Diskutera Digital Fotografering här

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Thundercat skrev:
Hur gör ni när ni förminskar bilder för att de inte skall tappa i kvalitet? :va

jag har ett program som jag fick med kameran ''Digital Photo Professional''
och det fungerar kalasklockrent :tummenupp
har även ArcSoft PhotoStudio 5.5 men jag tycker att det förstnämnda
som jag använder fungerar mycket bättre
 

MikkE

Guest
Tror att jag har fått hem min CF-kortläsare nu, hoppas på det, kommer att lägga ut några bilder som jag fotat för en liten tid sedan. (måtte de var bra också!).

Åskkatten: Najsig bild.. lite mystik i den.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
MikkE skrev:
Tror att jag har fått hem min CF-kortläsare nu, hoppas på det, kommer att lägga ut några bilder som jag fotat för en liten tid sedan. (måtte de var bra också!).

Åskkatten: Najsig bild.. lite mystik i den.

Upp med dom då!!!Börjar bli jävligt förbannad :mad: :mad:
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Thundercat skrev:
Hur gör ni när ni förminskar bilder för att de inte skall tappa i kvalitet? :va
Använder scriptfunktionen i CS2. Arkiv -> scripts -> image processor.

Markerar hela mappen som ska förminskas. Väljer storlek (640x640)och kvalitet(9) och trycker på den magiska knappen. = runt 100kbs för bra kvalitet
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Ljunghusen skrev:
Använder scriptfunktionen i CS2. Arkiv -> scripts -> image processor.

Markerar hela mappen som ska förminskas. Väljer storlek (640x640)och kvalitet(9) och trycker på den magiska knappen. = runt 100kbs för bra kvalitet

Kanon, skall testa det. Innan har jag använt mig av irfanview.
 

MikkE

Guest
twinner skrev:
Upp med dom då!!!Börjar bli jävligt förbannad :mad: :mad:
Så jeffla typiskt!! Nu står det att 'varan är beställd från leverantör'. MOTHER OF GOD!! Sur som stryk blir jag nu :4skrika :mad:
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
MikkE skrev:
Tror att jag har fått hem min CF-kortläsare nu, hoppas på det, kommer att lägga ut några bilder som jag fotat för en liten tid sedan. (måtte de var bra också!).

Åskkatten: Najsig bild.. lite mystik i den.

Sånna säljs ju på vilket gubbdagis som helst (klas i sjön, Kjellco m.fl) behöver man väl inte beställa bara att handla på stan!
 

MikkE

Guest
Blue skrev:
Sånna säljs ju på vilket gubbdagis som helst (klas i sjön, Kjellco m.fl) behöver man väl inte beställa bara att handla på stan!
Jepp jepp, dock komer jag att få ONT om tid att handla en sån. Jobbade till 22 idag, jobbar till 22 imorrn, skulle i såna fall vara på fredag i en liten lucka. För sedan ska jag åka med tåget ner till gbg.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
MikkE skrev:
Så jeffla typiskt!! Nu står det att 'varan är beställd från leverantör'. MOTHER OF GOD!! Sur som stryk blir jag nu :4skrika :mad:


Alltså,det måste ju gå att hitta kameran med XP? Allt jag stoppar in hittar det.Fick du inga drivisar med? finns att ladda ner annars i guess.
Jag är iaf i Jönköping nu:=) I morgon bär det av till Götet,och på lördag ska vi slåss på mässan:=)

Nu har man även ett monstativ,stepring 76-77mm och ett 77 mm Cirk Pol-filter :gnissla :banana
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
MikkE skrev:
Jepp jepp, dock komer jag att få ONT om tid att handla en sån. Jobbade till 22 idag, jobbar till 22 imorrn, skulle i såna fall vara på fredag i en liten lucka. För sedan ska jag åka med tåget ner till gbg.

Nikon kamerorna kan man ändra usb inställningen på kolla om du har mer än ett alt. på din kanon
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
jag har en Canon EOS D30 som ligger utan tillbehör.
Vad kan man få för en sån om man säljer den :va
 

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Blue skrev:
Nikon kamerorna kan man ändra usb inställningen på kolla om du har mer än ett alt. på din kanon

Har för mig att alternativen heter PTP och Normal eller nått sånt på Canon. PTP tror jag den ska stå på om man har XP och vill att den ska starta guiden.
 

MikkE

Guest
Micke O skrev:
Har för mig att alternativen heter PTP och Normal eller nått sånt på Canon. PTP tror jag den ska stå på om man har XP och vill att den ska starta guiden.
Så enkelt.. men åh.. dock har jag inte med mig kabeln. Sitter på jobbet med min dator, kommer ändå bli till att köpa en minneskortläsare, kan alltid vara kul att ha.
 

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
MikkE skrev:
Så enkelt.. men åh.. dock har jag inte med mig kabeln. Sitter på jobbet med min dator, kommer ändå bli till att köpa en minneskortläsare, kan alltid vara kul att ha.

Min 300D funkar iaf med vilken USB-kabel som helst sålänge den har rätt kontakter i ändarna. Tänkte ifall du har någon annan kabel med mini-USB i ena ändan på jobbet. Minneskortläsare är att föredra, dom är duktigt snabba också samtidigt som man slipper tömma kamerans batterier. Har man flera kort är det ju lite smidigare med läsare också. Kan rekommendera den här:

http://sandisk.com/Products/Item(1145)-SDDR-89-SanDisk_ImageMate_12in1_ReaderWriter.aspx
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Var det bara jag som gav upp fotandet på mässan? Stuntshowen var ju omöljig att fota pg.a allt folk samt stängsel:( Även hojarna var omöjliga att fota för att det satt 70 st fjortisar och torrgasade på dom.
Ska satsa på en skaplig blixt för det är ett måste i skumma miljöer:=)
28-75mm är lite pissigt också.
Ficka iaf en bild på Troy.Anden är en bonusbild :rolleyes:
Troy.jpg

Yamma.jpg

And%201.jpg
 
Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Det brukar var stört omöjligt att få några bra foton på mc och bil mässor för allt folk som springer ivägen.
Det var därför jag undrade var Mikke skulle ställa upp sitt stativ, ska bli skoj att höra hur det gick!
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Blue skrev:
Det brukar var stört omöjligt att få några bra foton på mc och bil mässor för allt folk som springer ivägen.
Det var därför jag undrade var Mikke skulle ställa upp sitt stativ, ska bli skoj att höra hur det gick!


:hihi :hihi Med lite tur och en kopiös mängd tålamod så går det:=)
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
twinner skrev:
Var det bara jag som gav upp fotandet på mässan? Stuntshowen var ju omöljig att fota pg.a allt folk samt stängsel:( Även hojarna var omöjliga att fota för att det satt 70 st fjortisar och torrgasade på dom.
Ska satsa på en skaplig blixt för det är ett måste i skumma miljöer:=)
28-75mm är lite pissigt också.
Ficka iaf en bild på Troy.Anden är en bonusbild :rolleyes:

Mikke lyckades ta fina bilder. :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top