Panos
Advrider
Ljunghusen skrev:Ni som tycker om natur(djur)foto http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=1523
shit alltså...inga dåliga bilder
Ljunghusen skrev:Ni som tycker om natur(djur)foto http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=1523
MikkE skrev:Att shoppa fotoprylar är kul!! Idag köpte jag mig ett nytt stativ och väska.
Ett Mantrotto 055 - http://www.scandinavianphoto.se/?44624
På det så har jag min 20D med batterigrepp och det juvliga Ef 70-200/4,0L USM på det.
Även väska har införskaffats. En LowePro Computrekker Aw
- http://www.scandinavianphoto.se/?45257
KetogaN skrev:Fan va du handlar!
Stativet har jag med fast med en kulled som man kan sköta med ett handgrepp. Bra köp!
Själv sålde jag mina objektiv och införskaffade ett 70-200 2,8L IS, 17-40 4L samt ett 50mm 1,8 II.
Tar lite modellbilder nu på vintern istället.
----> Mina bilder på fotosidan <----
Nu kan du inte skylla på utrustningen längre mikke.. upp till bevis i sommar..
Ha det bäst
/Karl
Ljunghusen skrev:Skitfina bilder! Handhåller du när du fotar på banan?
KetogaN skrev:Tack! och japp, handhållet is the shit
Hittade en bild i samma stuk som jag tog under en roadtrip i australien..Ljunghusen skrev:Ni som tycker om natur(djur)foto http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=1523
Gillar det redan. Kraftigt och stabilt! Vikten bekymrar jag mig inte så mkt om. Kameran väger en del med de större grejjerna på.Ljunghusen skrev:Har också det stativet(ej huvet).. Det är grymt bra!
Enda nackdelen jag ser med det (förutom att det inte är kolfiber) är att man inte kan vinkla övre pinnen
Jag fick Computrekker PLUS i julklapp av världens bästa tjej, dock var den ändå lite FÖR overkill. Bytte då till mig till den 'vanliga'.kajlyl skrev:Stativet vet jag inget om, men grattis till ett bra väskköp!! Har likadan och älskar den
Jag kommer att införskaffa kulled också, dock var den jag ville ha lite för dyr för min smak just idag. Det kommer, det kommerKetogaN skrev:Fan va du handlar!
Stativet har jag med fast med en kulled som man kan sköta med ett handgrepp. Bra köp!
Själv sålde jag mina objektiv och införskaffade ett 70-200 2,8L IS, 17-40 4L samt ett 50mm 1,8 II.
Tar lite modellbilder nu på vintern istället.
----> Mina bilder på fotosidan <----
Nu kan du inte skylla på utrustningen längre mikke.. upp till bevis i sommar..
Ha det bäst
/Karl
Ljunghusen skrev:Jävligt snygga modellbilder. Är det din egen studioutrustning?
KetogaN skrev:Tack igen!
Japp det är min ministudio här hemma bestående av en eller två 580 blixt som körts i ett paraply (triggas med speedlite sändare). Det blir ganska najs.
Men sändare har väl ni nikonister inbyggt i kameran om jag inte minns fel?
/Karl
Ljunghusen skrev:Japp
Har köpt en sb800 som jag kan köra trådlöst, men det är riktigt svårt att få till bra ljussättning. Måste köpa/bygga nåt som softar ner den lite.
Kaffebrus, sjukt konstig sida, sjukt bra priser. Har handlat därifrån en gång, gick bra.KetogaN skrev:Köp ett paraply och stativ från kaffebrus så är det fix-färdigt.
Alternativ kan du bygga en hemmagjord softbox av kartong, alufolie och vitt bakplåtspapper för att öka belysningsytan.. det funkar utmärkt! (been there done that)
MikkE skrev:Kaffebrus, sjukt konstig sida, sjukt bra priser. Har handlat därifrån en gång, gick bra.
KetogaN skrev:Köp ett paraply och stativ från kaffebrus så är det fix-färdigt.
Alternativ kan du bygga en hemmagjord softbox av kartong, alufolie och vitt bakplåtspapper för att öka belysningsytan.. det funkar utmärkt! (been there done that)
Jag tyckte det var hög tid att sätta mästerfotografen på plats och gav mig därför ut på uppdraget att knäcka bilderna. Blev rätt nöjd själv faktiskt. Hade jag bara haft samma fördelaktiga ljus som Dunderkissen tror jag absolut att mina hade blivit bättre.Thundercat skrev:Barken Viking.
Estremo skrev:Jag behöver verkligen en kamera. Ni som kan det här, är en Canon EOS 5 något att satsa på för en nybörjare?
Gissar att du tänker på 5D, det är kanske i häftigaste laget om det är första systemkameran.. men efter en eller ett par fotodagar skulle ni nog vara jävligt bra vännerEstremo skrev:Jag tyckte det var hög tid att sätta mästerfotografen på plats och gav mig därför ut på uppdraget att knäcka bilderna. Blev rätt nöjd själv faktiskt. Hade jag bara haft samma fördelaktiga ljus som Dunderkissen tror jag absolut att mina hade blivit bättre.
Jag behöver verkligen en kamera. Ni som kan det här, är en Canon EOS 5 något att satsa på för en nybörjare?
Estremo skrev:Jag tyckte det var hög tid att sätta mästerfotografen på plats och gav mig därför ut på uppdraget att knäcka bilderna. Blev rätt nöjd själv faktiskt. Hade jag bara haft samma fördelaktiga ljus som Dunderkissen tror jag absolut att mina hade blivit bättre.
Jag behöver verkligen en kamera. Ni som kan det här, är en Canon EOS 5 något att satsa på för en nybörjare?
Estremo skrev:Jag tyckte det var hög tid att sätta mästerfotografen på plats och gav mig därför ut på uppdraget att knäcka bilderna. Blev rätt nöjd själv faktiskt. Hade jag bara haft samma fördelaktiga ljus som Dunderkissen tror jag absolut att mina hade blivit bättre.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|