Diskutera Digital Fotografering här

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
WestW skrev:
Det är jobbigt att vara jobbig, så när man får vila gäller det att vila ordentligt.

Fint:) Men borde du inte tänka på att fixa en ordentlig säng? du kommer få ont i ryggen av den där.

Ljunghusen skrev:
Nice bilder alla som bifogade! Och tack!

Twinner; Haha, ja man undrar ju! Dom två jag ständigt har i min trädgård ääääälskar äpplen, prova det ;-)

Hur nära kom du koltrasten?

Har nån som lägger äpplen utanför porten där dom alltid sitter:=) Kom så nära jag vill,dom är typ tama:=)
 

MikkE

Guest
twinner skrev:
Fina Bilder Mikke:=)
Såg att min kamera har hela tiden varit inställd på "Skärpedjup" är det en standardinställning eller?,jag kan inte komma ihåg att jag ställt den så.

Nån som kan hugga fram en svenska manual till Dynax 7d? eller vart kan jag hitta dom? helst gratis.
Tackar, det där med skärpedjupet vet jag inte riktigt. Får nog bli att kolla instruktionsboken.

WestW skrev:
Det är jobbigt att vara jobbig, så när man får vila gäller det att vila ordentligt.
Haha, inga som helst bekymmer att vara hund :lol

Mina är likadana.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
twinner skrev:
Hello! Jag har den eng men inte den svenska som sagt.Jag är omoralisk och vill därför tanka den gratis :rolleyes:
Alltså jag tänkte att den kunde vara rolig att ha bara:=)

Har du budat på nått nytt objektiv?

Har inte hittat den på svenska.

Jo jag letar ett 70-200 2.8 fortfarande.
Men det verkar som om man får sänka sina krav lite. Jag trodde man kan köpa ett 70-200 objektiv och kunna fota med autofokus (som kostar max 8000kr). Men det verkar som man är tvungen att köra med manuell/låst fokus.

Verkar som man får sikta in sig på ett Sigma EX 70-200/2,8 APO DG men dom är omöjliga att hitta beg. Den enda jag sett hitills gick för typ 6000kr från USA. (+ frakt + moms + tull eftersom snubben var superhederligheten själv och ville inte skriva ner priset)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
WestW skrev:
Har inte hittat den på svenska.

Jo jag letar ett 70-200 2.8 fortfarande.
Men det verkar som om man får sänka sina krav lite. Jag trodde man kan köpa ett 70-200 objektiv och kunna fota med autofokus (som kostar max 8000kr). Men det verkar som man är tvungen att köra med manuell/låst fokus.

Verkar som man får sikta in sig på ett Sigma EX 70-200/2,8 APO DG men dom är omöjliga att hitta beg. Den enda jag sett hitills gick för typ 6000kr från USA. (+ frakt + moms + tull eftersom snubben var superhederligheten själv och ville inte skriva ner priset)


Trist:( Har du kollat Eng e-bay? där finns en kille i Hongkong som säljer sånna vill jag minnas.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
WestW skrev:
Har inte hittat den på svenska.

Jo jag letar ett 70-200 2.8 fortfarande.
Men det verkar som om man får sänka sina krav lite. Jag trodde man kan köpa ett 70-200 objektiv och kunna fota med autofokus (som kostar max 8000kr). Men det verkar som man är tvungen att köra med manuell/låst fokus.


Behövs inte så snabb fokus som många tror

Missar väldigt sällan med några av mina objektiv. Inräknat 50 1,4 som är slööö
 

MikkE

Guest
twinner skrev:
In med det i sharen på DC istället:) Vill inte regga mig
Äh, bara att skriva in namn och e-mail.
Jävligt impad över hur snabbt det är med RAW-bilder som tar 10Mb/st
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Har ni tråkigt? :)

Lite Svenska rallyt kanske kan vara något. Svårt att hänga med när bilarna passerar i 160km/h. :banana

Alla bilder http://www.voj.se/bilder/060205_Svenskarallyt/index.html

PICT1791.JPG


PICT1805.JPG


När jag körde på brett fokusområde vart bilderna så här suddiga. Alla andra med skärpa var med spot fokus. :va

PICT1795.JPG
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
FIIIIINA bilder West,så det kasnske inte är fel på dit objektiv trots allt? Kanske bara en pytteliten släng av SBS?
Nice!!

//Markus
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top