Diskutera Digital Fotografering här

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
När det gäller 70-200 tycker jag (förstås) att Canons är närmast oöverträffbara.
Både fyran och tvåkommaåttan.
Precis som Esquire säger har Sigma bättre AF än Tamron, men T är avsevärt bättre än S när det gäller bildkvalitet.
Tycker du ska testa alla innan du bestämmer dig.
Mediamarkt brukar vara generösa när det gäller att testa grejer.
Haha MM e jag typ utkastad ifrån efter min test runda.
Och vilka killar o tjejer det jobbar där.
Haha inte bra när en kund kommer in o har föresläsning om foto.
Jag han kära ned mig i ett tokina 16-50 2.8 det var inte o leka med gällande skärpa snabb AF med.
Men lutar åt det blir ett 4L om de dumma rackarna vill sälja ett beggat under inköps pris dvs.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Haha MM e jag typ utkastad ifrån efter min test runda.
Och vilka killar o tjejer det jobbar där.
Haha inte bra när en kund kommer in o har föresläsning om foto.
Jag han kära ned mig i ett tokina 16-50 2.8 det var inte o leka med gällande skärpa snabb AF med.
Men lutar åt det blir ett 4L om de dumma rackarna vill sälja ett beggat under inköps pris dvs.

Men ligger de verkligen under fotokungens & kungsholmsfoto som säljer 70-200 f4/l för 5995:-

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
När det gäller 70-200 tycker jag (förstås) att Canons är närmast oöverträffbara.
Både fyran och tvåkommaåttan.
Precis som Esquire säger har Sigma bättre AF än Tamron, men T är avsevärt bättre än S när det gäller bildkvalitet.
Tycker du ska testa alla innan du bestämmer dig.
Mediamarkt brukar vara generösa när det gäller att testa grejer.

Avsevärt bättre? Nikons är möjligtvis avsevärt bättre än Sigmas. Tamrons är snarare marginellt bättre.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För dom är så bra ?
Jo, det är de ju såklart. En handlare som jag mailade till hade ca 25st som hade beställt och satt och väntade på sina.

De måste ju iaf vara bra mycket bättre än Nikon D700. Den finns ju i lager nästan överallt. :tungan

Det verkar ha löst sig iaf. En handlare som jag inte köpt något av tidigare kunde plocka ett kamerahus ur ett kit. Nu blir det ett par dagar av nervös väntan. Eller med min tur så fastnar väl paketet i Ånge över helgen så att jag inte har det förens tidigast på måndag. :gnissla

Någon som hört när nästa Nikon kamera kommer ? efterföljare/ersättare till D90 ??
Nope. Inte jag iaf. Har du kollat på t.ex. http://nikonrumors.com/ ?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Vi hade en helt suverän kväll med Styrfart. Underbara människor!
hojfoto.jpg

Last edited:

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ok, tack, då avvaktar jag med inköp till hösten :tummenupp
Det är ju bara en gissning. Eventuella nyheter kan ju komma både tidigare och senare.

D90 presenterades den 27 augusti 2008. D80 den nionde augusti 2006. D300S den 30 juli 2009. D300 den 23 augusti 2007. D3 den 23 augusti 2007. D3S den 14 oktober 2009. Det har sett liknande ut för Canon. Sedan har kamerorna börjat säljas ett par månader efter den officiella presentationen.

Nu har paketet kommit! :banana
Jag blev iofs lite orolig när jag hämtade ut lådan... :gnissla
boxen.jpg

Men det var rätt innehåll som tur var.
kameran.jpg

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Är den ett komplement till d7an du har?
Canon anger siffrorna före D nu för tiden (men de har haft bland annat D30 och D60 också). Alltså heter Canons kamera 7D. Hade kameran hetat D7 så hade den varit från det där andra märket. Det där smutsiga...

Och nej, den är inte ett komplement. Jag sålde min 7D och köpte den här istället.

Hur man skrämmer slag på Canonister :gnissla Den där lär du garanterat bli nöjd med iaf! :tummenupp Vi väntar med spänning på lite exempelbilder ;)
Har bara hunnit klämma lite på den än och ta några testbilder. Det tar ju ett tag att ladda batteri, uppdatera firmware och anpassa inställningar och sånt. Men av testbilderna ser det lovande ut iaf.

Jag är nästan förvånad över skärpan den ger ihop med mitt EF 50/1,8 redan vid f/1,8. Har inte testat det objektivet med någon annan kamera så jag hade nästan väntat mig att det skulle vara mjukare än vad det var tills man bländat ner det några steg.

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
Canon anger siffrorna före D nu för tiden (men de har haft bland annat D30 och D60 också). Alltså heter Canons kamera 7D. Hade kameran hetat D7 så hade den varit från det där andra märket. Det där smutsiga...

Och nej, den är inte ett komplement. Jag sålde min 7D och köpte den här istället.

Har bara hunnit klämma lite på den än och ta några testbilder. Det tar ju ett tag att ladda batteri, uppdatera firmware och anpassa inställningar och sånt. Men av testbilderna ser det lovande ut iaf.

Jag är nästan förvånad över skärpan den ger ihop med mitt EF 50/1,8 redan vid f/1,8. Har inte testat det objektivet med någon annan kamera så jag hade nästan väntat mig att det skulle vara mjukare än vad det var tills man bländat ner det några steg.

jaja messersmitter du fattade ju vad jag menade:)

50/1,8 tar ruskigt bra bilder på 5Dn, några av mina skarpaste bilder e just tagna med den kombon

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Lämnade in min 7D & mitt 70-200 f4/L in till Intervision om de kan skärpa upp den lite. Det skulle ta 2v så vi får se vad de hittar på. Nämnde om blixtstyrningen men han som tog emot den höll bara på med Sony så får kolla med detta med dem när jag ska hämta den. Jag använder inte den så mkt så tar det efter sommaren istället.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati