Diskutera Digital Fotografering här

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
twinner skrev:
Ja det var ju lätt att sälja sakerna utan någon större förlust.......INTE!

Samtidigt som jag lade ut kameran för auktion på tradera så såg jag en likadan med 3 skitobjektiv för (I nuvarande stund) 7200kr.
Bara huset kostade liksom.
Vettefan om det är värt att byta längre,30D är ju inte nämvärt så mycket bättre än KM 7D. Några pixlar mer bara:p

Utan att ha någon egentlig erfarenhet av vare sig 7D eller 20/30D (utom det jag läst och klämt på som hastigast) så tror jag inte att det är lönt att byta om du redan har en 7D utrustning. Dessutom har du ju redan bildstabilisator i huset vilket i det långa loppet borde bli billigare än att köpa på sig Canons L IS -gluggar.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Alltså det här med bildstabilisering är lite hypat? Hur klarade sig alla världsberömda fotgrafer sig innan?
Så mycket kan det knappast vara värt med AS.Skilnaden är nog marginell?
 

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
twinner skrev:
Alltså det här med bildstabilisering är lite hypat? Hur klarade sig alla världsberömda fotgrafer sig innan?
Så mycket kan det knappast vara värt med AS.Skilnaden är nog marginell?

Prova att stänga av den. Jag överlever utan men det är inte alltid roligt med ljussvaga gluggar när man får kompensera med högre ISO för att få ner tiderna. Därför köper jag ljusstarkare gluggar till nya systemet. Dock upplever jag att man blir stadigare på handen ju mer men övar (plåtar). Eller så kanske det beror på att man blir bättre på att utnyttja saker i omgivningen som stöd.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Äsh skit i bildstabb, köp ljusstarka gluggar istället. När ni närmar er 500mm underlättar det dock. Även om jag sett mkt skarpa bilder tagna med nikkor 600 + 1,4x utan bildstabb (på dyra stativ givetvis)
 

MikkE

Guest
Ljunghusen skrev:
Äsh skit i bildstabb, köp ljusstarka gluggar istället. När ni närmar er 500mm underlättar det dock. Även om jag sett mkt skarpa bilder tagna med nikkor 600 + 1,4x utan bildstabb (på dyra stativ givetvis)
600mm + 1.4x... bah!

Här snackar vi pjåår size
EF 1200mm f/5.6L USM

Har även börjat kolla på Canon Ef 400/5,6L Usm och läst recensioner. Inte helt fel :)
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
twinner skrev:
Ja det var ju lätt att sälja sakerna utan någon större förlust.......INTE!

Samtidigt som jag lade ut kameran för auktion på tradera så såg jag en likadan med 3 skitobjektiv för (I nuvarande stund) 7200kr.
Bara huset kostade liksom.
Vettefan om det är värt att byta längre,30D är ju inte nämvärt så mycket bättre än KM 7D. Några pixlar mer bara:p

DIN ANNONS LÄNK I SIGNATUREN FUNKAR INTE :7peta :D

Sälj inte grejerna. Tror du gör en omotiverat stor förlust. Sån enorm skillnad är det inte tror jag. Har man en skaplig kamera tror jag att man tjänar mer på att lära sig Photoshop än att byta utrusning hela tiden.
 

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Ghétebork
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
WestW skrev:
DIN ANNONS LÄNK I SIGNATUREN FUNKAR INTE :7peta :D

Sälj inte grejerna. Tror du gör en omotiverat stor förlust. Sån enorm skillnad är det inte tror jag. Har man en skaplig kamera tror jag att man tjänar mer på att lära sig Photoshop än att byta utrusning hela tiden.

Tycker detta låter som ett klokt råd, plåta på, utvecklingen går i ruggigt tempo, och det lanseras nya modeller hela tiden, och vissa försvinner, snart är det ändå dags att uppgradera, då kan det vara dags att byta system.
 

MikkE

Guest
Thundercat skrev:
Tror du inte att 100-400L är mer användbart?
Jo, egentligen. De kostar nästan lika mycket (15850 SEK på Cyberphoto) och då får man också ett större område att fotografera med 100-400. Det har fått grymma recensioner också!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
MikkE skrev:

Hey all!
Jag kommer att flytta hem i sommar o skall helhjärtat gå inför att börja plåta RR. Lär köpa bra objektiv till att börja med. Vill lära mig av er veteraner ;) har ju sett en hel del fina bilder här. Skall även plöja igenom tråden men den är ju så låååång...men jag skall göra det :)
Står ni ut med lite bombade frågor emellanåt? :)
 

MikkE

Guest
Nursey skrev:
Hey all!
Jag kommer att flytta hem i sommar o skall helhjärtat gå inför att börja plåta RR. Lär köpa bra objektiv till att börja med. Vill lära mig av er veteraner ;) har ju sett en hel del fina bilder här. Skall även plöja igenom tråden men den är ju så låååång...men jag skall göra det :)
Står ni ut med lite bombade frågor emellanåt? :)
Åååå neeeeeeeej!! Inte en tjej i den här tråden också :huvet

Höhö, skämta bara. Du är välkommen till att ställa massa frågor, finns många här som har svaren. Ta också en titt på förstasidan i tråden.
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
MikkE skrev:
Jo, egentligen. De kostar nästan lika mycket (15850 SEK på Cyberphoto) och då får man också ett större område att fotografera med 100-400. Det har fått grymma recensioner också!

100-400 har ju dessutom IS, kan vara skönt om du skall handhålla på 400 mm.
 

woofes

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
inge just nu
MikkE skrev:
Jo, egentligen. De kostar nästan lika mycket (15850 SEK på Cyberphoto) och då får man också ett större område att fotografera med 100-400. Det har fått grymma recensioner också!

Jag äger ett sådant och är riktigt nöjd med det. Hade först ett EF 70-200 4L som fick bli ett EF 70-200 2.8L som fick offra sig för ett EF 100-400, och det sistnämnda har fått stanna!

/Andreas
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top