Diskutera Digital Fotografering här

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Ljunghusen skrev:
Beställde just en converter från Hongkong. Undra om jag får den :gnissla

Jag vet vilken firma du menar om det är dom på ebay. Det tråkiga är att det blir moms på skiten även om det är från UK, för att sakerna skickas direkt från HongKong, Man kan ju slippa också...beroende på tullen.
Vilken blev det och vad kostade den?

Am i right?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
twinner skrev:
Jag vet vilken firma du menar om det är dom på ebay. Det tråkiga är att det blir moms på skiten även om det är från UK, för att sakerna skickas direkt från HongKong, Man kan ju slippa också...beroende på tullen.
Vilken blev det och vad kostade den?

Am i right?

Hm blir det moms och ev tull också :-/ Men jag förbetalar ju summan, skulle dom då kräva mig på mer stålar efter att jag fått varan?

Jag har inte betalt än (måste knalla till banken) ... nu blev jag fundersam

Mm dom på Ebay. TC-14E AF-S converter (1,4x och 1 stegs ljusförlust). 2500kr inklusive frakt. 3500kr i Sverige

Blir det tull och moms tjänar man ju inget på det
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Ljunghusen skrev:
Hm blir det moms och ev tull också :-/ Men jag förbetalar ju summan, skulle dom då kräva mig på mer stålar efter att jag fått varan?

Jag har inte betalt än (måste knalla till banken) ... nu blev jag fundersam

Mm dom på Ebay. TC-14E AF-S converter (1,4x och 1 stegs ljusförlust). 2500kr inklusive frakt. 3500kr i Sverige

Blir det tull och moms tjänar man ju inget på det

Alltså,om dom skickar från england så ska det inte bli tull på det,men firman (Om det är samma) skickar direkt från HK,isåfall blir det 25% påslag om den fastnar i tullen.
Om du inte ska ha varan så skit bar inte i att betala uta maila dom så du inte får negativ feedback.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
twinner skrev:
Alltså,om dom skickar från england så ska det inte bli tull på det,men firman (Om det är samma) skickar direkt från HK,isåfall blir det 25% påslag om den fastnar i tullen.
Om du inte ska ha varan så skit bar inte i att betala uta maila dom så du inte får negativ feedback.


Okay thx. Tror jag gör det. Köper en över disk istället
 

MikkE

Guest
Grymt väder idag. Mkt sol och endast -3,5 grader.
Passade på att fota bästa vännerna.
Att sätta sjysst fokus när hunden kommer mot mig är fan inte lätt.

IMG_4051.jpg


IMG_4052.jpg


IMG_4078.jpg


IMG_4090.jpg


IMG_4091.jpg


IMG_4094.jpg


IMG_4099.jpg
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
MikkE skrev:
Grymt väder idag. Mkt sol och endast -3,5 grader.
Passade på att fota bästa vännerna.
Att sätta sjysst fokus när hunden kommer mot mig är fan inte lätt.


Är objektivet inte tillräckligt snabbt, fokusera manuellt. Förinställ och tryck av när fokus är rätt
Fina bilder
 

MikkE

Guest
Ljunghusen skrev:
Är objektivet inte tillräckligt snabbt, fokusera manuellt. Förinställ och tryck av när fokus är rätt
Fina bilder
De är snabba rackare. Sedan hade jag tjockare handskar på mig, ville inte ta av dem så jag har världens sämsta blodtryck i händerna. Blir kall som satan snabbt i händerna.
Är det soligt imorgon ska jag nog ta och pinas lite.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
MikkE skrev:
De är snabba rackare. Sedan hade jag tjockare handskar på mig, ville inte ta av dem så jag har världens sämsta blodtryck i händerna. Blir kall som satan snabbt i händerna.
Är det soligt imorgon ska jag nog ta och pinas lite.


Svårt är det,även överexponeringar ställer till det i snön:( Men dom blev bra MiKKe.
Jag lekte hojfotograf idag och upptäckte att jag inte har några objektiv avsedda för det ändamålet:(
2%20PS%20Franks%20Harley%20060311%20(50).jpg
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
twinner skrev:
Svårt är det,även överexponeringar ställer till det i snön:( Men dom blev bra MiKKe.
Jag lekte hojfotograf idag och upptäckte att jag inte har några objektiv avsedda för det ändamålet:(
2%20PS%20Franks%20Harley%20060311%20(50).jpg

Vad är det för diagonala ränder på bilden?
 

Hygge

Smurf
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Gingri
Hoj
Lifan LF125-T6
Himla fina bilder ni tar allihop! Idag har jag varit ute på jeepträff i Borås och fotat några kamrater med sina nya valpar. Har även försökt få bra bilder på ena djuret i familjen när han rusar runt, men det är svårt.. Hur ska man göra för att få sådär perfekta bilder? Dags att ta steget från Canon 350 och skaffa 20D eller nåt? Eller kanske bara lära sig att fota?? / Hygge
 

Bifogat

  • tony1.jpg
    tony1.jpg
    91.6 KB · Visningar: 50
  • robban7.jpg
    robban7.jpg
    109.8 KB · Visningar: 44
  • vovven2.jpg
    vovven2.jpg
    121.6 KB · Visningar: 49
  • vovven3.jpg
    vovven3.jpg
    126.7 KB · Visningar: 39
  • vovven.jpg
    vovven.jpg
    125.4 KB · Visningar: 48

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Hygge skrev:
Himla fina bilder ni tar allihop! Idag har jag varit ute på jeepträff i Borås och fotat några kamrater med sina nya valpar. Har även försökt få bra bilder på ena djuret i familjen när han rusar runt, men det är svårt.. Hur ska man göra för att få sådär perfekta bilder? Dags att ta steget från Canon 350 och skaffa 20D eller nåt? Eller kanske bara lära sig att fota?? / Hygge

Det är inte kameran som gör det, det är fotografen. Du kan ta kanonfina bilder med din 350D. Det är bara övning som gäller.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Thundercat skrev:
Det är inte kameran som gör det, det är fotografen. Du kan ta kanonfina bilder med din 350D. Det är bara övning som gäller.

Lite ligger i vad man har för grejor:=) Mycket tillockmed :brinnerup
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top