softbox av kartong, alufolie och vitt bakplåtspapper för att öka belysningsytan.. det funkar utmärkt! (been there done that)

Cool, ska kolla in sidan
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Thundercat skrev:
Jag tyckte det var hög tid att sätta mästerfotografen på plats och gav mig därför ut på uppdraget att knäcka bilderna. Blev rätt nöjd själv faktiskt. Hade jag bara haft samma fördelaktiga ljus som Dunderkissen tror jag absolut att mina hade blivit bättre. :gnissla

Jag behöver verkligen en kamera. Ni som kan det här, är en Canon EOS 5 något att satsa på för en nybörjare?
 

Bifogat

  • 603B0005.jpg
    603B0005.jpg
    63.9 KB · Visningar: 75
  • 603B0006.jpg
    603B0006.jpg
    58.6 KB · Visningar: 80

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Estremo skrev:
Jag tyckte det var hög tid att sätta mästerfotografen på plats och gav mig därför ut på uppdraget att knäcka bilderna. Blev rätt nöjd själv faktiskt. Hade jag bara haft samma fördelaktiga ljus som Dunderkissen tror jag absolut att mina hade blivit bättre. :gnissla

Jag behöver verkligen en kamera. Ni som kan det här, är en Canon EOS 5 något att satsa på för en nybörjare?
Gissar att du tänker på 5D, det är kanske i häftigaste laget om det är första systemkameran.. men efter en eller ett par fotodagar skulle ni nog vara jävligt bra vänner :)
 

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Estremo skrev:
Jag tyckte det var hög tid att sätta mästerfotografen på plats och gav mig därför ut på uppdraget att knäcka bilderna. Blev rätt nöjd själv faktiskt. Hade jag bara haft samma fördelaktiga ljus som Dunderkissen tror jag absolut att mina hade blivit bättre. :gnissla

Jag behöver verkligen en kamera. Ni som kan det här, är en Canon EOS 5 något att satsa på för en nybörjare?

Om du menar EOS 5D så ställer den extremt stora krav på optiken. Går inte att hänga på några billiga 2000:- gluggar (förutom kanske 50mm) och tro att det ska bli bra bilder. Fullsize-sensorn är inte nådig :)

Satsa på Nikon D200 isf. Halva priset och tätat hus. Dock inte fullformatssensor men jag skulle iaf aldrig ha råd med optik som lever upp till 5D. Jag har fram till D200 varit Canonist men nu konverterar jag till Nikonismen ;-)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag skulle hellre köpa ett begagnat D70-hus för 4-5000kr, och lägga pengarna på bra optik. Köpa d200 med den halvruttna kitoptiken är som att dricka god öl pissljummen
 
Last edited:

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Estremo skrev:
Jag tyckte det var hög tid att sätta mästerfotografen på plats och gav mig därför ut på uppdraget att knäcka bilderna. Blev rätt nöjd själv faktiskt. Hade jag bara haft samma fördelaktiga ljus som Dunderkissen tror jag absolut att mina hade blivit bättre. :gnissla

Jag behöver verkligen en kamera. Ni som kan det här, är en Canon EOS 5 något att satsa på för en nybörjare?


Jag tycker att det saknas lite skärpa... :gnissla

Digitalt skall du köra.
 

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
bakomflötet
Hoj
suzuki
Har tänkt köpa en digitalkamera för mellan 3/5000:- användningsområdet är mycket cross bilder å även som en vanlig party/semester kamera vill att den ska vara hyffsat liten så man alltid kan ha med den.
Den jag har fastnat lite för är Fujifilm finepix f10 men alla dom nya supersmala är ju fina också men jag vill ha tips från er.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top