Diskutera Digital Fotografering här

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det lönar sig att bli förbannad ibland.
Jag komponerade ett e-mail åt FB för polaren vars utrustning blev stulen.
Nu hände det grejer, han får ut knappt 22kkr i alla fall.
Skönt det, dessutom bevis på att man inte ska ge upp efter FB:s första gnidiga försök att komma undan.
Det är ju bra, men en självrisk på 14k?
Jag skulle överklaga igen.
Han har ju inte myglat på någe vis utan vill bara ha ut det som hans försäkring ska täcka. Det kan bara bli bättre.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Självrisken var på 1500:-
Som jag förstått har de skrivit ned priserna pga ålder osv, vilket jag antar att alla FB gör.
Jag kanske var otydlig tidigare, den summa jag nämnde var det totala inköpspriset, och det var ju ett tag sen han köpte grejorna.
Huset och ett av objektiven tycks han dessutom fått mer (!?) för än han betalade...:va
Nåja, han är glad över att få något, med tanke på deras första beslut.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det lönar sig att bli förbannad ibland.
Jag komponerade ett e-mail åt FB för polaren vars utrustning blev stulen.
Nu hände det grejer, han får ut knappt 22kkr i alla fall.
Skönt det, dessutom bevis på att man inte ska ge upp efter FB:s första gnidiga försök att komma undan.

Jupp mitt FB värderade mitt förra 70-200 f4/L som jag köpte beg för ca 4600 till 2900:- :huvet

Blev förbannad att de ville ha kvitto på allt nytt jag skulle köpa, jag sade hur fan ska jag hinna köpa alla dessa saker hur ni värderar de saker som inte ens kostar så på blocket om det skulle vara tillverkat 2006. Nu är jag nöjd med mitt FB så det löste sig på ett smidigt sätt men ändå är det surt att hålla på att samla ihop alla kvitton mm när man blir av med saker.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Självrisken var på 1500:-
Som jag förstått har de skrivit ned priserna pga ålder osv, vilket jag antar att alla FB gör.
Jag kanske var otydlig tidigare, den summa jag nämnde var det totala inköpspriset, och det var ju ett tag sen han köpte grejorna.
Huset och ett av objektiven tycks han dessutom fått mer (!?) för än han betalade...:va
Nåja, han är glad över att få något, med tanke på deras första beslut.
Nästan 2/3 av nypriset är inte illa på begagnad elektronik. Skönt att höra att han iaf får ut något. :tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Idag ska jag slå till, det blir ett 550 hus.
Jag har kollat på prisjakt och nån fototidning för lägsta pris och hittat den för 6870:- inkl frakt från Hegethorns och Fotokungen.
Dock har dom slut på lager just nu och då blir det ClickOK för 6878:-
Är detta rekommendabla handlare?
Finns det chans att huset finns billigare utanför dessa söktjänster?

Japanfoto nere på stan har den för 6990:-
kanske ska man ta kryckorna ner och skampruta..

6100:- ifrån tyskland, gäller garantin då, utan gnäll?

EDIT

mindre viktigt om inget vet om ett kanonerbjudande, nästa inlägg om kort är mer avgörande nu.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
SanDisk Video HD SDHC 8GB
Lämpligt att börja med?
film tycks det ju klara med fixar det 3,7 bps i raw?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=271717

Ta gärna ett snabbare minne.
Ju snabbare ju bättre o värt varenda krona.
Vet ej kvalién på din filmning men jag kör ett CF på 60mb/s
Men ditt SD bör du bog ha en 30m/s på iaf minst.
Gäller för serie tagningar annars hänger inte kortet med helt enkelt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=447201 det körde jag på i min 1000d samt i 450d. Vet ej hur det fungerar med filmning.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ta gärna ett snabbare minne.
Ju snabbare ju bättre o värt varenda krona.
Vet ej kvalién på din filmning men jag kör ett CF på 60mb/s
Men ditt SD bör du bog ha en 30m/s på iaf minst.
Gäller för serie tagningar annars hänger inte kortet med helt enkelt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=447201 det körde jag på i min 1000d samt i 450d. Vet ej hur det fungerar med filmning.

den filmar i 1080 i 30fps eller 720 i 60fps.
och fotar i 3.7 fps , 34st JPEG eller 6 RAW i följd.
den filmar max 30min och 4gb.
om det ger mer på hand hur snabbt kort som behövs?

112:- mer för att få handla den över disk istället för en nätbutik?
Jag hade inte ens funderat på att pruta... :)
:)
nej jag insåg det, det blir nere på butiken, klart smidigare om nått skulle krångla, dom hade ett gäng hemma och köper man av en person, alltid bra.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
F*n vad nöjd jag är med min Canon 7D & med ett Canon 70-200 f4/L
Tror banne mig att detta är den bästa bilden jag har tagit sen jag började fota & ändå har jag förminskat den duktigt, fast Micke1 på bulten ligger god tvåa.:)

2h5plr4.jpg

• Gilla
Reaktioner: R2

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
den filmar i 1080 i 30fps eller 720 i 60fps.
och fotar i 3.7 fps , 34st JPEG eller 6 RAW i följd.
den filmar max 30min och 4gb.
om det ger mer på hand hur snabbt kort som behövs?

:)
nej jag insåg det, det blir nere på butiken, klart smidigare om nått skulle krångla, dom hade ett gäng hemma och köper man av en person, alltid bra.

Kameran tar ju3.7 kort i sekunden ett kort ligger på 9meg i jpg.
Kör minst 30m/s

Tror banne mig att detta är den bästa bilden jag har tagit sen jag började fota & ändå har jag förminskat den duktigt, fast Micke1 på bulten ligger god tvåa.:)

Smutt

Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride

2h5plr4.jpg

Så jäkla sant :tummenupp:tummenupp , mycket fin. Var är det ifrån?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tackar så mkt Linden & Lasse. Jo det är taget igår på Supermoto tävlingen i Eskilstuna.:)

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Förlåt om jag tjatar vidare om mina konvertrar men provkörde lasses soligor 1,4x och skärpan hade jag inget att klaga på. Dock var det precis som Lasse sa, AF:en är obrukbar eftersom den jagar, både på mitt Sigma 70-200 och 150 EX. (båda med inbyggd af-motor).

Så, någon som har erfarenhet av soligor och fungerande AF på ovanstående objektiv?

Måste få tag på nått som förlänger brännvidden, räcker nog inte med 1.4x heller ;(

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Förlåt om jag tjatar vidare om mina konvertrar men provkörde lasses soligor 1,4x och skärpan hade jag inget att klaga på. Dock var det precis som Lasse sa, AF:en är obrukbar eftersom den jagar, både på mitt Sigma 70-200 och 150 EX. (båda med inbyggd af-motor).

Så, någon som har erfarenhet av soligor och fungerande AF på ovanstående objektiv?

Måste få tag på nått som förlänger brännvidden, räcker nog inte med 1.4x heller ;(

Jag kör mitt sigma 70-200 med 1.4TC och 2TC, båda soligor.
Upplever inte den alls som obrukbar.

Att den jagar MER än utan TC kan jag möjligen köpa. Men beror inte det bara på att AF får mindre ljus?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Jag kör mitt sigma 70-200 med 1.4TC och 2TC, båda soligor.
Upplever inte den alls som obrukbar.

Att den jagar MER än utan TC kan jag möjligen köpa. Men beror inte det bara på att AF får mindre ljus?

Hmm, jag vet inte. Men den jagar nått hejdlöst. Helt obrukbar i fokusläge C. Men om inte du upplever det så kanske det är något fel på detta ex då. Skulle du säga att 2x-varianten funkar att fota motorsport med, hänger den med?

Grymt fin bild. Verkligen bra fångad (200mm, 1/260 eller nått?). Får kontra med Sigmas motsvarighet då. Inte alls lika trevlig bakgrund tyvärr, helt omöjligt på GR =/. Men skärpan på gluggen är verkligen bra.

2.jpg

Last edited:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Hmm, jag vet inte. Men den jagar nått hejdlöst. Helt obrukbar i fokusläge C. Men om inte du upplever det så kanske det är något fel på detta ex då. Skulle du säga att 2x-varianten funkar att fota motorsport med, hänger den med?

2TC har jag aldrig testat med motorsport så det vågar jag inte svara på, tyvärr.

Sen funderade jag lite på om det kan ha med husen att göra?
Jag har bara testat kombinationen med min 50D så det är helt utifrån det jag skriver. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati