Diskutera Digital Fotografering här

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Tänkte ge mig in i foto världen tillsammans med tjejen. Funderar på en canon 350D med följande objektiv EF-S 18-55/3,5-5,6 + Sigma 70-300/4,5-5,6 DG APO Super II. Vad tror ni om detta paket. Hittade det på cyberphoto.se.

//Mheel
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Mheel skrev:
Tänkte ge mig in i foto världen tillsammans med tjejen. Funderar på en canon 350D med följande objektiv EF-S 18-55/3,5-5,6 + Sigma 70-300/4,5-5,6 DG APO Super II. Vad tror ni om detta paket. Hittade det på cyberphoto.se.

//Mheel

Helt ok för att börja med. Vad kostar det?

Det första du bör göra är att åka till närmsta kameraaffär och känna på den kameran och nikon d50/d70 (största konkurenten). Men köp begagnat!
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Ljunghusen skrev:
Helt ok för att börja med. Vad kostar det?

Det första du bör göra är att åka till närmsta kameraaffär och känna på den kameran och nikon d50/d70 (största konkurenten). Men köp begagnat!

Var och kände på kameran idag , kändes helt ok. Den kostar ca 10500 i sverige men jag har en kompis som är i thailand just nu och har bett honom kolla upp vad den skulle kosta där. Ev tar han med en hem till mig. Om priset är rätt.

//Mheel
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Mheel skrev:
Var och kände på kameran idag , kändes helt ok. Den kostar ca 10500 i sverige men jag har en kompis som är i thailand just nu och har bett honom kolla upp vad den skulle kosta där. Ev tar han med en hem till mig. Om priset är rätt.

//Mheel

Inte känt på d50 eller d70? Gör det isåfall. Stor skillnad
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Mheel skrev:
Var och kände på kameran idag , kändes helt ok. Den kostar ca 10500 i sverige men jag har en kompis som är i thailand just nu och har bett honom kolla upp vad den skulle kosta där. Ev tar han med en hem till mig. Om priset är rätt.

//Mheel

Köp bara kamerahuset, sen köper du objektiv begagnat. 18-55 objektivet tröttnar du på ganska snabbt. Bättre att lägga pengarna på riktig optik. Jag tror att du kommer bli mest nöjd om du håller dig till Canons objektiv.
 
Last edited:

MikkE

Guest
Mheel skrev:
Tänkte ge mig in i foto världen tillsammans med tjejen. Funderar på en canon 350D med följande objektiv EF-S 18-55/3,5-5,6 + Sigma 70-300/4,5-5,6 DG APO Super II. Vad tror ni om detta paket. Hittade det på cyberphoto.se.

//Mheel
Köp bara huset.
18-55 är bara tråkigt. Sedan skulle jag nog ändå satsa på Canonobjektiv till Canonkameran. Men det är vad jag tycker.

edit. Svarade ju likadant som Thundercat :näsblod
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Mheel skrev:
Tänkte ge mig in i foto världen tillsammans med tjejen. Funderar på en canon 350D med följande objektiv EF-S 18-55/3,5-5,6 + Sigma 70-300/4,5-5,6 DG APO Super II. Vad tror ni om detta paket. Hittade det på cyberphoto.se.

//Mheel


jag har eventuellt min 350D till salu.
PM:a om du e sugen
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
MikkE skrev:
Köp bara huset.
18-55 är bara tråkigt. Sedan skulle jag nog ändå satsa på Canonobjektiv till Canonkameran. Men det är vad jag tycker.

edit. Svarade ju likadant som Thundercat :näsblod

Vilka objektiv rekommenderar ni att jag ska införhandla. Vill ha ett "vanligt" och ett med lite zoom. Ska helst inte vara för dyra.

//Mheel
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Thundercat skrev:
Ska du sluta med foto? Eller skall du byta utrustning? :va


lägger ner det ett tag
Jag köpte en laptop tillsammans med min bror...och för en vecka sen så
började vi bråka, då om jävla massa pengar han e skyldig mig..den lilla råttan
tar datorn och raderar alla mina ca 2400bilder som jag tagit med 350D:n!
Då blev jag trött på allt...inte kul längre, för ca 1500 bilder har jag verkligen
jobbat med seriöst :(
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Panos skrev:
lägger ner det ett tag
Jag köpte en laptop tillsammans med min bror...och för en vecka sen så
började vi bråka, då om jävla massa pengar han e skyldig mig..den lilla råttan
tar datorn och raderar alla mina ca 2400bilder som jag tagit med 350D:n!
Då blev jag trött på allt...inte kul längre, för ca 1500 bilder har jag verkligen
jobbat med seriöst :(

Det är fan oförlåtligt. :mad:
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Thundercat skrev:
Det är fan oförlåtligt. :mad:

japp :(
de e absolut inte roligt när man lagt ner jobb på foto
nu har man knapp ork att titta på kameran för att man
förlorat det man lagt ner...vet inte riktigt vad jag ska göra
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Mheel skrev:
Vilka objektiv rekommenderar ni att jag ska införhandla. Vill ha ett "vanligt" och ett med lite zoom. Ska helst inte vara för dyra.

//Mheel


Jag skulle köpa Canon EF 50/1,8 II och det där sigmat 70-300 du tittade på. Sigmat är inget jättebra objektiv men det funkar att börja med. Ska man ha bra telezoomar kostar det ganska mycket. 7000kr för sigmas 70-200 2,8
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Mheel skrev:
Vilka objektiv rekommenderar ni att jag ska införhandla. Vill ha ett "vanligt" och ett med lite zoom. Ska helst inte vara för dyra.

//Mheel
Man ska inte kompromissa med objektiv har jag hört :3freak Köp det bästa med en gång istället :tummenupp

Panos skrev:
lägger ner det ett tag
Jag köpte en laptop tillsammans med min bror...och för en vecka sen så
började vi bråka, då om jävla massa pengar han e skyldig mig..den lilla råttan
tar datorn och raderar alla mina ca 2400bilder som jag tagit med 350D:n!
Då blev jag trött på allt...inte kul längre, för ca 1500 bilder har jag verkligen
jobbat med seriöst :(


Pissigt :mad: Men det är ju inget svårt at börja om eller?? Bara att ta tag i det igen :tummenupp
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Ljunghusen skrev:
Det första du bör göra är att åka till närmsta kameraaffär och känna på den kameran och nikon d50/d70 (största konkurenten). Men köp begagnat!
Glöm inte Minolta D5D, :mattias
Mycket skönare än 350 och 50 att hålla i tycker jag, och känns mer som en riktig systemare och inte som en stor kompakt :tungan


...fan hade nästan glömt den här tråden!
 

woofes

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
inge just nu
MikkE skrev:
Danke.
Jag hade ISO en miljard när jag fotade dem. Det var helt eneklt för busigt ljus inne i den hallen.
Det finns upp till ISO 1600 på min 20D... MEN Det fanns även ISO H... Wtf, vad är det?

ISO H , motsvarar ISO 3200, det som händer är att man underexponerar ISO 1600 och sen ljusar upp bilden eller sk pressat ISO...

/Andreas
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Panos skrev:
japp :(
de e absolut inte roligt när man lagt ner jobb på foto
nu har man knapp ork att titta på kameran för att man
förlorat det man lagt ner...vet inte riktigt vad jag ska göra

Jag hade fan sagt upp släktskapet..han kunde ha sparat dem på annat minne åt dig om han ville ta datorn.
Sälj inte kameran..om du inte har penningbrist..men knappt då brukar det löna sig och du kommer att sakna den. Tänk vad fina foton som du inte tagit ännu som bara väntar på att du skall fånga dem. Ge inte upp pga honom!! :pannkyss

Ps jag pluggade foto så jag vet hur mkt arbete man lägger ner och hur jävla knäckande det är att tänka på foton man vet var perfekta som man förlorat. Men ge inte upp för den sakens skull :pannkyss
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Panos skrev:
lägger ner det ett tag
Jag köpte en laptop tillsammans med min bror...och för en vecka sen så
började vi bråka, då om jävla massa pengar han e skyldig mig..den lilla råttan
tar datorn och raderar alla mina ca 2400bilder som jag tagit med 350D:n!
Då blev jag trött på allt...inte kul längre, för ca 1500 bilder har jag verkligen
jobbat med seriöst :(

Finns programvara som tar fram sånt som man raderat. Använd inte datorn fram tills du har kört programvaran bara.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Nursey skrev:
Jag hade fan sagt upp släktskapet..han kunde ha sparat dem på annat minne åt dig om han ville ta datorn.
Sälj inte kameran..om du inte har penningbrist..men knappt då brukar det löna sig och du kommer att sakna den. Tänk vad fina foton som du inte tagit ännu som bara väntar på att du skall fånga dem. Ge inte upp pga honom!! :pannkyss

Ps jag pluggade foto så jag vet hur mkt arbete man lägger ner och hur jävla knäckande det är att tänka på foton man vet var perfekta som man förlorat. Men ge inte upp för den sakens skull :pannkyss


där sa du nåt :tummenupp
tackar så mycket :Bugar
Nu tog jag steget och plockade fram kameran iaf, körde igång den och
kollade om jag hade bilder i den...och vips så kom det fram, riktigt
nice faktiskt som jag tog förra veckan då det var så vackert ute.
(totalt glömt bort det).

hmm :va Släktskapet!!!
Jag funderar starkt på flytta ner till Grekland, om jag ska vara ärlig.
Där väntar dessutom en villa. Lite trött på Sverige nu
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top