Thundercat
Ringmärkt
Hur gör ni när ni förminskar bilder för att de inte skall tappa i kvalitet?
Thundercat skrev:Hur gör ni när ni förminskar bilder för att de inte skall tappa i kvalitet?
Thundercat skrev:Hur gör ni när ni förminskar bilder för att de inte skall tappa i kvalitet?
twinner skrev:PS såklart?
/Ändra storlek
MikkE skrev:Tror att jag har fått hem min CF-kortläsare nu, hoppas på det, kommer att lägga ut några bilder som jag fotat för en liten tid sedan. (måtte de var bra också!).
Åskkatten: Najsig bild.. lite mystik i den.
Använder scriptfunktionen i CS2. Arkiv -> scripts -> image processor.Thundercat skrev:Hur gör ni när ni förminskar bilder för att de inte skall tappa i kvalitet?
Ljunghusen skrev:Använder scriptfunktionen i CS2. Arkiv -> scripts -> image processor.
Markerar hela mappen som ska förminskas. Väljer storlek (640x640)och kvalitet(9) och trycker på den magiska knappen. = runt 100kbs för bra kvalitet
Så jeffla typiskt!! Nu står det att 'varan är beställd från leverantör'. MOTHER OF GOD!! Sur som stryk blir jag nutwinner skrev:Upp med dom då!!!Börjar bli jävligt förbannad
MikkE skrev:Tror att jag har fått hem min CF-kortläsare nu, hoppas på det, kommer att lägga ut några bilder som jag fotat för en liten tid sedan. (måtte de var bra också!).
Åskkatten: Najsig bild.. lite mystik i den.
Jepp jepp, dock komer jag att få ONT om tid att handla en sån. Jobbade till 22 idag, jobbar till 22 imorrn, skulle i såna fall vara på fredag i en liten lucka. För sedan ska jag åka med tåget ner till gbg.Blue skrev:Sånna säljs ju på vilket gubbdagis som helst (klas i sjön, Kjellco m.fl) behöver man väl inte beställa bara att handla på stan!
MikkE skrev:Så jeffla typiskt!! Nu står det att 'varan är beställd från leverantör'. MOTHER OF GOD!! Sur som stryk blir jag nu
MikkE skrev:Jepp jepp, dock komer jag att få ONT om tid att handla en sån. Jobbade till 22 idag, jobbar till 22 imorrn, skulle i såna fall vara på fredag i en liten lucka. För sedan ska jag åka med tåget ner till gbg.
Blue skrev:Nikon kamerorna kan man ändra usb inställningen på kolla om du har mer än ett alt. på din kanon
Så enkelt.. men åh.. dock har jag inte med mig kabeln. Sitter på jobbet med min dator, kommer ändå bli till att köpa en minneskortläsare, kan alltid vara kul att ha.Micke O skrev:Har för mig att alternativen heter PTP och Normal eller nått sånt på Canon. PTP tror jag den ska stå på om man har XP och vill att den ska starta guiden.
MikkE skrev:Så enkelt.. men åh.. dock har jag inte med mig kabeln. Sitter på jobbet med min dator, kommer ändå bli till att köpa en minneskortläsare, kan alltid vara kul att ha.
Blue skrev:Det brukar var stört omöjligt att få några bra foton på mc och bil mässor för allt folk som springer ivägen.
Det var därför jag undrade var Mikke skulle ställa upp sitt stativ, ska bli skoj att höra hur det gick!
twinner skrev:Var det bara jag som gav upp fotandet på mässan? Stuntshowen var ju omöljig att fota pg.a allt folk samt stängsel Även hojarna var omöjliga att fota för att det satt 70 st fjortisar och torrgasade på dom.
Ska satsa på en skaplig blixt för det är ett måste i skumma miljöer:=)
28-75mm är lite pissigt också.
Ficka iaf en bild på Troy.Anden är en bonusbild
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar