Diskutera Digital Fotografering här

MikkE

Guest
fan dog denna tråden nu bara för jag la upp några bilder????? :(
Hehe, ibland gör den det bara lite plötsligt. Trevligt med bilderna!
Meningen med tråden som jag sett det (o det e nog bara Mikke som jag anser har rätt att uttala sig egentligen i form av TS) är att diskutera foto, utrustning, foton osv. Att lägga upp 10 bilder för kommentarer som en del gjort tycker jag kanske inte är rätt forum, att lägga upp enstaka bilder tycker jag är helt ok såsom jag tolkat det. Om vi inte ska titta på bilder vad går tråden då ut på? Kanske Ricken kan förklara? (Eller ännu hellre Mikke som för övrigt oxå bidrar med trevliga foto då o då).
Äh, jag har iaf ingen limit på hur många bilder som läggs upp. Så länge de inte är i size 2000px bredd. 800 räcker lagom. Har man större kan man länka ist. :tummenupp

Håller med att det blev lite många bilder. ska försöka tygla mig lite i fortsättningen.
Tycker jag inte att du ska göra. Upp med bilder. :tummenupp
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Tillökning i familjen..
k3uefl.jpg
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Varit å plåtat <micke> hoj här på SH..

MVH

J
 

Bifogat

  • aminacafe-0887_800px_tagged.jpg
    aminacafe-0887_800px_tagged.jpg
    79.6 KB · Visningar: 121

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
ЯK;4496792 skrev:
Hur känsliga är systemkameror för vibrationer och liknande?

Tänkte nämligen på denna tråd då:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=216045

Man känner sig ju måttligt sugen på att slänga på sin fina systemis/videokamera med risk för att den skakar sönder.
Jag har också funderat på det där.

FotoMicke verkar ju iaf leka en del med sina kameror och diverse klämmor på olika tvåhjulingar.

[YOUTUBE-ID]EPpk2vvJ2B8[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]tUA_Mj-gH0Q[/YOUTUBE-ID]

Det finns även några filmer där han är ute och kör med kameror på sin guldvinge.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Det verkar inte vara någon fara. Jag har kört med kamera på "rigg", alltså en lång arm som går ut under bilen, inga problem, rätt vanligt att man gör så med...

Kör på bara ;)

MVH

J

Jag har också funderat på det där.

FotoMicke verkar ju iaf leka en del med sina kameror och diverse klämmor på olika tvåhjulingar.

[YOUTUBE-ID]EPpk2vvJ2B8[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]tUA_Mj-gH0Q[/YOUTUBE-ID]

Det finns även några filmer där han är ute och kör med kameror på sin guldvinge.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det verkar inte vara någon fara. Jag har kört med kamera på "rigg", alltså en lång arm som går ut under bilen, inga problem, rätt vanligt att man gör så med...

Kör på bara ;)
Då kan man iaf börja leka lite med sin gamla 350D, kitobjektivet och fjärrutlösaren utan att vara allt för orolig då. Någon av farsans firmas hojar som är nedlusade med skyddsbågar borde ju vara perfekt att klämma fast grejerna på. :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jahapp...dax igen!
Snyggt som alltid. :tummenupp

Två små frågor bara: Hur många bilder på droppar har det blivit totalt vid det här laget? Och hur många misslyckade bilder går det på varje lyckad bild?
 

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Där vägen slutar efter avfart 8
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
ser att fotomicke har samma snabbfäste som jag på sin 700, problemet jag har är att min ena snabbplatta inte vill hålla fast kameran ordentligt utan kameran glider när jag har den vertikalt, oavsett hur hårt jag spänner. hans 700 borde vara likvärdig med min 5d2 med batterigrepp och objektiv i vikt.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
ser att fotomicke har samma snabbfäste som jag på sin 700, problemet jag har är att min ena snabbplatta inte vill hålla fast kameran ordentligt utan kameran glider när jag har den vertikalt, oavsett hur hårt jag spänner. hans 700 borde vara likvärdig med min 5d2 med batterigrepp och objektiv i vikt.
Nu ser jag inte riktigt vilken snabbplatta han har. En med gummi på eller? Kan det vara att gummit blivit gammalt och torrt och inte ger det grepp som den borde?

Har den kork så byt ut korken mot gummi.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
ja han har en med gummi på.
kan vara så men plattan är inte mer än nått år gammalt såd et borde ju hålla lite till tycker man
Det beror på hur länge den har legat och möglat på affärens lager då. :brynad

Jag har också Manfrotto snabbplatta med gummi på. Kan testa hur den funkar i vertikalläge med mitt 70-200/2,8 och batterigrepp på kameran eller något, det blir ju en del vikt.

(har inte lagt märke till några problem med det än iaf)


Är det förresten någon här som ska gå på fotomässan i Stockholm om ett par veckor?
Jag hade tänkt åka dit. Men för en gångs skull så har jag häcken full med jobb de närmaste veckorna. Känner dessutom en handfull andra som ska dit. Men men, man kan inte bara ha roligt jämt, ibland måste man jobba lite också.
 

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Där vägen slutar efter avfart 8
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
min 5d2 med batterigrepp och 24-70/2,8 landar på 2,3kg vill jag minnas. Som du skriver kan den vara torkad så ska inhandla mig en ny platta med nytt gummi på så ska vi se om den hjälper, inte direkt mycket pengar en sådan platta kostar.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
min 5d2 med batterigrepp och 24-70/2,8 landar på 2,3kg vill jag minnas. Som du skriver kan den vara torkad så ska inhandla mig en ny platta med nytt gummi på så ska vi se om den hjälper, inte direkt mycket pengar en sådan platta kostar.
Och det kan alltid vara bra att ha en i reserv. :tummenupp
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Snyggt som alltid. :tummenupp

Två små frågor bara: Hur många bilder på droppar har det blivit totalt vid det här laget? Och hur många misslyckade bilder går det på varje lyckad bild?

Mååånga...:gnissla
I början blev det en träff per 50 bilder men nu i går satte jag fem på raken. :) Övning har gett en färdighet att fixa många klockrena bilder med få antal exponeringar.

Nu ska det bara tas till nästa nivå och göra the no 1 pics av dem. :hihi
Vilket gör att olika vätskor, tillsatser, färger och ljus ska provas. Har ett gäng kontakter på Flickr som jag får dåkktet med inspiration ifrån.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top