Diskutera Digital Fotografering här

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Trots att du fortfarande lever i vanföreställningens värld så får man gratulera :D Du får kasta upp lite bilder från den sen :)

Oki... slänger upp ett par som jag skjutit från höften bah.

Det är nya Kungen av Bulten - RoLL JR, fotad med ISO 3200. Ni hörde rätt _3200_ utan blixt! Och resultatet e ju bara wündterbaar! I love Nikon and Nikon loves me!

Bifogat

• Till Henrik.jpg
    Till Henrik.jpg
    74.8 KB · Visningar: 93
  • Till Henrik2.jpg
    Till Henrik2.jpg
    88.2 KB · Visningar: 84

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Najs..Hittade du nån prissänkt 700:a ? . Eller tjaCka du ändå.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Najs..Hittade du nån prissänkt 700:a ? . Eller tjaCka du ändå.

Prissänkningen blev inte den jag hade hoppats på, men en femhunka iaf så jag slog till på det.

Nu vill jag ha ett 28 mm fast sen e jag nöjd.

Det såg jävlar mig bra ut i ISO 3200. Imponerad!

Jag e nöjd.... :) Bilderna är grymt incroppade oxå.... vilket resulterar i att man ser fler brister.

Jag tycker nästan att det e magiskt att man kan fota med ett så bra resultat i så dåligt ljus. :)

D80 -> D300 va en grym förbättring tyckte jag..... det här hoppet upp är lika stort.

Man ber att få gratulera. Nöjd? Tagit några bilder än?

Missade ditt inlägg.... jag e supenöjd! Har inte fotat jättemycket än... 50-talet testbilder typ..... Det e en grym kamera, trots att det är 2 år gammal teknik.

Undra vad Nikon släpper som efterföljare till 700'an? Hur mycket bättre kan det bli...? Hur mycket bättre behöver det egentligen bli?

Last edited:

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Blev ännu lite digital idag, landade en EOS 550D så nu får man väl se om man kan få några schysta bilder med den här

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Undra vad Nikon släpper som efterföljare till 700'an? Hur mycket bättre kan det bli...? Hur mycket bättre behöver det egentligen bli?
En med filmfunktion och högre upplösning som klarar ännu högre ISO-tal?

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
En med filmfunktion och högre upplösning som klarar ännu högre ISO-tal?

Om filmfunktion fanns så visst... det kanske kan va bra. Men det är inget jag bryr mig om när jag letar stillbildskamera. Jag vill framkalla foton och ha synliga. Ännu högre ISO är alltid välkommet. Men högre upplösning skiter jag i.

D700 e ultimat enligt mig. Jag tycker den utklassar D3 tack vare sitt smidigare format och lägre vikt. D700 + 50 mm e gjuten på axeln när man går med barnvagnen.

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
R1
Prissänkningen blev inte den jag hade hoppats på, men en femhunka iaf så jag slog till på det.

Nu vill jag ha ett 28 mm fast sen e jag nöjd.

Jag e nöjd.... :) Bilderna är grymt incroppade oxå.... vilket resulterar i att man ser fler brister.

Jag tycker nästan att det e magiskt att man kan fota med ett så bra resultat i så dåligt ljus. :)

D80 -> D300 va en grym förbättring tyckte jag..... det här hoppet upp är lika stort.

Missade ditt inlägg.... jag e supenöjd! Har inte fotat jättemycket än... 50-talet testbilder typ..... Det e en grym kamera, trots att det är 2 år gammal teknik.

Grattis!

Jag har en 700a också och är lika imponerad som du verkar.
Vänta tills du provat fast 105mm.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Idag hade jag en medarbetare i trädgården som tog sig an uppgiften med kraft och energi!

Nikon D3 ,Nikkor 105mm f/2.8G ED-IF AF-S VR Micro 1/80s f/10.0 at 105.0mm iso200
Klicka gärna för lite större storlek

Jag har använt två exponeringar ett par tre justeringslager tillsammans med lagermasker för att få till det ni ser ovanför!

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Andra bilden med min nyinköpta reverseringsring till ett Nikkor 50mm 1:1.8 D. Mycket imponerad av vad man kan göra med en så "enkel/billig" fattigmans-makro. Kan klart rekomendera det.
(Stor bild här http://farm5.static.flickr.com/4033/4510680782_ab1af3815c_b.jpg )

4510680782_ab1af3815c.jpg

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Måste bara posta länken här, riktigt grymma bilder!
Lite risky kanske att dra fram kameran och hålla den med vänstran, när han kör:gnissla
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=536451

Skapliga bilder ja, känns som det var lite för kurvigt för att fota handhållet där. :)

Jag är sugen som fan på ett Sigma AF 17-50/2,8 EX DC OS HSM nu. Nån som vet när det kommer börja säljas? Mailade med Scandinavian Photo som lagt upp den på sin sida utan nån mer info. Svaret därifrån blev:

"Varan är inte prissatt ännu och vi har för närvarande inte något datum för leverans."

:mad:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...