ja roliga händelser men så värst bra tekniskt, nja?
snyggt.Tänkte dela med mig av lite f/1.2 med er i vintermörkret
(Fick låna en Canon 85mm f/1.2 för en stund. Helt underbar...)
Tänkte dela med mig av lite f/1.2 med er i vintermörkret
(Fick låna en Canon 85mm f/1.2 för en stund. Helt underbar...)
Prenumeration på Fotosidan Magasin kanske? http://www.fotosidan.se/magasin/prenumerera/ Annars är det svårt när man inte vet vad hon fotar eller vad hon redan har för prylarJulklappstips sökes.
Vad köper man till en fotointresserad 22-åring?
Tjejen vill hitta något till lillesyrran sin och frågade vilken fototidning som var bäst. Vilken fototidning är bäst för en relativt ung tjej som är glad fotoamatör och har foto som ett i en hyffsad rad med intressen. Hon är alltså ingen "nörd" eller expert så artiklar o.s.v. bör inte vara för tekniska eller insnöade...
Övriga fotorelaterade julklappstips är givetvis välkomna de med. Ingen stor budget dock så runt 500:ingen är väl ungefär en bra riktlinje..
Prenumeration på Fotosidan Magasin kanske? http://www.fotosidan.se/magasin/prenumerera/ Annars är det svårt när man inte vet vad hon fotar eller vad hon redan har för prylar
Den här tråden om årets snyggaste RR hoj gav mig idén att vi kanske skulle ha en fototävling av nått slag, "årets sporthojs bild".
fler som tycker det vore kul?
jesseboy: Tack NG-klass är det inte dock...
R2: Jag ser det såhär: Du kan antingen ha en fin kamera att titta på i hyllan eller fina bilder att minnas en semester med. Jag har släpat med min fjuttiga 400D överallt, på stränder, ute på landet i Laos bak på moppen på urusel grusväg, i (lätt) regn osv osv och den funkar fortfarande perfekt. Den har lite märken och det är massa damm på sensorn men det spelar ingen roll för mig. Det är som att ha en skrapad knäpuck
En fråga (inte riktat bara till Ringo alltså) ska man ta med sin kamera på Thailandssemester?
gör man det inte så missar man en del fina bilder, men slipper bry sig om en värdefull och omtålig ägodel.
och tar man med den så får man ut mer av resan men ligger på stranden och tänker på om nån bryter bugalowen, och svär över ett gruskorn som sabbar sommerns banfoto, hm..
En fråga (inte riktat bara till Ringo alltså) ska man ta med sin kamera på Thailandssemester?
Härlig inställning.
Många har halvmiljonkamerautrustningar i mitt gebiet, men inte fan blir de bättre för det. Jo, iofs blir faktiskt vissa ganska bra...
Men de tillhör fåtalet.
Och oftast beror det inte på den som styr.
Så kör hårt, jag har skit men försöker leverera om det verkar nödvändigt. (verkar som jag får lite schiiit nu)
I min utbildning var förstås en chey som ba hade en kompaktskitkamera den (i mina ögon) den klart bästa.
Så fimpa märkesbögeriet, har man det så har man det.
Nån som vill skapa "Årets RR-bild"-tråden?
Jag har bara 2 bidrag o det lär knappast bli fler iår...så det är snabbt avklarat
Är väl till viss del sant...men snöar man in på action-foto på tex RR eller natur/fågelfoto så gäller det inte riktigt längre...
Coola bilder Lite större skärpedjup på nedre vänstra bilden kanske inte hade skadat iofs Har ni lite att göra på jobbet såhär veckan före jul?Macrolek på en hydraulverkstad.
Jag tycker det är en bra ide. Jag har inte fotat speciellt mycket i sommar men jag kikar gärna på era bilder.
Då blir det till att scanna igenom årets bilder då...ojojoj
Men vi kan väl ändra från "årets sporthojbild" till "årets hojbild".
Alltså valfri hojbild. ?
Lägg gärna till vad som motiverar ditt val av bild, samt exif, omständigheter mm.
Bra ide!
Vore kul att få se bra bilder från året samlade i en tråd om inte annat.
Nån som vill skapa "Årets RR-bild"-tråden?
Jag har bara 2 bidrag o det lär knappast bli fler iår...så det är snabbt avklarat
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|